Rajongó összetételeElőző írásunk „Élet a rajongók, lájkolók megszerzése után” címmel jelent meg, most nézzük meg a megszerzett rajongói közösséget kicsit közelebbről.
Az írásból kiderül, hogy a kommunikáció a legfontosabb, és erről fogunk is részletesen írni, de most először nézzük meg azt, kik azok, akiknek ez a kommunikáció szól majd.
Minden üzleti oldal tulajdonosnak tudnia kell, hogy lehet jól kezelni a rajongókat, csak érdemes tisztában lenni azzal, hogy milyen összetételű az oldal rajongótábora.
Mi most általánosságban írunk erről, de tapasztalataink szerint, bár különböző megoszlásban, de minden üzleti oldalon hasonló a helyzet.

A kamu lájkolók ellen a Facebook is hadat üzent, de mi most nem a robotokkal foglalkozunk.

Általánosságban a rajongók nagyon leegyszerűsítve 4 részre oszthatóak.

  • azok, akik mindenhol csak játszanak;
  • azok akik bár sok helyen játszanak, de aktívak, és értelmes megosztásokkal jó hírét viszik a cégnek;
  • azok akik releváns rajongók, de passzívak;
  • azok akik releváns rajongók, és aktívak is;

Az egyik csoportot – azok, akik mindenhol csak játszanak – az általunk „lájkom-lájkom”-nak aposztrofált emberek alkotják, akik között szép számmal megtalálhatóak olyan profilok, melyek duplikációk, és olyanok is, akik bár valós emberek, de mondjuk a nagymama, nagypapa, anyuka, apuka nevében kommunikálnak, különösen játszanak. Kutatásaink során, találkoztunk olyan esettel, amikor az idős nagyszülő nagyon trendi szlengben írt, ami bár elképzelhető, de semmiképp sem általános. Az a hír is járja, hogy a megnyert ajándékot (valami modern kütyűt) a nagyinak, vagy dédnek kellett átvenni, hisz ő nyerte. Nincs ezzel baj, de kísértetiesen hasonlít ez a helyzet arra, amikor a ’80-as évek végén tömegek ültették be a Trabantba a papát, mamát, és irány Bécs, hűtőért, video lejátszóért, felvevőért. Ha hallottatok vagy emlékeztek erre, akkor tudjátok, hogy mindez azért történt, mert kellett az ő valutakeretük is a vásárláshoz.

Érdekes megfigyelni, hogy milyenek a profilok. Nagyon fontos a személyiségi jogok védelme, de bár mi is nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra, azzal nehezen tudunk egyetérteni, hogy a profilok a minimális információval sincsenek feltöltve. Amikor egy üzleti oldal tulajdonos megnézi kik lájkolták az oldalát sokszor érzi úgy, fantom emberek a rajongói, mert sok esetben még azt sem tudja, melyik városban él a rajongója. Szerintetek ez normális dolog?

Minden üzleti oldalnak érdemes megfontolni a Top Fans alkalmazás beépítését, de ennek is csak akkor van értelme, ha a megfelelő szabályok is megfogalmazásra kerülnek.

Top Fan alkalmazás

Mennyire nyitottak vajon az üzleti oldalak tulajdonosai arra, hogy felmérjék rajongótáborukat? A Lailanma Kft.-nek vannak olyan partnerei, akik azért vesztették el lelkesedésüket, mert látták a sok „lájkom-lájkom” rajongót.
Ki meri vajon azt megtenni, hogy szelektál a rajongói között?
Meddig lehet eltűrni, hogy üzleti oldalakon vitatkozzanak, árulkodjanak a „rajongók”?
Mennyi időbe telne, hogy kialakuljon egy jelentős „elit”, a játékosok, és az üzleti oldalak tekintetében is?
Felvállalni a szabályosságot is már bevétel veszteséggel jár. Most pedig feszegetni kényes kérdéseket (álregisztrációk, duplikációk, enyhe, vagy erős csúsztatások hozzászólásokban, stb.) sokaknál talán kiveri a biztosítékot, viszont mi nem vállalunk olyan megbízást, ami (drága pénzen) nem szól másról, mint a lájkgyűjtésről, és nélkülöz minden szakmaiságot, így vállaljuk a rizikót.

Ez egy vitaindító cikk, várjuk véleményed, hozzászólásodat akár itt is.  😉

Pin It on Pinterest