Az elmúlt néhány napban, egy-két hétben történt néhány változás, illetve a közelgő karácsonnyal kapcsolatos újdonság bevezetése a Facebook-on. Ezeket próbáljuk összefoglalni feltételezve, hogy a többségét már Ti is észrevettétek, vagy a tervezett bevezetésről már olvastatok valahol.
Jöhet világvége, karácsony a Facebook fejlesztések nem állnak meg. 🙂
Könnyebben elérhető biztonsági beállítások
A Facebook az Adatfelhasználási szabályzat módosításának kapcsán ígérte meg (december elején lehetett szavazni arról, hogy a régi adatvédelmi szabályzat maradjon-e érvényben -> megszűnt a demokrácia Facebookon), hogy könnyebbé teszi az adatvédelmi beállítások kezelését, elérését. Ezt láthatóan be is tartják, a felhasználóknál elkezdett megjelenni az új gomb a főmenü jobb felső sarkában. Az egérrel a lakat fölé menve gyorsan elérhetjük azt, hol állíthatjuk be, hogy ki lássa tartalmainkat, hogy ki tudjon kapcsolatba lépni velünk és hogy hogyan állíthatjuk le a zaklató, zavaró személyeket az oldalon. Tényleg nagy könnyítés ez, hiszen még a tapasztalt Fabeookozók is gyakran elvesztek a közösségi oldal beállításainak rengetegében.
Megújulhat a Timeline
Sok felhasználó tapasztalta, hogy átalakult a Timeline felülete. A változások nem túl nagyok, de az összkép átalakulása szembetűnő. Mari Smith, közösségi média guru számolt be róla blogján, hogy teljesen máshogy néz ki profil oldala. Lényeges változás, hogy a profilkép lentebb kerül, és a név is kicsit arrébb jelenik meg, mint eddig, így ha bevezetik a módosítást, akkor sokaknak át kell alakítania borítóképét. Ezek mellett a posztok egyetlen oszlopban helyezkednek majd el a Timeline-on, hogy átláthatóbb legyen, és átalakulnak a fotókat, és egyéb infókat jelző gombok is. Az AllFacebooknak a közösségi oldal azt nyilatkozta, hogy ez még csak teszt, szűk felhasználói körben, nem tudni mikor lesz bevezetve mindenkinek.
Egyszerűbb fotófeltöltés
A későbbiekben valószínűleg a mostaninál könnyebben választhatjuk ki, milyen képeket akarunk posztolni a Facebookra. Ugyanis egy drag&drop felületet tesztel az oldal a státuszfrissítő menüjében. Ennek segítségével egyből behúzhatjuk a kiválasztott képeket az oldalra, nem kell mappákon át keresgélnünk őket a számítógépünkön. Mindenféle albumkészítés nélkül egyből posztolhatjuk is őket, egyszerre akár többet is. Ezzel a funkcióval eddig egyéni felhasználók találkoztak, márkaoldalakon még nem jelent meg.
Egydolláros üzenetek
A Facebook egy átalakított üzenetkezelő rendszert tesztel amerikai felhasználók kis csoportjánál. Ebben fontos változás, hogy átalakul a levélszemetet szűrő rendszer. Eddig mi állíthattuk be, kiktől kaphatunk üzenetet, mostantól azonban a levelező rendszer aszerint rendezi mappákba üzeneteinket, hogy mennyire közeli ismerőseinktől kaptuk azokat (erről egyébként szintén az Adatfelhasználási szabályzat módosításakor beszéltek). A szűrés szigorúságát mi állíthatjuk be. Innentől az olyan felhasználók üzenetei, akiket nem ismerünk, mind az Other mappába kerülnek. Ezen akar kiskaput nyitni a Facebook és be szeretnék vezetni a LinkedIn-en megszokott fizetős üzenetküldést. Egy dollárért az üzenet kiemeltként kerül a felhasználó elé, akár ismeri a feladót, akár nem. További változás még, hogy olyan embereknek is küldhetünk már üzenetet, akik nem Facebook felhasználók. Pont mint az Androidos Messenger alkalmazásban.
(Forrás: SocialTimes.Hu, AllFacebook, Inside Facebook, Index)
Visszatekintés 2012 legjelentősebb pillanataira
Biztosan mindenki találkozott a profil oldalán nemrég megjelent új funkcióval, megnézhetjük mit tart a Facebook a 20 legjelentősebb pillanatunknak 2012. évben.
Egy fotó montázsban, ennek a funkciónak készített Idővonalon tudjuk megtekinteni ezeket az eseményeket, bejegyzéseket, megosztásainkat. Egy gyors statisztikát is kapunk, megtudhatjuk hány új ismerősünk lett 2012. évben illetve mennyi új oldalt kedveltünk.
Célzott posztok
Október végén jelent meg a rajongói oldalaknál a célzott posztolás lehetősége, amely segítségével már posztoláskor szűrni lehet, hogy az adott témájú bejegyzésünk, kép,- vagy videómegosztásunk melyik rajongónknál jelenjen meg.
Sok esetben nagyon jó szolgálatot tudnak tenni a szűrési lehetőségek: nem, életkor, családi állapot, iskolai végzettség, érdeklődési kőr, helyszín, nyelv.
Mi a legfontosabbnak a helyszín és a nyelv választását tartottuk, sajnos a helyszín, és azon belül a városok választása sokáig nem működött, de most ismét funkcionál. 🙂
Új hirdetési felületek
Kicsit régebbi hír, hogy a 400 rajongónál nagyobb oldalaknál megjelent a Facebook Offer szolgáltatása, amellyel közvetlenül tudunk ajánlani egy terméket, szolgáltatást, vagy kupont adni rajongóinknak. Aki még nem találkozott vele, a részleteket itt tudja elolvasni.
Másik ekkor megjelenő újdonság az volt, hogy a személyes profilban is lehet hirdetni, kiemelt bejegyzést készíteni. A Facebook néhány száz forintért eljuttatja ismerőseinkhez a bejegyzésünket.
Reméljük sikerült a legfontosabb eseményeket összefoglalni, de ha kihagytunk valamit amire részletesebben kíváncsi vagy, írj nekünk akár itt hozzászólásban, vagy a közösségi oldalainknál, de e-mailben is várjuk véleményedet.