figures_walk_into_computer_250x188_clrHosszú út vezet még addig, hogy a kis és a közepes cégek kihasználják a Facebookban, a Twitterben és más közösségi platformokban rejlő lehetőségeket. Ugyan egyre erősebben vannak jelen ezen a területen, de ez eddig nem vezetett eredményre.

Napjainkban teljesen általános dolog, hogy a nagyvállalatok jelen vannak a Facebookon vagy a Twitteren, hiszen mindez ideális marketingeszköznek tűnik. A példát igyekeznek követni a kisebb cégek is, de közel sem mindig járnak sikerrel. A témát Isabella Hatak, a Bécsi Gazdasági Egyetem és a Sascha Kraus professzor, a Liechtensteini Egyetem munkatársa vizsgálta meg, több mint 400 döntéshozót kérdeztek meg a tapasztalataikról.

Vajon miért nem elemzik közösségi jelenlétüket a kisebb cégek?

 

A megkérdezett vállalatok kétharmada használja fel a Facebookot vagy a Twittert márkái, termékei, szolgáltatásai értékesítésére. Tevékenységükkel elsősorban ismertebbek akarnak lenni, valamint új ügyfeleket szerezni és optimalizálni az ügyfeleikhez fűződő kapcsolataikat. A megkérdezett cégek többsége meg van győződve arról, hogy a közösségi oldalak segítségével az új termékek és szolgáltatások gyorsabban bevezethetők, mint a hagyományos marketingintézkedésekkel.

A felhasználókat megszólítani akaró vállalatok a Facebookot, az üzleti megrendelőket előnyben részesítők inkább a Xinget használják, de a Twitter, a Google Plus és a LinkedIn is szerepelnek a toplistán. A kis- és közepes vállalkozások ugyanakkor általában idő hiányában nem élnek a közösségi megjelenés lehetőségével.

A velünk kapcsolatba kerülő cégek (általában kis- és közép vállalkozások) szinte mindegyike azt mondja az első beszélgetéskor, hogy nem végez különösebb elemzést, mert:

  • nincs ideje
  • nem ért hozzá
  • nincs rá embere

Az sg.hu cikkének folytatásában megtudhatjuk, hogy a vizsgálat milyen eredményre jutott.

Önök használják az elemző eszközöket (pl. Facebook Insight, Google Analitics, stb.)?

Pin It on Pinterest

Read previous post:
2013. decemberi ajánlatunk

2013. decemberi ajánlatunk: Facebook forgalom növelő alkalmazások, megoldások, melyek az Ön oldalán is megtöbbszörözhetnék a látogatottságot, az aktivitást. Az év...

Close