Noha elindítasz az oldaladon egy applikációt, a siker nincs borítékolva, ugyanis nem minden érdeklődő engedélyezi azt. Vajon hányan hagyják jóvá, és mi befolyásolja a döntésüket?

Sokféle applikációval lehet találkozni a Facebook oldalakon, sőt egyre többen próbálkoznak azzal, hogy egy játék révén vonzzák magukhoz a rajongókat. Rengeteg előnye van, hiszen amellett, hogy szórakoztatja a rajongókat általában nyerhetnek is vele, sőt az oldal híre tovább terjed a közösségi hálózaton.
Amikor adminként létrehozunk egy applikációt, akkor meg kell adni, hogy a felhasználótól milyen adatokat kérjen el, amelyet ő egy engedélyezéssel már ki is szolgáltat. Hasznos lehet, mert így egy kész adatbázishoz jutunk az aktív rajongóinkról.
Megnéztük néhány applikáció analitikáját, hogy megtudjuk hányan használták. Az eredmény sok mindenről árulkodik.
Az első ábrán egy áruházlánc játékos applikációja látható egy meghatározott időszakban vizsgálva. Jól látszik, hogy mennyire elkülönül egymástól a zöld és a kék csík. Ez azt jelzi, hogy az appi iránt érdeklődő felhasználók végül mindössze 78%-a engedélyezte azt.

Hasonló képet mutat egy élelmiszer ipari márka fotóapplikációja, ahol a játékkal összetalálkozó rajongóknak még kevesebb, 66%-a engedélyezte azt végül.

Ezzel szemben egy csupán általános jellegű adatokat igénylő, nem kereskedelmi jellegű, márkához nem kötődő applikáció esetében a kattintók 95%-a engedélyt is adott a hozzáféréshez.

A különbségek szembe tűnőek, ezért érdemes arra előre felkészülni adminként, hogy egy kereskedelmi jellegű applikációnál a siker-ráta átlagosan 60-70% közé esik. Sőt, azt is érdemes figyelmebe venni az alkalmazás megszerkesztésekor, hogy csak a valóban szükséges adatokat kérje el a felhasználóktól (például a nevét és az email címét az értesítéshez), ellenkező esetben könnyedén elijeszthetjük őket a tovább lépéstől.
forrás: SocialTimes

Pin It on Pinterest

Close