Ha azt gondoljuk, a Facebook a leghatékonyabb módszer arra, hogy eljussunk a célcsoportunkhoz, tévedünk. Minden hiedelemmel ellentétben még ma is a hírlevél az egyik leghatékonyabb eszköz az ügyfelekkel való kommunikációra, ezért nagyon fontos, hogy már a kezdetektől építsünk egy hatékony e-mail adatbázist. Most kezdődő cikksorozatunkban azt mutatjuk be, miért és hogyan érdemes ezt úgy tenni, hogy a lehető legkevesebb költséggel a maximumot hozzuk ki a munkánkból.
Sokan talán nem is gondolják, hogy milyen értéke van egy gondosan felépített hírleveles listának. Gondoljunk csak arra hogy azok, akik feliratkoztak már ismerik valamennyire az általunk kínált terméket/szolgáltatást vagy legalább érdeklődést mutatnak iránta, így sokkal fogékonyabbak a kommunikációnkra, nagy valószínűséggel sokkal nagyobb arányban válnak később ügyfelünkké,vásárlónkká. Nézzük, milyen érvek szólnak az adatbázis építés mellett:
  • Támogatja az értékesítést -Nem csak az ügyfelekkel/partnerekkel/vevőkkel való való folyamatos kommunikációt biztosítjuk, hanem tudatosan támogatjuk az értékesítést is. Az aktuális akciók népszerűsítése mellett a feliratkozott tagoknak esetleg egyedi kedvezményeket adhatunk, vagy tájékoztathatjuk őket változásokról (nyitvatartás, új telefonszám stb.), apró figyelmességeket küldhetünk nekik (névnapi/születésnapi) stb.
  • Támogatja az egyéb megjelenéseket – Egy megfelelően felépített adatbázisra kiküldött e-maillel még a közösségi jelenlétünket is támogatni tudjuk. Újabb rajongókat szerezhetünk vele a Facebook-on, követőket a Twitteren stb.
  • Költséghatékony marketing eszköz – Az adatbázisra rendszeresen küldhetünk e-mailt, ami egy rendkívül költséghatékony online marketing eszköz. Csak a hírlevélküldő szolgáltatás és a levél tervezése jelent költséget a rendszeres kiküldések során.
  • Mérhető – Egy jól megválasztott hírlevélküldő rendszerrel a kiküldött levél hatékonysága rendkívül jól mérhető. Láthatjuk, hogy ki, mikor nyitotta meg levelünket, milyen tartalmak érdekelték, hányszor tért vissza stb.
  • Magasabb arányú látogatást hoz az oldalunkra – míg a Facebook üzenőfali kommunikáció kb. 10%  közeli kattintást tud oldalunkra hozni, addig a hírlevélben ez az arány olykor 50% fölé is mehet!
Megéri saját adatbázist építeni?
Amióta csak e-mail marketingről beszélünk, szinte mindig elérhetők voltak kétes eredetű (általában kedvezményes áron beszerezhető) adatbázisok, melyekhez könnyen hozzá lehetett jutni. Ezek értéke és “sikere” körülbelül akkora mint amennyiért hozzá lehet jutni. Sokkal hatékonyabb saját adatbázist építeni, habár ez jóval időigényesebb és több szakértelmet is kíván. Egy tudatosan felépített adatbázis mindenképpen hosszútávra szól. Ezért is kell nagyon komolyan megtervezni már az építkezés első lépéseit is, mert ezen az egész későbbi kommunikációnk, illetve kommunikációs lehetőségeink múlnak. A folytatásban erről fogunk írni.
Addig is, ha már használtok hírlevélküldő szolgáltatást, osszátok meg velünk, milyen szolgáltató segítségével külditek ki a leveleiteket? Tudjátok mérni azok hatékonyságát?

Pin It on Pinterest

Close