A Facebook kicsit váratlanul, ma délután elérhetővé tette a rajongói oldalak üzemeltetőinek, hogy Timeline-ra váltsanak és ezentúl így használják azt. Bár mi is csak most találkoztunk ezzel az újdonsággal, szeretnénk kicsit segíteni nektek, ezért lefordítottuk a Facebook által kiadott ismertetőket.
 
A Facebook az a hely, ahol üzleted és vásárlóid igazán közeli kapcsolatba kerülhetnek egymással. Itt jelentheted be újdonságaidat, megoszthatod a legfrissebb híreket, és itt kaphatsz visszajelzéseket is. Szintén ez az a felület, ahol egyedi, márkatámogató tartalmakat hozhatsz létre, melyek később szponzorált és fizetett hirdetésekké válhatnak.
Az új rajongói oldalon:
  1. Borítókép és Idővonal áll a rendelkezésedre, ahol még többet mutathatsz meg a márkádból!
  2. Elérheted és elkötelezetté teheted a közönségedet a weben és okostelefonok segítségével!
  3. Gyorsan, akár azonnal reagálhatsz vásárlóid, rajongóid, látogatóid kérdéseire!
Nézzük bővebben az új céges Timeline-t!

Borítókép

Lehetőleg olyan fotót válassz, ami a márkád legfontosabb üzenetét, hangulatát, mondanivalóját vagy tevékenységét mutatja meg.
FONTOS!
A borítókép nem tartalmazhatja a következő elemeket:
  1. Árat vagy olyan információt, amiből ezek kikövetkeztethető, nem tartalmazhat olyan kifejezéseket mint “40% kedvezmény” vagy “töltsd le weboldalunkon!”
  2. Elérhetőségre vonatkozó információkat, úgymint telefonszám, emailcím, vagy bármely olyan elem, aminek az “About” avagy “Rólunk” részben a helye!
  3. Lájk vagy megosztó gombokat, ezeknek képeit, vagy bármilyen nyelvű megfelelőit, továbbá az oldal eredeti, valódi “Tetszik” gombjára rámutató nyilat!
  4. Akcióra való felszólítást, mint például “Töltsd le!”, “Szerezd meg most!” vagy “Oszd meg barátaiddal is!”.
A borítókép nem lehet hamis, megtévesztő vagy félrevezető, és nem lehet harmadik személy jogtalanul használt szellemi terméke!

Profilkép

Javasoljuk, hogy itt használd a logódat, melyet biztosan veled azonosítanak a rajongók.

Alkalmazások

Itt találod a fényképeidet, az eseményeket és a különböző applikációkat, melyek így a felhasználóid számára is könnyebben érhetőek el.
Fontos, hogy az alkalmazások közül az első, a Fényképek (Photos) rögzített. A második, a Rajongók (Likes) cserélhető valamelyik másik, az oldalhoz hozzáadott alkalmazásra, hasonló a helyzet a további dobozok esetében. Összesen 12 boxot használhatunk. Ha több egyedi aloldalt készítenénk, el kell döntenünk, hogy melyek legyenek kiemeltek a rajongóink számára. A látható alkalmazások cseréjéhez le kell nyitnunk az összes tab-ot:

Ismerősök aktivitása

Nagyon hasznos kis sáv, mely az odatévedőt azonnal tájékoztatja, hogy rajta kívül még hány ismerőse rajong az adott oldalért.

Publikáló sáv

Csakúgy, mint a felhasználói Timeline-on. Posztolj rendszeresen, értékes tartalmakat!

Rögzített bejegyzések (Pin to Top)

Mostantól 1-1 fontosabb bejegyzést akár 7 napra odaszögezhetünk a Timeline tetejéhez, ezzel mindig elsőként lesz látható az idővonalon. Ez nagyon hasznos abban az esetben, amikor például kampányt folytatunk egy alkalmazással és az adott bejegyzésben hívjuk fel rá a figyelmet: ez lesz az első, amit a felhasználók látni fognak.
Tipp: Az új Timeline rajongói oldalak megjelenésével a hagyományos landing oldalak eltűntek, mostantól nem tudunk beállítani alapértelmezett érkezési oldalt. Ezért ha kampányt futtatunk, használjuk a “Pin to Top” funkciót, hogy felhívjuk leendő rajongóink figyelmét az aktuális érkezési oldalra!

Csillagozz vagy rejts el posztokat!

Ha megcsillagozunk egy bejegyzést, akkor az teljes szélességében látható lesz az idővonalon. Használjuk ezt a funkciót 1-1 kép, vagy videó kihangsúlyozásához:

Mérföldkövek (Milestones)

Mostantól a cég életének fontosabb eseményeit megjelölhetjük mérföldkövekként. Mutasd meg, mióta vagy a piacon, mikor váltottál arculatot, és milyen egyéb események voltak még meghatározóak az üzlet életében!

Az oldal adminok kelléktára

Az admin panel

A felület az általad menedzselt oldal tetején jelenik meg. Baloldalt láthatóak az értesítések, legfelül a legfrissebb. Jobboldalt – amennyiben lehetővé tetted, hogy a rajongóid közvetlenül, privát üzenet formájában felvegyék veled a kapcsolatot – a beérkező leveleket láthatod, pirossal jelölve az olvasatlanok számát. Az értesítések alatt jelenik meg az Insights pillanatképe, mellette pedig a legújabb rajongóid. Jobboldalt még egy tipp doboz látható, mely a képen a Insights folyamatos követésére hívja fel a figyelmet. Az admin panelt természetesen el is tűntetheted a jobb felső sarokban található “Hide” gomb segítségével.
A Hide gombot azonban egyéb funkciók is megelőzik ugyanitt, lássuk ezeket!

“Manage”

Innen kezelhetjük a bannolt felhasználókat, szerkeszthetjük az oldal adatait, és válthatunk át a céges profilra.

“Build Audience”

A korábban a bal alsó sávban helyet kapó megosztás, ismerősök meghívása és oldal hirdetése funkciók érhetőek el ebből a fülből.

“Help”

Mivel az egész feature merőben új, kaptunk egy Segítség fület is. Ez az üzleti Timeline-ra való átváltástól, az üzemeltetési problémákig minden menüpontot tartalmaz és hasznos tanácsokkal látja el az oldal adminisztrátorát. Új funkcióként bekerült egy olyan menüpont is, mely korábban csak a szövevényes súgóközpontból volt elérhető egy űrlap formájában: itt lehet kérvényezni Facebook oldalunk nevének megváltoztatását, amennyiben korábban hiba csúszott a számításainkba (például túl hosszú nevet adtunk az oldalnak). Bizonyos esetekben ez a funkció nem elérhető, segítségként a form-ot ezen a linken lehet közvetlenül elérni: http://www.facebook.com/help/contact_us.php?id=262629790471076

Tevékenységnapló

A felhasználói profilhoz hasonlóan naplószerűen tekinthetjük át korábbi tevékenységeinket, melyeket ebből a menüpontból kezelhetünk: válogassunk időpont szerint (kérjük le például az elmúlt év eseményeit), emeljünk ki vagy rejtsünk el bejegyzéseket.

Indítsd el a céges Timeline-t!

A gyors induláshoz ad pár tippet nekünk a Facebook a Súgóján keresztül:

TENNIVALÓK

Tölts fel egy borítóképet – mérete 851*315 px, fontos tudnivalók fentebb, erre vonatkozó szabályok lentebb!
Válassz egy letisztult, márkát ábrázoló profilképet – jó minőségű, jól felismerhető kép legyen, mutasson jól 180*180 illetve 32*32 px-es méretben is!
Rögzíts minden hétre egy posztot! – Válaszd ki azt az eseményt, amit a legfontosabbnak tartasz, hogy minden rajongód okvetlenül lásson!
Tegyél rendet az alkalmazások között! – Válaszd ki azokat az elemeket, amiket szeretnél alapértelmezettként megmutatni rajongóidnak, például a fotókat, az eseményeket, vagy éppen egy nyereményjátékot beharangozó jegyzetet!
Posztolj naponta! – A rögzített bejegyzésen kívül természetesen mindig gondoskodj friss, aktuális, releváns tartalomról is!
Szerkessz, üzemeltess, menedzselj! – Az admin panel segítségével nyomon követheted az oldal beállításait, a statisztikákat, és tippeket kaphatsz a jövőre vonatkozóan!

TIPPEK AZ INDULÁSHOZ

Vizuális csalogatás – Ne feledd, sokkal nagyobb helyet kaptak az üzenőfalon elhelyezett képek, melyeknek vonzereje is mindig nagyobb a rajongók felé, mint egy szimpla szöveges vagy linkes bejegyzés!
Mérés, mérés, mérés! – Ne felejtsd el napi rutinodba építeni az Insights olvasgatását, építsd a statégiádat a statisztikák alapján leszűrhető következtetésekre!
Idővonalon való engedélyezés – Biztosítsd, hogy bárki, aki az oldaladra látogat, mindenképp találkozzon a legjobban sikerült bejegyzéseiddel. A tevékenységnaplóból tudod beállítani az Idővonalon való engedélyezést (Allowed on Timeline). Ezzel elérheted, hogy biztosan megjelenjen mindenkinek, aki az időcsúszkád segítségével keres tartalmaid között.
Tedd takarossá alkalmazásaidat! – Jó ha tudod, hogy az alkalmazások megjelenítésére szolgáló doboz mérete 111*74 pixel, így pontosan be tudod passzintani az apphoz illő legmegfelelőbb kisképet, ami egyből megragadja majd rajongóid figyelmét!
Használd ki a szélesebb alkalmazások által nyújtott lehetőségeket
Az oldalakhoz csatolt alkalmazások (tabok) tartalma mostantól keskeny (Narrow – 520px) vagy széles (Wide – 810px) méretűre állítható a Developer alkalmazáson belül (minden alkalmazásnál külön-külön), ami a következő címen érhető el: https://developers.facebook.com/apps
A következő alkalommal alaposan átnézzük az oldal beállításainak lehetőségeit, ott is találkozhatunk jópár új funkcióval. Általános tanácsunk az oldalak tulajdonosainak: ne rohanjatok élesíteni a Timeline design-t az oldalaitokon! Előbb kapcsoljátok át, állítsatok be mindent (borítóképet, alkalmazásokat, bejegyzéseket) és csak akkor tegyétek élesbe, amikor már mindennel meg vagytok elégedve. Nem kell sietni, március 30-ig még van idő elvégezni mindent.
Forrás: Besocial

Pin It on Pinterest

Read previous post:
GMAIL engedélyezése a weboldalak levelezés linkjeinek használatához

Tudtad, hogy a Google Chrome böngésző használata esetén a weboldalakba épített speciális linkekhez beállítható, hogy melyik Google alkalmazást használd azok...

Close