Számtalan tippet és tanácsot adtunk már nektek azzal kapcsolatban, hogyan növelheted az elköteleződést a Facebook oldalad iránt, vagy fokozhatod a rajongók aktivitását. Azonban nem árt arra is figyelni, hogy a weboldaladról “átszívott” tartalom hogyan fog megjelenni a Facebookon. Megfelelő lesz a hozzá tartozó fotó, a cím és az ismertető?
Íme néhány tipp annak érdekében, hogy “beizzítsd” a rajongóidat és ne állj saját magad útjába!
1. Találj a Facebookon is működő tartalmat!
A Facebook sokkal személyesebb és “társalgósabb” mint más oldalak. Akkor a legjobb a tartalom, ha közvetlenül a közösséghez szól. Kimutatták, hogy azok a bejegyzések, amelyek kérdést tartalmaznak vagy lájkolásra buzdítanak megduplázzák az aktivitást.
A Facebookon nem teljesen ugyanazok a témák érdeklik az embereket mint a Twitteren. A Facebookon azok a dolgok sikeresek, amelyek jó fényt vetnek rád, például a jótékonyság vagy a humor. Az emberek alapvetően lájkolni szeretnek itt és nem pedig szidalmazni, kritizálni.
2. Publikálj kizárólag a Facebookra!
Amellett, hogy meg kell találni a máshonnan átvehető tartalmakat is, érdemes bizonyos dolgokat kizárólag a Facebookra szánni. Ha létezik olyan tartalmad, amelyet csak a rajongóid láthatnak, akkor az másokat is arra buzdíthat, hogy ők is azzá váljanak.
A szavazós, vagy játék applikációk szintén mélyíthetik a kapcsolatot a rajongókkal. Ezek a kérdező jellegű posztokhoz hasonlóan azonnal gyors aktivitásra buzdítják a rajongókat, akik ezáltal az oldal életének részeseinek érzik magukat.
3. Ismerd meg a rajongóid étvágyát!
Természetesen nem az ebédelési szokásokra gondolunk, sokkal inkább az információ éhségükre. Csak úgy mintha közzétennél valamit az interneten vagy szétküldenél egy hírlevelet, sokat számít az időzítés. Korábban már írtunk róla, hogy általában a hét vége felé facebookoznak a legtöbben, illetve a reggeli és az esti órákban. Azonban ez is közösség függő, így érdemes kitapasztalni vagy megmérni a saját rajongóid szokásait.
A Facebook rajongók tűrőképessége igen magas. Az NPR kutatása szerint naponta 7-10 bejegyzést is szívesen olvasnak.
4. Használj nagy képeket!
A videók és fotók nyújtják a legjobb módot arra, hogy felhívd a figyelmet az oldaladra. Ezek akár 12-szer nagyobb aktivitást válthatnak ki, mint más posztok. Például egy divatmárka esetében látványosan nagyobb érdeklődésre tartanak számot a fotók mint bármilyen más bejegyzés.
A fotó minőségére azonban oda kell figyelni, mert sokat ronthat a megítélésen és a rajongók lelkesedésén.
5. Igazítsd a tartalmat a Facebookhoz!
A minél szélesebbkörű megoszthatóság érdekében érdemes néhány dolgot megfontolni. Elsőként azt, hogy a weboldaladon található tartalom könnyedén megosztható-e a Facebookon. Ne feledkezz meg a lájk gomb, illetve a megosztás elhelyezéséről!
Másrészt gondolj arra is, hogy ilyenkor a Facebook beszívja a cikkedben, tartalmadban található fotókat, és elhelyezi azt a bejegyzésben, ezért ne felejtsd el képpel illusztrálni. Ha ezt nem teszed meg, akkor a Facebook egy logót fog beszívni, ami nagyon unalmas egy idő után.
Végezetül pedig azt is nézd át, hogy Facebook barát bevezetőt írtál-e a posztolandó tartalomhoz, illetve megfelelő-e az oldal név, ami megjelenik majd. Gondolj arra is, ha lájkolják a cikked, akkor annak címe egy sorban fog megjelenni. Eleget elárul a tartalomról?