graph-search

Mi a Graph kereső?

Facebook technológia, amivel megtalálhatod azokat embereket és dolgokat, amelyek csatlakoztak a Facebook közösséghez.

 

Mire való a Graph kereső?

  • Hasonló érdeklődési körű emberek megkeresése
  • Fedezd fel a világ képeit
  • Fedezd fel az éttermeket, zenéket, stb

 

Hogyan működik, dolgozik a Graph kereső?

A Facebook keresősáv javasolni fogja a legjobb keresési feltételeket, ahogy a keresést írod. A keresési kifejezések az összes közösségi objektumot: emberek, oldalak, helyek, alkalmazások, és a csoportokat tartalmazzák; hogy a felhasználók a számukra leginkább fontos dolgokat fedezzék fel.

A Graph kereső találati oldalon egyedülálló eredményeket kap vissza a felhasználó. Ez hihetetlenül releváns találatokat produkáló kereső. A keresőben megjelenő eredmények rangsorában előbb a nagyobb Facebook intenzitást jelentő találatok jelennek meg. A kereső persze nem csak személyek vonatkozásában működik, ugyanígy rákereshetünk például arra, hogy ismerőseink Las Vegas-ban készült fényképei, vagy ismerőseink azon fotói, melyek nemzeti parkokban készültek – tehát nem csak egy konkrét helyszínre lehet szűrni.

Ha a Facebook eredmények minimálisak, Bing keresési eredmények jelennek meg, hogy kiegészítsék a keresési találatokat.

Tudok hirdetni a Graph keresőben?

graph-search 2

A Google keresőben megjelenő Google AdWords hirdetésekhez hasonlóan a Facebook Graph keresőben nem lehet hirdetni. A Graph keresőben egyedül a Szponzorálási Eredmények jelennek meg, amennyiben a keresi feltételeknek miatt beleesik a találatba, mint a fenti példában a pizza szóra történő keresésénél a középső találat. Ha többet szeretnél megtudni a Szponzorálási Eredményekről látogass el a Facebook súgó oldalára. Szponzorált Eredmények jelenleg csak akkor jelennek meg, amikor a keresősáv teljesen legördül, de úgy gondoljuk, hogy ezek előbb-utóbb megjelennek a tényleges eredmények között.

Arra számítunk, hogy a jövőben a márka oldalak hirdetéseit képes lesz a Graph kereső megjeleníteni, s ekkor a releváns hirdetések hasonlítani fognak a Google keresés eredményeiben megjelenő hirdetésekre.

Optimalizáld a megjelenésedet a Graph keresőhöz

  1. Add meg, bővítsd ki az Open Graph Meta adatokat a weboldaladon
    Az Open Graph Meta adatokat a weboldalad <head> címkéje után kell megadni. Ezek a címkék speciális információkat küldenek weboldaladról a Facebooknak. A céges weboldalak képesek a Facebooknak meghatározni, hogy a megosztásokhoz milyen információk jelenjenek meg. Irányítani lehet pl. az oldal címének, leírásának, képének, stb a megjelenését.
    Itt egy példa az Open Graph Meta adatokra:
    <meta property=”fb:app_id” content=”YOUR_APP_ID” /> 
    <meta property=”og:type” content=”goodfood” /> 
    <meta property=”og:title” content=”Pizza” /> 
    <meta property=”og:image” content=”http://www.example.com/pizza.png” />
    <meta property=”og:description” content=”Hot Pizza!” /> 
    <meta property=”goodfood:pizza” content=”http://www.example.com/yum“/>

    A Facebook Open Meta adatokról itt is olvashatsz leírást.

  2. Legyen 100%-os a Facebook oldalad
    Minden olyan mezőt tölts ki az oldaladon amit meg tudsz nyitni a névjegyben, és a többi adminisztrációs felületen pl.  cím, nyitva tartási idő, vagy bármi más. A Facebook használni fogja ezeket az információkat az oldalad indexelésénél, ezek nélkül nem fogja megjeleníteni az oldaladat a Graph keresőben, a találatok között.
  3. Tovább kell építeni a rajongói bázist
    Minél több kapcsolata van az oldaladnak vagy az adott személynek, annál jobb helyre kerül a találati listán. Vigyázz “ne vásárolj rajongókat” vagy ne csábítsd olcsó trükkökkel oldaladhoz. A minőségi rajongótábor még mindig nagyon fontos, különösen, ha megpróbálja elérni céged ezt a közönséget. A jövőben a Facebook még azt is vizsgálhatja a keresési eredmények meghatározásánál, hogy aki keres mennyire elkötelezett a találatok tekintetében.
  4. Készíts- és adj vonzó tartalmat
    A felhasználók és oldalak közötti közösségi kapcsolatok a legfontosabbak, ezek fogják pozicionálni a keresési találatokat. A Facebook a jövőben felméri az oldalak pozícióit, és rajongói hozzászólásait. Számíthatunk arra, hogy a lájkolt márka oldalak URL-jeit a Facebook előnyben részesíti. A végső tartalomhoz így elvezett felhasználók elköteleződése nő, ami hihetetlen lehetőség.

(Forrás: whatisgraphsearch.com) Aki szeretne a jövőben is friss információkat kapni a Graph keresőről lájkolja oldalunkat, iratkozzon fel hírlevelünkre.

 

Pin It on Pinterest

Close