A Facebook videó borítót tesztel az oldalakon

A Facebook már többször kijelentette, hogy a preferált, többségi tartalom a platformjain a videó lesz. A videós tartalmak előtérbe helyezése nagyon jó lehetőség a különböző Facebook oldalak szolgáltatásainak, termékeinek bemutatására is.

Ma reggel egyik munkatársunk azt vette észre, hogy a Facebook egyes, általunk kezelt oldalakon lehetőséget ad a borítóképek videóra cserélésére.

Az üzenetben szerepelt a feltölthető videó borító paraméterei: min. 20, de max. 90 másodperces; legalább 820x312 pixel méretű videó tölthető fel, ami 16:6 arányú.

Ez rögtön felvet egy problémát, hiszen a mára általánosan használt 1920x1080 pixel felbontású HD videók 16:9 arányúak. Ebből az következik, hogy desktopon a videó nem fog beleférni a borítókép felületbe, viszont mobil klienseken igen. Az általunk kezelt oldalak közül csak néhányra lehetett videót feltölteni, s azt vettük még észre, hogy csak olyan Facebook kliens program verzióval lehetett megnézni, amilyennel engedélyezett a feltöltés. Amelyik felhasználónk kliens verziójában nincs engedélyezve, az nem is látta a már feltöltött videót, csak képként látta a borítót.

Az egyik partnerünk, a Duna Relax Hotel Facebook oldalára feltöltött videó borítót működés közben megnézhetik a megfelelő kliens verzióval rendelkező felhasználók.

video_boritokep02-700x284w

A feltöltött 16:9 arányú videó desktopon megjelenítendő helyzete függőlegesen is igazítható, viszont mobil eszközön (mint a lenti képen is látszik) a teljes méretében pompázik.

Facebook videó borító mobilon

Indítsa el a fenti videót teljes képernyő méretben.

A videó borító az oldalra történő belépéskor, böngésző frissítéskor automatikusan lejátszásra kerül, majd az utolsó képkockát fogja mutatni, amíg nem kattintunk a lejátszó gombra, vagy nem frissítjük a böngészőt. Ezért érdemes olyan képet rakni a végére ami önmagában is megállja a helyét mint borítókép. Egyébként, akiknek a Facebook fiókja még nem játsza le a videót, szintén a videó utolsó képkockáját fogja látni képként.

A videó borító felületén ugyan található hangerő szabályzó gomb, de automatikusan elindul a videó lejátszása, ezért jelenleg nem javasoljuk hangos videó feltöltését.

Micsoda lehetőségek vannak a Facebook videó borítóban,  reméljük az éles bevezetésére már nem kell sokáig várni!  😆 

 

Facebook videó beágyazása

Az elmúlt napokban, hetekben és a közeli jövőben is rengeteg újdonság jelent meg (fog megjelenni) a Facebookon. Ezek nagy része a vállalkozások számára is fontos segítséget ad a közösségi marketing céljaik megvalósításában. Megváltoztak a Facebook közösségi bővítményei (social plugins), néhány megszűnik, van amelyik átalakult és jött újabb is, a Facebook videó beágyazása. (tovább…)

Az Ön cégét is érinti a reklámadó

Egyetlen vállalkozás vezetője sem dőlhet kényelmesen hátra a karosszékében azt gondolván, hogy az ő cégét nem érinti a reklámadó: az Országgyűlés által elfogadott törvénymódosításban az önreklámozásra is kiterjesztett kötelezettség miatt minden vállalkozásnak plusz terhekkel kell szembenézni, legalábbis a jelenleg ismert rendelkezések szerint – hívja fel a figyelmet blogbejegyzésében Jancsa-Pék Judit, a LeitnerLeitner vezető tanácsadója. (tovább…)

Beágyazható Facebook bejegyzések fejlesztése

Még nincs egy éve, hogy a Facebook elérhetővé tette, hogy Facebook bejegyzéseinket beágyazhassuk weboldalakba, blogokba, s ezzel még nagyobb nyilvánosságot adjunk azoknak úgy, hogy a hozzászólás, megosztás, lájkolás lehetősége megmarad. A beágyazás nagy hátránya volt, hogy csak fix szélességben lehetett végrehajtani.

(tovább…)

Facebook kép méretek: idővonal, hozzászólás, hirdetések

fb-kep-meretei-400Ön tudja követni milyen kép méreteket ajánl a Facebook?
Bevalljuk, sokszor nekünk is okoznak meglepetést a posztoláskor, hirdetések elhelyezésekor, a súgóban, vagy csak a következményben észre vett változások. Ezek az egyik leggyakrabban változó paraméterek, amik befolyásolják Facebook oldalának marketing tevékenységét, hiszen nincs annál lehangolóbb, ha a “link-share” -el megosztott kép rosszul jelenik meg a Facebook üzleti oldalán. Frissítettük a cikket az új oldal designak megfelelően (2016.09.15-én).

Tudni szeretné, hogy mekkora az idővonal borítóképének, vagy az asztali böngésző felületeken az ajánlott hírfolyamkép, esetleg a mobil felületek képméretei?

(tovább…)

Pin It on Pinterest