Hogyan juthatsz el több emberhez a közösségi médiában? Milyen szempontok szerint érdemes kommunikálnod?
Milyen trükköket alkalmazhatsz a Facebookon? Ezt boncolgatja Mars Dorian cikkében, amiből kiválogattuk a fontosabb és izgalmasabb lehetőségeket. (A fordítást, és a válogatást a kozossegikalandozasok.hu végezte.)

1. Legyen egy küldetésed

Sőt. Legyen egy inspiráló küldetésed.
Az, hogy “sok rajongót akarok szerezni”, nem inspiráló, hanem unalmas. Találd meg a “miért”-edet. Miért csinálod, amit csinálsz? Ha ez az ok olyan, amit az emberek képesek megérteni, és azonosulni ezzel, akkor éred el legjobban a közönséged.

Ahelyett, hogy: “Sok rajongót akarok szerezni az interneten”
mond azt, hogy: “Segíteni akarok az embereknek, hogy új ismereteket szerezzenek”

Ez mindig róluk szól.


2. Használd a képzelőerődet

Ezzel a módszerrel élve, sok embert tudunk egy álomvilágba terelni, ami segíthet nekik a mindennapok nehézségeit leküzdeni. Néha megoszthatunk olyan cikkeket, képeket a Facebookon, ami nem teljesen valóságos, de egy kicsit elrugaszkodhatunk a mindennapokból, és ezekből jó gondolatok, ötletek születhetnek. Hívjuk elő a képzelőerőnk!

 
 
 

3. Alakíts ki egy külön csoportot

Hozz létre egy Facebook listát, és azokat az embereket pakold ebbe bele, akikkel hatékonyan és gyakran akarsz kommunikálni. Ez nem azt jelenti, hogy a többi ismerősöd kiközösíted, vagy velük nem akarsz beszélgetni. Csak ha létrehozol egy külön csoportot, listát, akkor velük könnyebben tudsz megosztani szakmai dolgokat, így biztos, hogy őket eléri ez az üzenet. Az embernek sokszor több száz ismerőse van, de vannak dolgok, amiket nem akarunk megosztani mindenkivel.

4. Alkosd meg a történeted

Másképpen mondva ez egy egyedi értékesítési ajánlat (USP-unique selling proposition), de a sztorid trilliószor jobban hangozzon. A sztorid foglalja magában a küldetésed (lásd 1. pont). Amit teszel, az nem lehet 100%-ban úttörő, de a történetedbe egy új ízt csempézhetsz, amelyet megoszthatsz másokkal.

Tehát egy jó ajánlatnak adhatsz egy keretet, amellyel mások is jobban tudnak azonosulni.

5. Segíts az embereknek, ha erre van szükségük

Ha valaki egy kérdést tesz fel a Facebookon, akkor válaszolj. Oszd meg a tudásodat másokkal. Ez pozitívan fog hatni rajongóidra, és ezt nem felejtik el.

6. Ismételd meg a posztjaidat

Könnyen megoldható feladat, és eredményes is. Oszd meg újra a régebbi cikkeidet, hisz van, aki csak akkor találkozik vele először, amikor te már másodszorra osztod azt meg.

Ha nem is napi szinten, de azokat a posztokat, amelyek sikert arattak, azokat időszakonként oszd meg újra, hisz új rajongók is lettek időközben, így érdemes őket is beavatni.

7. Haladd meg a saját profilod

Lépj túl a saját témádon, a saját érdekeltségeden! Nézz körül máshol is! Posztolj néha mást is, amit érdekesnek találsz, vagy a környezetedben annak találnak.

8. Kezdeményezz beszélgetéseket
Beszélgetést akarsz kezdeményezni? Kapcsolatokat akarsz kiépíteni?
Nem kell mindent megtervezni. Ha eszedbe jut egy jó téma, tedd fel, kérdezd meg róla rajongóidat.
Nem kell mindennek tervszerűnek lennie!

9. Készíts Facebook rajongói oldalt (a fő rajongói oldaladon kívül)

Ha már van cégednek Facebook oldala, attól még létrehozhatsz más rajongói oldalakat is. Ezeket érdemes olyan témában létrehozni, amik kapcsolódnak a céged profiljához, de szabadabb hangnemüek, ezért ott máshogy kommunikálhatsz.

10. Szemtől szembe

Ha van rá lehetőséged, hogy találkozz a rajongóiddal, ügyfeleiddel a való világban, akkor tedd meg. Ha ezt nem tudod megoldani, akkor használj Skype videóhívást, vagy valami hasonlót. Egy 5 perces videóhívás többet ér, mint ezer arctalan üzenetváltás.

11. Engedd szabadjára a benned rejlő “strébert”

Az úgynevezett hirtelen fordulatok és rögeszmék vonzzák az igazi rajongókat. Legyél őszinte, mond el mit szeretsz, milyen vagy. Ez bizalmat kelt a rajongókban.

12. Kapcsold össze a hálózatokat

A hálózat összeköti az embereket egymással. Ne csak arra törekedj, hogy kapcsolatokat alakíts ki, hanem arra, hogy mások ismerőseivel is megismerkedj.

13. Csatlakozz vagy készítsd el saját csoportodat

Hozz létre egy csoportot, amely hasonló gondolkodású tagokból áll, és akik segíteni tudják egymást:
reklámozzák egymás termékeit
értékes információt és tudást osztanak meg

14. Mindig hozz példát

Ne mondj az embereknek olyanokat, amiket magad sem tettél meg. Mindent tesztelj le, csak akkor beszélj az eredményekről, és csak ezután ajánld.

15. Legyél következetesen összhangban

Az összhang megmutatja, hogy szenvedélyes és elkötelezett vagy. Gondoskodj a munkádról, úgy, ahogy mások is:

Legyen összhangban a márkakommunikációd.

16. Oszd meg a fényt és a sötétséget is

Ha nem nyomod meg könnyen a “publikál” gombot, akkor nem vagy elég bátor.
Ha a legnagyobb potenciált szeretnéd elérni, akkor legyél nyers:
Ne cenzúrázz.
Oszd meg a sikereket és a kudarcokat is. Hagyd, hogy az olvasó mindkét végletet lássa.
A sikert megosztani egyszerű, de bevallani a kudarcot, az bátorság.
A közönséged megbecsüli a nyíltságod.

17. Promotálj mást is, mint magadat

Tudjuk, hogy mindenki magáról szeret a legjobban beszélni. De próbáld ki, hogy a többieket beszélteted. Ez szórakoztató, és nagyon hatékony is. Ha megosztasz valamit, kérdezd meg a rajongóidat, hogy mi a véleményük.

Van még ötleted, hogyan lehet sikeres az online jelenléted? Oszd meg velünk!

 

Pin It on Pinterest

Read previous post:
Új hirdetési forma a Facebookon

A lájk hatalma óriási, és ezt tudják a Facebook fejlesztői is, ezért hamarosan elérhetővé tesznek egy újfajta hirdetési formát az...

Close