3 hiba, ami Facebook oldalad lekapcsolásához vezethet

Miután a márka Facebook oldal egy kiváltság és nem jog, ha nem követi a Facebook szabályait, a rendkívül népszerű közösségi média platform fenntartja magának a jogot, hogy elutasítsa, vagy eltávolítsa az oldalt bármilyen okból, bármikor.
Ha a vállalkozásod arra törekszik, hogy megtartsa a Facebook oldalát, akkor győződj meg arról, hogy elkerülöd az alábbi három hibát: 

A Facebook beállította a rövid neved és megváltoztatta az e-mail címed!

A Facebook a napokban beállította azoknak a felhasználóknak a rövid nevét, akik ezt nem tették meg. Mi ez a rövid név? A böngésző címsorában a https://www.facebook.com/valaki.neve, amit a felhasználó nevéből képzett. Szerencsére akinek nem tetszik az így beállított név, az még tud rajta változtatni a [Fiókbeállítások] Általános menüpont, Felhasználónév lap szerkesztésével.

(tovább…)

Hogyan használd a Timeline oldalam

2012. március 31-el az összes rajongói oldalt („nem személyes”) a Facebook átváltott Idővonal-nézetre. Ez alól a Lailanma Kft. és az általa készített oldalak sem kivételek. Röviden és érthetően összefoglaltuk a legalapvetőbb változásokat számotokra.

Ha most ráklikkeltek valamelyik oldalunkra, azt látjátok, hogy a hírfolyamban alapesetben csak az oldal adminok által posztolt események látszanak. Persze, azért a ti közleményeitek sem vesztek el, csak az új rendszerben kicsit el vannak rejtve.

Első lehetőség a saját poszt olvasására:

Az idővonal, az új nézet egy középső, függőleges tengely mentén két hasábba rendezi az eseményeket. Ahhoz, hogy a saját posztjaitokat, vagy az általatok feltöltött fotókat láthassátok, a két hasábot elválasztó vonal tetején, az üzenetfolyam kezdetén a középen lévő kis téglalapra kell klikkelni (1. ábra – 1.).

Ez a téglalap kék színű, mint a háttér, szóval nem nagyon ugrik ki belőle, és alapesetben a „Kiemelések” szót olvashatjátok benne. Ha ez a beállítás él, akkor az oldal posztjait, és a saját ismerőseitek tevékenységét láthatjátok az idővonalon. (1. ábra – 1.)

(1. ábra) Ha ráklikkeltek a kis téglalapra, akkor válasszátok ki a „Mások bejegyzései” (1. ábra. a fenti kép – 2.) menüpontot. Ha ezt megteszitek, az idővonalon csak a ti posztjaitok lesznek láthatóak.

Egy másik lehetőségetek is van a saját posztjaitok listázására. Az idővonal tetején, a jobb hasábban van egy „Mások legutóbbi bejegyzései” kezdetű lista. Ezt böngészve is megnézhetitek azokat a közleményeket, amiket nem az oldal adminjai tettek ki a falra.

(2. ábra) A bekeretezett részben látható a jobb oldali hasábban a “Mások legutóbbi bejegyzései” doboz.

Ha a “Mások  legutóbbi bejegyzései” doboz nem látható egy rajongói oldalon, akkor tudd, hogy az oldal adminisztrátor valamilyen okból kikapcsolta a megjelenítését.
Oldal adminok, hogy tudják kikapcsolni a “Mások legutóbbi bejegyzései” dobozt?
Az oldal adminok a borítókép (tudod az idővonal tetetjén lévő nagy kép) jobb felső sarkában, az “Admin Panel” feliratú nyomógombbal egy a borítókép felett megbújó adminisztrációs felületet tudnak megnyitni.
Az admin panel tetején lévő menü “Kezelés” (3. ábra – 1.) menüpontjában, az “Oldal szerkesztése” (3. ábra – 2.) menüpontra kell kattintani.
(3. ábra) “Mások legutóbbi bejegyzései” doboz láthatóságának beállítása

Az “Oldal szerkesztése” ablak bal oldalán látható függőleges menüsor “Jogosultságok kezelése” (3. ábra – 3.) menüpontja segítségével jutunk el a rajongói oldalunk használatával kapcsolatos jogosultságok beállításához, de itt most a “Bejegyzések láthatósága” jelölőnégyzet állapota az érdekes. Bekapcsolt állapotban (3. ábra – 4.), ha a “Default visiblity…” lenyíló választómenü “Allowed on Page” (3. ábra – 5.) van beállítva, akkor az oldalunkra látogató rajongók láthatják a “Mások  legutóbbi bejegyzései” dobozt, minden más beállítás esetén nem fogják látni.

Az oldal adminok számára tett kitérő után nézzük meg a harmadik lehetőséget a “Mások  legutóbbi bejegyzései” olvasásához, amely akkor jelenik meg, ha az oldalt lefelé görgetjük.
(4. ábra) az oldal lefelé görgetésekor a Facebook kék címsávja alatt megjelenik egy menüsor

A megjelenő menüsorban is megtalálhatjuk az idővonal bejegyzéseinek megjelenítését beállító menüpontot (4. ábra -1.), amelyben szintén kiválasztható a “Mások bejegyzései” (4. ábra – 2.) menüpont, így saját posztjaink is láthatóvá válnak.
Egyéb lehetőségek a rajongói oldalon megjelenő Post-ok (bejegyzések, fénykép, videó, link) szűrésére az első, és a harmadik beállítási módnál egyaránt látható.
  • Ismerősök tevékenysége: a rajongói oldal látogató (személyes profilú) felhasználó saját ismerősei által, az oldalon megjelenített Post-jait jeleníti meg.
  • Oldal bejegyzések: a rajongói oldal adminisztrátorai (oldal módban), oldal nevében írt Post-jai.
  • Mások bejegyzései: mint eddig is tárgyaltuk, a saját és egyéb személyes profilú felhasználók, a rajongói oldalon elhelyezett Post-jai.

Tudjuk, hogy sokan berzenkedtek az új nézet ellen, és be kell valljuk őszintén: innen a „másik oldalról” sem éljük meg ezt a váltást teljes egészében pozitívan. Ám választásunk nincsen, és úgy érezzük, a Facebook még így is nagyon sok kellemes és hasznos lehetőséget nyújt – ráadásul ingyen.

Így hát mi megpróbáljuk pozitívan felfogni ezt a váltást, és amennyire lehet, alkalmazkodni hozzá – és nektek is ezt ajánljuk.
(Forrás: részben, módosításokkal a Szeretlek Magyarország írásának felhasználásával)

Ha hasznosnak találtad ezt a cikket, nyomj egy lájkot és oszd meg ismerőseiddel, hogy Ők is komfortosabban tudják használni a kedvelt oldalaik Idővonalas megjelenését.
Ha e-mailben is szeretnél értesülni tanácsainkról iratkozz fel hírlevelünkre, kapcsolatfelvételre pedig itt van lehetőség.

Facebook Timeline Oldalak képméretei

Facebook Pages Timeline mára valóság! Itt az ideje, hogy elkezdje a felkészülést a Facebook oldala új megjelenésének beállítására, ha még nem tette meg. Ez azt jelenti, hogy képeket kell létrehozni annak tudatában, hogy a Timeline oldal egyes “alkatrészeinek” mekkora a mérete.

Itt van egy Infógrafika, hogy segítsen felkészülni!
Mit láthat a képen:
  • Címlapfotó (Cover Image)
  • Profil fénykép (Profile)
  • Fényképek, Egyéni lapok (Photos, Tab App)
  • Megosztási fotó (Photo album)
  • Kiemelt fotó (Highlight a Post)
  • Egyéni oldal lapok (Tab Apps Pages)

  • A képet a TabSite Blog jelentette meg.

    FONTOS!

    A borítókép (Cover Image) nem tartalmazhatja a következő elemeket:

    • Árat vagy olyan információt, amiből ezek kikövetkeztethető, nem tartalmazhat olyan kifejezéseket mint “40% kedvezmény”, vagy “töltsd le weboldalunkon!”
    • Elérhetőségre vonatkozó információkat, úgymint telefonszám, emailcím, vagy bármely olyan elem, aminek az “About” avagy “Rólunk” részben a helye!
    • Lájk vagy megosztó gombokat, ezeknek képeit, vagy bármilyen nyelvű megfelelőit, továbbá az oldal eredeti, valódi “Tetszik” gombjára rámutató nyilat!
    • Akcióra való felszólítást, mint például “Töltsd le!”, “Szerezd meg most!” vagy “Oszd meg barátaiddal is!”.

    A borítókép nem lehet hamis, megtévesztő vagy félrevezető, és nem lehet harmadik személy jogtalanul használt szellemi terméke!



    A Lailanma Kft. az új üzleti oldalakba beépített alkalmazásokat már 810px szélességűre készíti, a Timeline lehetőségeinek jobb kihasználása érdekében. Szerződéses partnereink részére üzleti oldaluk Timeline átállítását (borítókép, profilkép, alkalmazás képek vonatkozásában) díjmentesen elvégezzük, de természetesen új ügyfelek megkeresését is szívesen teljesítjük. Ajánlatkérésével forduljon hozzánk bizalommal!


    Ha hasznosnak találtad ezt az cikket lájkolj és pluszegyelj, ha pedig úgy gondolod valamelyik ismerősödnek jól jöhet, oszd meg bátran!

    Hogyan jelenjen meg a céged, márkád a Facebook Timeline oldalon – 4 egyszerű lépésben

    Miután bejelentették az új Facebook oldal idővonalas (Timeline) átállítását (február 29-én), sok vállalkozás, kis-és nagyméretű, gyorsan, megfontolás, utánajárás (olvasás) nélkül átállította a rajongói oldalát. 2012. március 30-án, a Facebook az összes oldalt átállítja az új megjelenésre – akár tetszik, akár nem.
    A két legfontosabb változás az oldalon:
    • A megjelenése – a nagy borító kép, melybe fixen beépült a logó, fénykép, stb. megjenítésére alkalmas hely. A nagy kép alatt kissé jobbra találhatóak a menűk, alkalmazások. A régi megjelenésben megszokott baloldali oszlop, ami eddig a navigációt segítette eltünt. Tehát az új céges (üzleti) megjelenés olyan lesz, mint a sokak által már ismert, és megkedvelt személyes profil Timeline (idővonal) megjelenés..
    • Megszünt a fan-kapuzás (az oldalra beállítható alapértelmezett érkeztetés szintjén) – valószínűleg ez a legnagyobb változás, és ez az ami első látásra gondot okoz a legtöbb üzleti oldal tulajdonosának. A Timeline az alapértelmezett nyitóoldal minden látogató számára, és most nincs lehetőség, hogy ezen változtassunk. Megfelelő kommunikációval és látvány elemekkel, hirdetésekkel lehet és kell az embereket a kapuzott, beépített alkalmazásokra vezetni. Ez azt jelenti, hogy lényegében csak külső alkalmazásokat, forrásokat vehetünk igénybe, de ettől nem kell megijedni, nem olyan rossz ez, hiszen továbbra is vonzó lehet az új látogatók számára néhány kapuzott menüpont, és egy kreatívan, érdekfeszítően, látványosan kivitelezett Timeline oldal.
    Itt egy kép a Timeline új megjelenésének kihasználására:

    Itt egy kép a Timeline képi elemek méretezésére:

    1. lépés: A borítókép fotó (Cover photo)

    A borítókép 851 képpont széles x 315 képpont magas. Ez a fejléc-stílusú kép hivatott igazán megmutatni, hogy ki vagy és mit csinálsz. Legyen látványos, figyelemfelkeltő, érdekes!
    FIGYELEM: A Facebook irányelvek kimondják, hogy a borító fotó NEM TARTALMAZHAT :
    • Ár vagy a vásárlással kapcsolatos adatokat, mint például a “40%” vagy a “Letölthető a honlapunkon”
    • Elérhetőségeket, mint például a web-cím, e-mail, levelezési cím vagy egyéb információkat
    • Hivatkozásokat, felhasználói felület elemeire, mint például a Like vagy megosztása , vagy bármely más Facebook funkció.
    • Felhívást cselekvésre, mint a “Mondd el a barátaidnak”, “osszd meg” stb.
    Érdemes időnként frissíteni a borító fotót, mert ez frissen tartja az oldalt, és a borítókép cseréje is bekerül a hírek közé a hírcsatornába.

    2. lépés: A profil kép (Profile picture)

    Ez lehet a logó, vagy bármilyen grafikai elem, ami azonnal információt ad a vállalkozásról, az oldalról. Ennek feltöltési mérete 180px x 180px . (Ezt követően 125px x 125px méretben jelenik meg, és 32px x 32px nagságban a hírcsatornában mint a miniatűr kép, vagyis bélyegkép).

    3. lépés: Megtekintések és alkalmazások ikonjai

    Ezek azok, amelyek eddig a bal oldali oszlopban voltak, és az áthelyezésük valószínüleg felvet némi problémát a megtalálhatóság tekintetében, de a látvány, és a tudatos oldalszerkesztés hamar feledteti ezt.

    • Kép mérete – 111 képpont széles x 74 képpont magas
    • 4 menüpont (alkalmazás) látható azonnal, de akár 12 is beépíthető, amelyeket megnézhetünk a lefelé mutató nyílra kattintva
    • Az Admin, szerkesztheti a menüpontok neveit, képeit, és hogy milyen sorrendben jelenjenek meg, kivéve a fényképek menüpontot, amely nem szerkeszthető.
    • Rendezzük az alkalmazásokat és nézeteket,   hogy a legfontosabbak jelenjenek meg a felső sorban. Ezt akkor tudjuk elvégezni, hogyha a listát kinyitottuk, és a szerkeszteni kívánt alkalmazásra kattintunk. Ekkor a legördülő menü segítségével helyezhetjük át, módosíthatjuk az alkalmazás megjelenését.
    • A fényképek menüpontban mindig a legutóbb feltöltött fénykép látható
    • Az események menüpontban az a kép jelenik meg amit legutóbb feltöltött eseményhez társítottunk.

    4. lépés: Tekintse át a nézetek és a beépített alkalmazás oldalakat

    A beépített alkalmazások (Tabok) szélessége 520px-ről 810px-re nőtt.
    Ez jelentős változtatás, amit érdemes kihasználni termékek, szolgáltatások bemutatására, népszerűsítésére, újabb rajongók megtalálására.

    Néhány példa a Timeline megjelenésre

    Használja ki az idővonal elemeket

    Ne féljen kísérletezni egy kicsit a képekkel, amelyek a legjobban működnek. Ezek az elemek hathatós eszközei lehetnek abban, felkeltse látogatói érdeklődését, és minél több rajongót vonzzon az oldalára.
    Hozza ki a legtöbbet Facebook oldalából!
    Milyen érzései vannak a Facebook új idővonalas megjelenésével kapcsolatban?
    Önnek már Timeline megjelnésben működik az üzleti profilja a Facebookon?
    Ossza meg velünk tapasztalait, és keressen meg minket kérdéseivel!
    Forrás: Friends of Social Media cikkének felhasználásával
    Ha tetszett a cikk akkor lájkold, pluszegyed, és oszd meg ismerőseidnek is. Várjuk kérdéseidet, felvetéseidet. Iratkozz fel hírlevelünkre, akkor értesítést kaphatsz a megjelenő újdonságokról, cikkekről.

    Facebook listák – FRIENDS

    Eltérően az eddigi írásoktól, ami komoly hangvételben, komoly szakmaisággal íródott, most egy közvetlenebb, ráadásul nem is magázódva megírt blogbejegyzést ajánlunk mindenki figyelmébe.
    Történt a minap, hogy kaptam egy értesítést, miszerint együtt dolgoztam egy cégnél az ismerősömmel. A szöveg így hangzik Bing által fordítva J
    „XY aszonta, hogy együtt húztátok a(z) igát ZP cégnél. A munkahely jóváhagyásához használd a Timeline Review lehetőséget!” (ezt a szöveget azóta javították)

    Tudtam, hogy ez nem igaz, és emlékeztem arra is, hogy már pár nappal előtte volt ebből némi probléma.
    A Facebookról sok minden elmondható, de az azért nem, hogy önmagától kitalál dolgokat, majd ezeket el is küldi az érintetteknek.
    Másképp ez nem történhetett, mint hogy XY valamit bejelölt, majd a visszakérdezésre igennel (vagy ennek valamely szinonimájára) válaszolt.
    Fogtam magam, és beleástam a listák, és csoportok rejtelmeibe.
    Egyáltalán Ti tudtátok, hogy vannak listák, és csoportok?
    Ha tudtátok, foglalkoztatok vele/velük?
    Feltűnt, hogy vannak „okos listák”?
    Na a munkahely az például pont egy „okos lista”. Ez azt jelenti, hogy ha rendesen kitöltöd, akkor a következőket fogod látni:
    Az első képen azt látod, hol tudod beállítani a munkahelyedet. Ha rányomsz a szerkesztésre, jön a következő ablak, ahol elkezdheted beírni a munkahelyed nevét. Elkezdheted! 2-3 betű után már kiadja a lehetőségek végtelen tárházát, és ahogy egyre több betűt írsz be a munkahelyed nevéből, annál kevesebb találatot javasol. Ne kövesd el azt a hibát, hogy nem a céged VALÓS, és használt Facebook oldalát választod ki, mert azzal sem magadnak, sem a cégednek nem teszel jót, és egyébként is, ha már megadod a munkahelyed, legalább korrekten és pontosan töltsd ki!
    1-kép
    2-kép

    Na, ha ez megvan, akkor töltsd ki, amit még akarsz, egyáltalán nem kötelező! Azt viszont valósan jelöld be, hogy „jelenleg itt dolgozom” (van előtte pipa), vagy vedd ki a pipát, és ha gondolod, add meg mikortól, meddig dolgoztál ott. Aztán már csak az a feladatod, hogy klikkelj a „foglalkozás hozzáadása” gombra.


    3-kép

    Most hogy jól kitöltötted ezt, lett egy listád a „FRIENDS”-ben.
    Nézzük, hogyan lehetséges, hogy megtöltsd emberekkel ezt a listádat. Nagyon fontos, hogy a munkahely lista, egy OKOS lista! tehát, akit ide beteszel, annak menni fog egy üzenet, hogy azt állítod együtt dolgoztál XY-nal. Ne kövesd el azt a hibát, hogy boldog-boldogtalant beteszel ide, mert problémáid lesznek,  az emberek valahogy nem látnak, nem olvasnak, csak klikkelnek ész nélkül, legrosszabb esetben pedig hőzöngenek is.
    Képekkel illusztrálva megmutatom a folyamatot.
    Ha kiválasztottál egy ismerőst, és annak az idővonalán tartózkodsz (szóval az ő oldala van nyitva előtted), akkor azt látod, hogy „ismerős” az illető, és az „ismerősök” szó előtt van egy pipa. Ha ezen felirat fölé viszed az egeret, kinyit egy kis ablakot (lenyit egy listát), amiben bejelölheted melyik listába akarod behelyezni az ismerősöd. Gondolom eddig érthető J
    Ha azt klikkeled be (klikkelésre tesz egy pipát), ahol Te dolgozol (Valami Kft.), akkor az illető fog kapni egy értesítést, hogy Te azt állítod, együtt dolgoztok.

    Tehát, nem győzöm hangsúlyozni, hogy a partnereidet (volt olyan, aki ezt csinálta) NE a munkahelyi okos listádba tedd be! Hogy hova, és hogyan tedd, majd egy következő írásban részletezem.
    Térjünk vissza az értesítéshez.
    Jól látszik, hogy megadható mikortól meddig dolgozott ott az illető, illetve az az opció is választható, hogy jelenleg is ott dolgozik.

    Aztán az a gomb is szerepel a képen, ami egyértelműen azt jelenti, hogy elfogadja, elismeri, hogy együtt dolgoztatok/dolgoztok, és ez a pipa gomb.

    Ami viszont a legfontosabb annak, aki tévedésből kapott ilyen értesítést, az az „X” (iksz), ami azt jelenti NEM, NO!

    És még egy adalék.
    Alábbi képen láthatod, hogy ha valamelyik munkahelyi listádat kinyitod, akkor annak jobb oldalán javasol a Facebook embereket a listádra.
    Ha itt hozzáadsz valakit, akkor ugyanaz történik, mint az előbbiekben leírtakban, tehát megy az értesítés, hogy Te együtt dolgoztál/dolgozol vele.

    Szóval egyrészt gondolkozz, mielőtt listába rendezed (ami egyébként nagyon ajánlott) az ismerőseidet, másrészt, ha Te kapsz ilyen értesítést, akkor tudd kezelni a problémát, amit az ismerősöd azzal okozott, hogy kissé lazán kezelte a Facebook adta lehetőségeket.
    Lehet mondani, hogy túl sokat tud a Facebook, de ne feledd, azt tudja, amit Te megadsz, amit Te nyilvánossá teszel, amit posztolsz, stb.
    Sok sikert!

    Ha tetszett írásunk, akkor lájkold, és oszd meg másokkal, lehet nekik is hasznos információkat tartalmaz.
    Ha szeretnél értesülni blogbejegyzéseink megjelenéséről iratkozz fel hírlevelünkre a Lailanma Kft. weboldalán!

    Vége az ingyenes Facebook-jelenlétnek?

    A HWSW.HU-n jelent meg a cikk, mely érdekes kérdéseket vet fel. Ami miatt megosztom, hogy még a blog post elkészítése előtt több ügyfelünkkel pont erről beszélgettünk. Nézzük a cikket…

    “A Facebook egész februárban csepegtette újdonságait, amiket tegnap végre összeszedve is bemutatott a saját marketingkonferenciáján. A hirdetők számára kecsegtető új lehetőségek nyílnak meg, amivel hatékonyabban érhetik el a 800 millió felhasználó számukra hasznos halmazát.

    A keynote előadásokon a Facebook három marketingvezetője, Sheryl Sandberg, termékekért felelős alelnök, Christopher Cox, a globális marketingigazgató és Mike Hoefflinger az üzleti- és marketingkapcsolatokért felelős alelnök mutatta be a főbb újításokat és fejlesztéseket. A bejelentéseket a konferencián egyszerűen “F-Commerce”, azaz “facebook-kereskedelem” névvel becézgették az előadók.

    Lenyomták az emberek torkán a Timeline-t

    Az első elem természetesen az új márkaoldalak bemutatása volt. Ahogyan a felhasználóknak, úgy a cégeknek és szervezeteknek is kötelező jelleggel meg kell szokni az új profiloldalt, a Timeline-t.
    A bemutatóban elhangzottak szerint az oldalak és a Timeline az eddigieknél is koncentráltabb helye lesz az üzleti kommunikációnak, egyfajta irányítóközpontként érdemes rá tekinteni.”

    Rajongói oldal megjelenése a Timeline-on

    “A Facebook szerint az új Facebook-oldalak minden eddiginél gazdagabb formátummal és sokkal testreszabhatóbb felülettel kecsegtetnek és lehetővé teszik, hogy a márkák úgy lépjenek kapcsolatba ügyfeleikkel, ahogy azt azok elvárják. Az oldalak erős vizuális eleme a fedlap és a Timeline felépítés, amivel könnyedén kifejezhető az adott vállalat vagy ügy identitása. Az oldalak szerepe pedig az eddigi webes fókusz mellett erősödik a mobilos felületeken is, amivel a céges oldalakon történő interakciók az ígéretek szerint személyesebbek és gyorsabbak lehetnek. A márkázott oldalak új lehetőségeiről további részletek olvashatóak a HWSW korábbi cikkében.

    Vásárolt figyelem

    A második sarokpont az úgynevezett “Reach generator”, ami egy eszköz arra, hogy a megjelenített céges üzenetek biztosan eljussanak a rajongókhoz. Ehhez érdemes tudni, hogy a Facebook apró változtatásaival lassan szinte teljesen ellehetetlenítette a vállalati oldalak organikus forgalmát, a felhasználók feedjében alig jelennek meg céges oldalak bejegyzései, kivéve ha az adott felhasználó ezt külön be nem állította, vagy a saját, illetve hálózata interakciói azt nem indokolják. A Reach generator eszközzel viszont a Facebook garantálja, hogy az oldal lájkolóinak legalább 75 százalékához eljutnak a tartalmak.

    A közösségi oldal marketingesei arra próbálják meg felhívni a figyelmet, hogy a klasszikus hirdetési formák helyett ideje elmozduni a “történetmesélés” irányába. A cégeknek inkább kell arra fókuszálni, hogy érdekes tartalmat hozzanak létre, amivel fel lehet rázni a közösséget, a Facebook rendszerei pedig majd gondoskodnak arról, hogy a rajongókhoz ezek el is jussanak. Ez ugyan mindenképp költségeket jelent, de a korábbi vad becslések helyett sokkal kiszámíthatóbb lehet egy közösségi kampány eredménye.

    Hirdetések fontos helyeken

    A harmadik elem a prémium hirdetési csomagok bemutatása volt: “légy ott, ahol a beszélgetések történnek”, ez a Facebok filozófiája. A felújított hirdetési formátumokkal a Facebook igyekszik a fent említett márkázott történeteket releváns helyekre eljuttatni, a már meglévő rajongók aktivizálása mellett hatást lehet gyakorolni a már elért emberek ismerőseire, illetve a célcsoport még meg nem talált részeire is. A jobb oldali kiemelések mellett a hírfolyamban is jó helye van a szponzorált tartalmaknak akár asztali, akár mobil környezetben, illetve opcionálisan a hirdetők élhetnek a kijelentkező oldalon megjelenés lehetőségével is.

    A termékbejelentések a februári szivárogtatás miatt már túl sok újdonságot nem hoztak, talán annyit, hogy az elméleti leírások mellett a helyszínen már élőben is megismerkedhettek a kiválasztott partnerek az új eszközökkel. A legfontosabb üzenet viszont mindenképp az, hogy a Facebook nem a klasszikus hirdetési módszerekkel operálna. A közösségi oldal egyedisége a diskurzusokban, párbeszédekben és megosztásokban rejlik, így kár lenne a természetes kommunikációban jól működő módszer mellé tenni a normál hirdetéseket. Az eddigi gyenge hatékonysági eredmények után ez egy biztató üzenet, amely a tőzsdére készülő cég befektetői számára is csábító lehet.

    Vége a beetetésnek

    A Facebook-konferencia tanulságait a Forbes magazin is összegyűjtötte: a lap szerint mindennél fontosabb megérteni a változásokat a médiafogyasztásban ahhoz, hogy a hirdetések működni tudjanak, emellett az eddigi epizódszerű kommunikációt fel kell váltani a folyamatos együttéléssel. A fogyasztókat nem egy-egy lövedékkel kell eltalálni, hanem a közösségeket kezelve folyamatosan kell építeni a kapcsolatot, hogy az igények és az érdeklődés azonnal kielégíthető legyen.

    Az új Facebook-oldalak a márka címerei, ahol felértékelődik a közösségi felelősök, szakértők szerepe. Miután a Facebook-hirdetések elsődleges elemévé váltak a bejegyzések, nem mindegy, hogy a tartalomgyártás mögött milyen kreativitás és közösségmenedzsment áll. Az újonnan felálló rendszerben viszont az is teljesen egyértelmű, hogy vége a beetetési időszaknak és immár teljesen lehetetlen vállalati jelenlétet elérni és fenntartani fizetett disztribúció nélkül. Ha valaki abban bízik, hogy organikusan, büdzsé nélkül akar közösségi jelenlétet összehozni, az komolyan csalódik majd. A Facebook a korábban különálló fizetett, elért és tulajdonolt média stratégiákat teljesen egybeolvasztja.

    Konszolidáció

    Valószínűleg a most bemutatott eszközök nem egy hosszú időre stabil mérföldkövet jelentenek, változásokra továbbra is számítani kell, ha valaki üzleti céllal használja a Facebookot. Az irányok viszont egyértelműek, a közösségi hálózatnak le kellett raknia erős alapokat ahhoz, hogy a vállalatok és márkák bátran kezdhessenek hosszútávú stratégiákat alapozni a rendszerre.

    Forrás: HWSW.hu

    A fentebb beszúrt képen is látható, hogy ügyes, átgondolt kivitelezéssel, és jól felépített marketing stratégiával az elsőre negatívnak tűnő változásokat minden vállalkozás a maga hasznára tudja fordítani. Új Facebook felületünkhöz új szlogen társul: “Velünk könnyen veszi az akadályokat”, keressetek bennünket.

    Amint megtörténtek a hibajavítások, az első tesztelések szeretnétek, hogy a rajongói oldalatok is megfelelően felkészült állapotban várja a 201203.31-i Facebook bevezetést? Tudunk segíteni – keressetek minket ITT! A szerződött partnereink Timeline megjelenését külön díj nélkül átalakítjuk, őket meg is kérjük, hogy csak velünk egyeztetve történjen meg az átállítás.

    Nektek mi a véleményetek a rajongói oldalak Timeline átalakításról? Ha tetszett a cikk akkor lájkold 🙂

    Útmutató a vadonatúj Timeline rajongói oldalakhoz!

    A Facebook kicsit váratlanul, ma délután elérhetővé tette a rajongói oldalak üzemeltetőinek, hogy Timeline-ra váltsanak és ezentúl így használják azt. Bár mi is csak most találkoztunk ezzel az újdonsággal, szeretnénk kicsit segíteni nektek, ezért lefordítottuk a Facebook által kiadott ismertetőket.
     
    A Facebook az a hely, ahol üzleted és vásárlóid igazán közeli kapcsolatba kerülhetnek egymással. Itt jelentheted be újdonságaidat, megoszthatod a legfrissebb híreket, és itt kaphatsz visszajelzéseket is. Szintén ez az a felület, ahol egyedi, márkatámogató tartalmakat hozhatsz létre, melyek később szponzorált és fizetett hirdetésekké válhatnak.
    Az új rajongói oldalon:
    1. Borítókép és Idővonal áll a rendelkezésedre, ahol még többet mutathatsz meg a márkádból!
    2. Elérheted és elkötelezetté teheted a közönségedet a weben és okostelefonok segítségével!
    3. Gyorsan, akár azonnal reagálhatsz vásárlóid, rajongóid, látogatóid kérdéseire!
    Nézzük bővebben az új céges Timeline-t!

    Borítókép

    Lehetőleg olyan fotót válassz, ami a márkád legfontosabb üzenetét, hangulatát, mondanivalóját vagy tevékenységét mutatja meg.
    FONTOS!
    A borítókép nem tartalmazhatja a következő elemeket:
    1. Árat vagy olyan információt, amiből ezek kikövetkeztethető, nem tartalmazhat olyan kifejezéseket mint “40% kedvezmény” vagy “töltsd le weboldalunkon!”
    2. Elérhetőségre vonatkozó információkat, úgymint telefonszám, emailcím, vagy bármely olyan elem, aminek az “About” avagy “Rólunk” részben a helye!
    3. Lájk vagy megosztó gombokat, ezeknek képeit, vagy bármilyen nyelvű megfelelőit, továbbá az oldal eredeti, valódi “Tetszik” gombjára rámutató nyilat!
    4. Akcióra való felszólítást, mint például “Töltsd le!”, “Szerezd meg most!” vagy “Oszd meg barátaiddal is!”.
    A borítókép nem lehet hamis, megtévesztő vagy félrevezető, és nem lehet harmadik személy jogtalanul használt szellemi terméke!

    Profilkép

    Javasoljuk, hogy itt használd a logódat, melyet biztosan veled azonosítanak a rajongók.

    Alkalmazások

    Itt találod a fényképeidet, az eseményeket és a különböző applikációkat, melyek így a felhasználóid számára is könnyebben érhetőek el.
    Fontos, hogy az alkalmazások közül az első, a Fényképek (Photos) rögzített. A második, a Rajongók (Likes) cserélhető valamelyik másik, az oldalhoz hozzáadott alkalmazásra, hasonló a helyzet a további dobozok esetében. Összesen 12 boxot használhatunk. Ha több egyedi aloldalt készítenénk, el kell döntenünk, hogy melyek legyenek kiemeltek a rajongóink számára. A látható alkalmazások cseréjéhez le kell nyitnunk az összes tab-ot:

    Ismerősök aktivitása

    Nagyon hasznos kis sáv, mely az odatévedőt azonnal tájékoztatja, hogy rajta kívül még hány ismerőse rajong az adott oldalért.

    Publikáló sáv

    Csakúgy, mint a felhasználói Timeline-on. Posztolj rendszeresen, értékes tartalmakat!

    Rögzített bejegyzések (Pin to Top)

    Mostantól 1-1 fontosabb bejegyzést akár 7 napra odaszögezhetünk a Timeline tetejéhez, ezzel mindig elsőként lesz látható az idővonalon. Ez nagyon hasznos abban az esetben, amikor például kampányt folytatunk egy alkalmazással és az adott bejegyzésben hívjuk fel rá a figyelmet: ez lesz az első, amit a felhasználók látni fognak.
    Tipp: Az új Timeline rajongói oldalak megjelenésével a hagyományos landing oldalak eltűntek, mostantól nem tudunk beállítani alapértelmezett érkezési oldalt. Ezért ha kampányt futtatunk, használjuk a “Pin to Top” funkciót, hogy felhívjuk leendő rajongóink figyelmét az aktuális érkezési oldalra!

    Csillagozz vagy rejts el posztokat!

    Ha megcsillagozunk egy bejegyzést, akkor az teljes szélességében látható lesz az idővonalon. Használjuk ezt a funkciót 1-1 kép, vagy videó kihangsúlyozásához:

    Mérföldkövek (Milestones)

    Mostantól a cég életének fontosabb eseményeit megjelölhetjük mérföldkövekként. Mutasd meg, mióta vagy a piacon, mikor váltottál arculatot, és milyen egyéb események voltak még meghatározóak az üzlet életében!

    Az oldal adminok kelléktára

    Az admin panel

    A felület az általad menedzselt oldal tetején jelenik meg. Baloldalt láthatóak az értesítések, legfelül a legfrissebb. Jobboldalt – amennyiben lehetővé tetted, hogy a rajongóid közvetlenül, privát üzenet formájában felvegyék veled a kapcsolatot – a beérkező leveleket láthatod, pirossal jelölve az olvasatlanok számát. Az értesítések alatt jelenik meg az Insights pillanatképe, mellette pedig a legújabb rajongóid. Jobboldalt még egy tipp doboz látható, mely a képen a Insights folyamatos követésére hívja fel a figyelmet. Az admin panelt természetesen el is tűntetheted a jobb felső sarokban található “Hide” gomb segítségével.
    A Hide gombot azonban egyéb funkciók is megelőzik ugyanitt, lássuk ezeket!

    “Manage”

    Innen kezelhetjük a bannolt felhasználókat, szerkeszthetjük az oldal adatait, és válthatunk át a céges profilra.

    “Build Audience”

    A korábban a bal alsó sávban helyet kapó megosztás, ismerősök meghívása és oldal hirdetése funkciók érhetőek el ebből a fülből.

    “Help”

    Mivel az egész feature merőben új, kaptunk egy Segítség fület is. Ez az üzleti Timeline-ra való átváltástól, az üzemeltetési problémákig minden menüpontot tartalmaz és hasznos tanácsokkal látja el az oldal adminisztrátorát. Új funkcióként bekerült egy olyan menüpont is, mely korábban csak a szövevényes súgóközpontból volt elérhető egy űrlap formájában: itt lehet kérvényezni Facebook oldalunk nevének megváltoztatását, amennyiben korábban hiba csúszott a számításainkba (például túl hosszú nevet adtunk az oldalnak). Bizonyos esetekben ez a funkció nem elérhető, segítségként a form-ot ezen a linken lehet közvetlenül elérni: http://www.facebook.com/help/contact_us.php?id=262629790471076

    Tevékenységnapló

    A felhasználói profilhoz hasonlóan naplószerűen tekinthetjük át korábbi tevékenységeinket, melyeket ebből a menüpontból kezelhetünk: válogassunk időpont szerint (kérjük le például az elmúlt év eseményeit), emeljünk ki vagy rejtsünk el bejegyzéseket.

    Indítsd el a céges Timeline-t!

    A gyors induláshoz ad pár tippet nekünk a Facebook a Súgóján keresztül:

    TENNIVALÓK

    Tölts fel egy borítóképet – mérete 851*315 px, fontos tudnivalók fentebb, erre vonatkozó szabályok lentebb!
    Válassz egy letisztult, márkát ábrázoló profilképet – jó minőségű, jól felismerhető kép legyen, mutasson jól 180*180 illetve 32*32 px-es méretben is!
    Rögzíts minden hétre egy posztot! – Válaszd ki azt az eseményt, amit a legfontosabbnak tartasz, hogy minden rajongód okvetlenül lásson!
    Tegyél rendet az alkalmazások között! – Válaszd ki azokat az elemeket, amiket szeretnél alapértelmezettként megmutatni rajongóidnak, például a fotókat, az eseményeket, vagy éppen egy nyereményjátékot beharangozó jegyzetet!
    Posztolj naponta! – A rögzített bejegyzésen kívül természetesen mindig gondoskodj friss, aktuális, releváns tartalomról is!
    Szerkessz, üzemeltess, menedzselj! – Az admin panel segítségével nyomon követheted az oldal beállításait, a statisztikákat, és tippeket kaphatsz a jövőre vonatkozóan!

    TIPPEK AZ INDULÁSHOZ

    Vizuális csalogatás – Ne feledd, sokkal nagyobb helyet kaptak az üzenőfalon elhelyezett képek, melyeknek vonzereje is mindig nagyobb a rajongók felé, mint egy szimpla szöveges vagy linkes bejegyzés!
    Mérés, mérés, mérés! – Ne felejtsd el napi rutinodba építeni az Insights olvasgatását, építsd a statégiádat a statisztikák alapján leszűrhető következtetésekre!
    Idővonalon való engedélyezés – Biztosítsd, hogy bárki, aki az oldaladra látogat, mindenképp találkozzon a legjobban sikerült bejegyzéseiddel. A tevékenységnaplóból tudod beállítani az Idővonalon való engedélyezést (Allowed on Timeline). Ezzel elérheted, hogy biztosan megjelenjen mindenkinek, aki az időcsúszkád segítségével keres tartalmaid között.
    Tedd takarossá alkalmazásaidat! – Jó ha tudod, hogy az alkalmazások megjelenítésére szolgáló doboz mérete 111*74 pixel, így pontosan be tudod passzintani az apphoz illő legmegfelelőbb kisképet, ami egyből megragadja majd rajongóid figyelmét!
    Használd ki a szélesebb alkalmazások által nyújtott lehetőségeket
    Az oldalakhoz csatolt alkalmazások (tabok) tartalma mostantól keskeny (Narrow – 520px) vagy széles (Wide – 810px) méretűre állítható a Developer alkalmazáson belül (minden alkalmazásnál külön-külön), ami a következő címen érhető el: https://developers.facebook.com/apps
    A következő alkalommal alaposan átnézzük az oldal beállításainak lehetőségeit, ott is találkozhatunk jópár új funkcióval. Általános tanácsunk az oldalak tulajdonosainak: ne rohanjatok élesíteni a Timeline design-t az oldalaitokon! Előbb kapcsoljátok át, állítsatok be mindent (borítóképet, alkalmazásokat, bejegyzéseket) és csak akkor tegyétek élesbe, amikor már mindennel meg vagytok elégedve. Nem kell sietni, március 30-ig még van idő elvégezni mindent.
    Forrás: Besocial

    Pin It on Pinterest