A Facebook felhasználók biztosan örülni fognak, mert a Facebook kevesebb reklámot fog megjelentetni. Még április végén változtat az asztali böngészőkben látható hirdetések megjelenítésén a Facebook.
Háromszor nagyobb felhasználói aktivitás várható a Facebookra kitett reklámoknál – ezt ígéri hirdetőinek az új reklámmegjelenítés tesztelése után a közösségi oldal.
A cégek mellett talán a felhasználók is örülhetnek majd, hiszen az új megjelenítés azt jelenti, hogy bár a jobb oldalsávban látható hirdetések ezután nagyobbak lesznek (nagyobb kép tartozik majd hozzájuk), viszont kevesebb lesz belőlük.

Tesztelés alatt álló, új hirdetési méret (fotó: Facebook)
Az újfajta hirdetésmegjelenítést néhány hirdető számára még áprilisban bevezeti a Facebook, a többieknél pedig, szokás szerint, fokozatosan aktiválják majd az újdonságot. A várhatóan év végére befejező átállás időszaka alatt az új formátumot megkapó cégek is dönthetnek majd a kisebb reklámmegjelenítés választása mellett.
(Forrás: HVG.hu)
Csökken az oldalak rajongóinak, posztjainak elérése, tapasztalatunk szerint a hirdetések hatékonysága is – kíváncsian várjuk, hogy a változtatás valóban háromszor nagyobb aktivitást fog biztosítani?
Mik lehetnek a csökkenő elérés okai? A techcounch.com “Miért csökken a Facebook oldalak elérése?” cikke boncolgatja ezt a kérdést, amelyet a HWSW.hu fordított le “Saját magukat büntetik a Facebook-oldalak” címmel.
Ha valóban csökkenteni fogja a hirdetés megjelenések számát – mondjuk harmadára -, akkor még igaz is lehet. 😉 Mi erről a véleménye?