Az elmúlt évben a Facebook gyűjtötte a marketingesek visszajelzéseit a hirdetésekkel kapcsolatban, s arra a következtetésre jutott, hogy csökkenteni kell a hirdetési termékek kínálatát. Az utóbbi időben több új terméket vezettek be, de annak ellenére, hogy a termékek önmagukban jók, belátták, hogy sok ugyanazt a funkciót valósítja meg, ugyan azokat a célokat éri el.
Tegnap a Facebook Blogon jelentették be, hogy folyamatosan egyszerűsíteni fogják a kínálatot.
Amikor egy marketinges dolgozik, akkor tisztában van az üzleti céljával, de nem mindig tudja, hogy melyik hirdetéssel éri azt el. A Facebook szándéka, “ha jön egy hirdető, akkor mondja el mit akar elérni”, s a termékek közül automatikusan azt használhassa, amelyik legjobban segíti céljai elérésében.
A következő hat hónap tervei között szerepel a hirdetési szolgáltatások számának racionalizálása. A jelenlegi 27 hirdetési típust úgy szeretnék a felére csökkenteni, hogy minden hirdetési célt lefedjen, legyen szó akár bolti eladásokról, online konverziókról, app telepítéséről, stb.
Néhány módszer ezek eléréséhez:
Megszüntetik redundanciát, mivel lájtják, hogy sok hirdetési egységgel ugyanazokat a célokat lehet elérni.
Eltávolítják az oldalak Questions (Kérdések) felületet, mert egyszerű posztban is lehet kérdezni és a válaszokat hozzászólásban megkapni.

Kérdés ezután egyszerű posztban történhet.
Szintén megszűnik az Offers (Online ajánlat, kupon) szolgáltatás is, mivel a kérdésekhez hasonlóan, posztban ez is megvalósítható és hatékony hirdetés is indítható rá. Júliusban kezdődnek ezek az átalakítások.

Offers helyett egyszerű poszt és annak hirdetése lesz lehetséges júliustól.
Az összes hirdetést automatikusan kiegészítik majd közösségi funkciókkal, így nem kell külön Sponsored Story típusú hirdetéseket indítanunk.

Hirdetések összevonása – mindegyikben benne lesznek a közösségi funkciók.
A Facebook hirdetési felületein egységesítik a hirdetések vizuális megjelenését, ezáltal a hirdetés létrehozása egyszerűbbé és kipróbálhatóbbá válik annak tekintetében, hogy melyik hirdetési kampány a legjobb az adott cél eléréséhez. Azt gondolják, hogy a hirdetők optimalizáltabb kampányokat tudnak futtatni asztali és/vagy mobil eszközökre. Már június végétől számíthatunk ezekre a változásokra.

Egységesített megjelenés a Facebook valamennyi hirdetési felületén.
Kíváncsian várjuk hogyan valósulnak meg a tervek, s mennyire válnak valóra a célok, miszerint a marketinges tudja a célját, a Facebook automatikusan a legoptimálisabb eszközt adja hozzá a hirdetési eszköztárából.
Neked mi a tapasztalatod az új hirdetési formákkal, pl. a Promoted Page (“oldal lájk gyűjtő”), Promoted Post (kiemelt bejegyzés) oszd meg velünk véleményed, kérdésed.