Még mindig kérdéses a marketingesek és a márkák számára, hogy vajon megtérül-e a közösségi médiába fektetett összeg. A kérdés korántsem olyan egyszerű mint amilyennek tűnik, mivel többféleképpen is lehet mérni a közösségi média előnyeit. Nem csak az anyagi megtérülést kell figyelembe venni, egy közösségi média kampánynak számos másfajta megtérülése is lehet. Íme néhány esettanulmány, amely bizonyítja a sikert!
Jónéhány esettanulmány létezik, amelyek bizonyítják az ilyen irányú kampányok pénzbeli megtérülését, a fogyasztói hűség növekedését, valamint a vissztérő vásárlók megszületését. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a közösségi média marketing nem azonos az online hirdetéssel. 
Remek módja, hogy közelebb kerüljünk a közösségi média “értékéhez”, ha összehasonlítjuk, hogyan teljesít más csatornákhoz vagy hirdetési módokhoz képest, például a banner hirdetéssel szemben. Amenyiben nem tudod költség alapon összemérni, akkor hasonlítsd össze a forgalomterelő képességét mással, tehát azt, hogy hányan látogatják a közösségi oldalakról a weboldalad. 
Az Ignite Social Media egy tanulmány kedvéért összehasonlította az egyik meg nem nevezett ügyfele banner kampányát a közösségi médiában folytatott nyereményjátékukkal. Mindkettő azonos weboldalra vitte a forgalmat. A közösségi kampány esetében a forgalom terelés 6,5-ször volt hatékonyabb mint a banner esetében, és 5,67-szer több látogató érkezett a weboldalra. Mindez eléggé meggyőző, ám nem feltétlenül biztosít hosszú távú értéket a márkának. 
Majdnem mindenki a Facebookról érkezett
Jó példa a hazánkban is ismert Subway Slim Down Challange elnevezésű közösségi kampánya, amely nagyszerű ROI (Return Of Investment) adatokat produkált. Az esettenulmányuk bemutatja, hogyan használták a közösségi technológiákat figyelem felhívásra és szószólók toborzására. 
A stratégia magába foglalt egy közösségi pályázatot a Facebookon. Annak ellenére, hogy más csatornákon is aktívak voltak, a weboldal (ahol a regisztrációs oldal volt) látogatóinak 71%-a közvetlenül a Facebookról érkezett. Egyértelműen jobban teljesített a közösségi média mint a televíziós vagy a sajtó hirdetés. 
Ott a pénz, ahol a nyüzsgés van
Ugyanakkor az egyik legsikeresebb közösségi kampányt az Old Spice tudhatja magáénak. Kampányuk részeként személyre szabott videó üzenetet lehetett küldeni. Remekül bizonyították, hogy ott a pénz, ahol a buzz vagyis a nyüzsgés. 
A kampány mögött álló ügynökség szerint a közösségi tevékenységük egészen biztosan hatással volt az eladásra. Amióta az eredeti kampány elindult Mustafával, azóta az eladások 27%-kal nőttek meg évről évre. Azonban a közösségi média hatására 55%-kal nőtt, elérve a 107%-ot a kampány utolsó hetében. És természetesen, mostanra az első számú férfi illatszer márka lett. 
Fizetni is érdemes!
Azt bizonyítván, hogy a fizetett közösségi tevékenységek is jól működnek, egy tanulmánnyal mutatjuk be a hirdetések megtérülését. A Vamplets egy kis üzlet, amely vámpír babákat gyárt, és kihasználták a Facebook hirdetés adta lehetőséget. Az erre szánt kis budget ellenére (250 dollár havonta), sikerült 1000 dollárnyi forgalmat generálniuk vele. Mindez 300%-os pozitív megtérülést hozott nekik bebizonyítva, hogy a költséghatékony hirdetések is lehetnek jók, főleg, ha egyedi és célzott közönségnek szól. 
Ezek a példák mind azt mutatják, hogy egy jól összerakott és megtervezett közösségi média kampány, így vagy úgy, de valamilyen módon megtérül, sőt túl is teljesíti a befektetett összeget.
(Forrás: Social Times)

Pin It on Pinterest

Close