A profilkép kulcsfontosságú szereppel bír a Facebookon, hiszen ez az első fotó, amit a felhasználók meglátnak rólad vagy a márkádról, ráadásul sokaknál ez az egyetlen kép, amit ismeretlenek is láthatnak. Mire figyelj mielőtt feltöltöd? TIPP
Mindegy, hogy személyes profilról vagy üzleti oldalról beszélünk, a jó profilkép választás kulcsfontosságú! Talán elsőre azt gondolnánk, hogy nincs különösebb nehézsége, ám aki ad magára, annak jól meg kell fontolnia, hogy milyen képpel fogadja a látogatókat. 
Légy tisztában a méretekkel!
Nézzük először a gyakorlati oldalát! A facebookos profilképnek vannak méretbeli korlátai, amely szerint 180 pixel szélességnél nem lehet több, valamint nem lehet hosszabb 540 pixelnél. Ha kihasználja egy márka ezeket a méretbeli lehetőségeket, akkor egyfajta bannerként működhet a profilképe. Éppen ezért érdemes üzleti oldal esetében szöveget is elhelyezni a képen, amelyen bemutatkozik a cég és pár szóban hirdeti a termékét vagy a szolgáltatást. A ProfilPictureMaker ingyenes szolgáltatás segítségével könnyedén el lehet készíteni a profilképet a Facebookra.
Talán egyértelműnek tűnik, de mégis rengeteg profilképpel lehet találkozni, amelyik túl sötét, vagy rossz felbontású, rossz minőségű. A leggyakoribb hiba az élesség hiánya, amely utólag is korrigálható, ám érdemes időt szánni egy jó minőségű kép elkészítésére. 
Dizájnos kép
Természetesen nem elegendő, ha egy profil kép csupán informál. Fontos, hogy azonnal megragadja a tekintetet, figyelemfelkeltő legyen, és a látogatóban pozitív benyomást keltsen. Ezért kerülendőek a túlzottan halovány színek, vagy a zavaros, esetleg túl komor képek.
Arra is érdemes gondolni, hogy a fotó ne csak teljes méretben nézzen ki jól, hanem bélyegképként is. Ez az apró fotó jelenik meg a posztok, kommentek stb. mellett, amelynek elhelyezkedése beállítható a profilkép feltöltésekor, illetve később is módosítható.
Szórakozás és tiltakozás
A profilkép látványos elhelyezkedéséből, és nyilvánosságából adódóan nem csak saját magunk prezentálására, illetve a vállalkozásunk bemutatására alkalmas. Gyakran használják tüntető jellegű facebookos felhívásokhoz, mint például a sajtószabadságért folytatott tüntetés során, amikor arra buzdították a felhasználókat, hogy akik velük tartanak, cseréljék le fotójukat üres fehérre vagy helyezzenek el rajta egy “pecsétet”. Ezeknek a megmozdulásoknak azonban nincs különösebb foganatja, csupán egyfajta véleménynyilávnítási szerepe van. 
Ugyanakkor bizonyos időközönként végig fut a facebookon egy “divathullám”, amely során a csatlakozók rajzfilm figurára vagy filmes karakterre cserélik le fotójukat. 
Sőt, a profilkép megfelelő felületet nyújt arra is, hogy kedveskedj a lájkolóknak, például A Hét Rajongója címmel. 
Személyes profil – te melyik típus vagy?
Vannak, akik igen nagy hangsúlyt fektetnek a profilképükre és szeretnék azon a legjobb oldalukat mutatni. Ennek érdekében akár naponta lecserélik azt. Ez egyfelől biztosítja a figyelmet a barátok részéről, ugyanakkor össze is zavarja őket, ezért tanácsos inkább megtalálni a megfelelő fotót és azt sokáig meghagyni. 
Mások ezzel szemben minimális hangsúlyt nem fektetnek rá, sőt minél felismerhetetlenebbek akarnak lenni azon, így eltorzítva, háttal vagy az arcukat kitakaró kalapban szerepelnek az “azonosító” képen. 
A személyes profilkép sokat elárul a tulajdonosáról és arról, hogy mit tart a legfontosabbnak közölni magáról. Találkoztál már valamelyik típussal?
Friss házas
Művészkedős
Fotó a fotósról
Van gyermekem
Van háziállatom
Rajzfilm figurának álcázva
Párkapcsolatban élek!
Nyaralni voltam!
Fotó a tükörben
Autóval, motorral, biciklivel pózoló
Amikor még gyerek voltam
Bulizós, partyarc
Ilyen a szeme, szám, fülem közelről
Profi fotó
Amióta megújult a profil oldal és a lap tetején kis képek is megjelentek sorban, azóta sokan művészkednek a profilképük kibővítésével.
Nem árt óvatosnak lenni!
A profilképpel nem csak a pozitív, hanem a negatív oldalunkat is kidomboríthatjuk. Mielőtt feltöltesz egy képet, ne csak azt gondold át, hogy a haveroknak tetszeni fog-e, hanem azt is vedd figyelembe, hogy mit szól majd a főnököd vagy az édesanyád! Tanácsos másik fotót választani magadról, ha éppen alkoholt fogyasztasz rajta, dohányzol vagy túl sokat mutatsz a fedetlen testedből!
Egy felmérés szerint a nők 9 %-a kihívóan mosolyog a profilképén, míg ez a férfiaknak csupán 2 %-ról mondható el. Ugyanakkor az erősebbik nem 61 %-a nem is mosolyog, míg a nőknek csak 35 %-ra igaz ez. Az eredmények szerint egy nő profilképe akkor hatásos, ha a kamerába néz és mosolyog, míg egy férfié akkor, ha a távolba mered és nem mosolyog. 
Nők esetében a leggyakoribb fotó szituáció az, amikor a kamerát kicsit a fejük fölé emelik és onnan fotózzák le az arcukat, esetleg a tükör segítségét is igénybe veszik. Jóval elmaradva, de a második helyen végzett az ágyban fekvő “kompozíció”, harmadik helyezettek a szabadtéri fotók lettek, míg negyedikek lettek az utazós képek. 
Bármilyen meglepő, a kutatók azt találták, hogy a férfiak elsősorban valamilyen állattal szerepelnek, ezzel szinte egyforma mértékben mutogatják az izmaikat vagy csinálnak valami érdekes tevékenységet a fotón.

Pin It on Pinterest

Close