A napokban jelent meg a sokak számára legfontosabbnak tekintett LIKE mellett, egy új mérőszám “ennyien beszélnek az oldalamról”. A kozossegikalandozasok.hu oldalon egy remek írást olvashattunk erről, amelyet változatlan formában teszünk mi is közzé.

Eddig a Like volt a szent grál sokaknak.

Megnéztek egy-egy Facebook oldalt, és irigykedtek, vagy éppen lesajnáltak csak azért mert láttak egy számot.
A Lájk azonban önmagában keveset jelent.
A lájk ugyanis azokat az embereket mutatja, akinek a figyelmét sikerült egyszer felkelteni egy gombnyomás erejéig, aztán pedig lehet, hogy csak elfelejtettek leiratkozni.
Mégis sokan csak ebben látták a sikeresség fokmérőjét.
Pedig lájkot szerezni könnyű, ráadásul még drágának sem mondható. Sokszor már 20-40 forintért egyszerű Facebook hirdetés segítségével tömegesen lehet rajongókat vásárolni.
Érezte ezt a Facebook is, ennek köszönhetjük az új számot.

(M)ennyien beszélnek az oldalunkról?

Az egyszerű lájknál értelemszerűen jóval fontosabb, hogy mennyire tudjuk aktivizálni a rajongói tábort.
Mennyien lájkolnak, osztanak meg, szólnak hozzá, válaszolnak egy kérdésre, stb.
Ezeket ismerve rögtön pontosabb képet kaphatunk egy oldal sikeréről.
(Elvileg. De erről kicsit később.)

Miből áll pontosan össze az “ennyien beszélnek róla” mutató?

Az új érték megmutatja mennyien beszélnek az oldaladról egy egy hetes időtartamban.
Publikusan az oldalakon az előző napi értéket látod, ami viszont pár nappal korábbi adatokból származik. Pl. október 7-én az október 6-ai adatot írja ki, ami a 9.28-10.4 időszakot mutatja. Világos, nem?
Ami beletartozik:
  • oldal lájkolás
  • poszt lájkolása, kommentelése, megosztása
  • rajongói posztok
  • válasz az eseményekre
  • felcímkézés fotón
  • oldal ajánlás
  • bejelentkezés az oldalra (helyre)
  • oldal említése (másik oldalon)
  • válasz Facebook kérdésre
Vagyis minden, ami a Facebookon belül történik, egyedi felhasználóra bontva.
Egész jó mutató nem?
Ennek alapján könnyű lenne azt mondani, hogy egy közel 160 000 rajongóval rendelkező oldal gyenge, csak azért, mert 5800-an beszélnek róla (engadget).
Vagy azt is mondhatnánk, hogy a majdnem 315000 rajongóval rendelkező Rádió 1 oldal gyenge, mert csak 4500-an beszélnek róla.

Ez tényleg így van?

Nem eshetünk azzal is tévedésbe, ha ennek a mutatónak az alapján akarunk megítélni egy oldalt?
De.
Ez is megtévesztő.
Legalább annyira, mint a rajongó szám önmagában.
Ugyanis látszólagos eredményeket mutat meg, ráadásul olyanokat, amiket eddig is ki lehetett deríteni nagyjából, még ha kicsit körülményesebben is.
De senki ne gondolja azt, hogy ez a szám illetve arány önmagában megmondj, hogy jó-e az a Facebook oldal!

A jó Facebook oldal

Egy Facebook oldal akkor jó, ha eléri a célját.
A cél pedig soha nem az, hogy önmagában habzó Facebook aktivitást érjünk el.
A cél ennél mindig konkrétabb kell, hogy legyen.
Például az, hogy a weboldalra terelje a forgalmat, ahol aztán tudsz értékesíteni (terméket vagy reklámhelyet).
Cél lehet az, hogy erősebb kötődést alakítson ki a márkádhoz, és akkor is a fogyasztók előtt legyen egy márka, amikor egyébként éppen nem használják (vagy hallgatják, mint egy rádiót).
Ha többet fizetsz, többen beszélnek róla

Ha többet fizetsz, többen beszélnek róla
A cél egészen sok féle lehet, de biztosan nem az önmagában, hogy nagyobb aktivitás legyen a Facebook oldalon.
Ez egyedül a Facebook célja lehet. Hiszen neki az a jó, ha az emberek minél több időt töltenek a Facebookon belül. Ebben pedig sokat segít nekik, ha a Facebook oldalakat ilyen kétes értékű mutatókkal ösztönzik.
Amiben ráadásul komoly arányt képvisel a fizetett hirdetésekkel megszerzett figyelem.
Éppen ezért kezeld helyén ezt az új értéket!
Mert nem az a dolgod, hogy ezt növeld.
Sokat segíthet, hiszen mutathatja, hogy jó irányban haladsz-e, de nem ez lesz ami megmutatja,jó-e a Facebook oldalad, ahogy a rajongók száma sem az.
Ami megmutatja, hogy sikeres-e a Facebook oldalad az nem a Facebookon belül van, ezért kezeld a helyén azt, hogy mennyien beszélnek az oldaladról a Facebook szerint!
A mutató igazi előnye az egyébként, ami nem látszik, az az új statisztikai modul, amit kaptunk hozzá.
Ez nagyon izgalmas, hihetetlenül részletgazdag, így erről még biztos sokat fogunk írni a későbbiekben, de még rendesen át kell tanulmányozni.
Neked mi a véleményed (ezek után) az “ennyien beszélnek róla” számról? :-)
Írd meg a hozzászólások között, a cikket pedig lájkold, oszd meg, pluszegyeld, hogy minél többen beszéljenek róla! :-)
Forrás: kozossegikalandozasok.hu

Pin It on Pinterest

Close