Minden B2B vállalatnak el kell gondolkodnia négy dolgon, mielőtt Facebook rajongói oldalt indítana.


Van-e értelme Facebook rajongói oldalt készítenie egy cégnek, ha nem Cisco, Intel vagy IBM a neve, más szóval, ha nem szerepel a Fortune 500 B2B cégek között? Lehetséges, hogy van, de négy kérdésre mindenképpen válaszolni kell, mielőtt belevágnának. Az ogilvypr összegyűjtötte, mire kell ilyenkor figyelni.

Ki a célcsoport?

Tudta-e ön, hogy az átlagos Facebook-felhasználó 26 éves, és a közösségi oldal használói között nagyobb arányban vannak nők (57%)? A SocialMediaToday.com adatai ugyanis ezt mutatják. A LinkedIn átlagos felhasználója viszont 46 éves a Marketing.LinkedIn.com adata szerint. Fontos tudni, kik az ügyfelek, és merre járnak a közösségi térben.

Mi az oldal elsődleges célja? 
Szakmai hozzáértését szeretné alátámasztani egy informatív oldallal? Toborzás? Általános információk a cégről? Ügyfélszolgálat? Az ön célközönsége használja a Facebookot, vagy más forrásokból tájékozódik? A rajongói oldalaknak elenyésző hányadát (11,9%) dedikálták termékeknek, nagy részüknek a szórakoztatás a célja a TechCrunch/Sysomos információja szerint.

Tud érdekes, egyedi tartalmat kínálni?
Képes-e folyamatosan érdekes és egyedi híreket gyártani, olyan különleges tartalmat, amire rajongó bázist lehet építeni? A Facebook-felhasználók átlagosan havonta negyvenszer is meglátogatják a Facebookot, alkalmanként durván 23 percet töltenek ott, és érdekes, értékes, gyakori frissítést várnak a SocialMediaToday.com információja szerint. Ha gondot okoz, mit is írjon az oldalon, talán másik platformot kellene választania – amely nem ennyire tartalomfüggő. A Facebook Press Room szerint az átlagos Facebook-felhasználó 80 oldal rajongója, csoport tagja vagy esemény résztvevője. Ez azt jelenti, hogy éles a verseny, és csak a kiváló tartalmakkal előálló, professzionális oldalak gyűjtenek sok rajongót.

Van-e kampány a Facebook-oldal mögött?
Támogatja-e nagyobb kampány vagy kezdeményezés a Facebook-oldalt? Pusztán egy Facebook-oldalt népszerűsíteni nagy kihívás, főleg egy olyan cégnek, amelyik nincs nap mint nap az emberek szeme előtt. Gondolja át, hogyan fogja népszerűsíteni az oldalt, ha elindítja.

Fotó: AP

Mielőtt a közösségi oldalon kampányol, tisztáznia kell, segít-e a kampány a céljai elérésében. Ha a Facebook nem lendíti előre az ügyét, meggondolandó, érdemes-e időt és energiát ölni bele.

Ha viszont átgondolta a fenti kérdéseket, és úgy dönt, belevág, lebegjen a szeme előtt a sok pozitív példa: számtalan cég folytat sikeres pr- és kommunikációs kampányt a világ legnagyobb közösségi oldalán, csak jól át kell gondolni és meg kell tervezni a lépéseket.


Forrás: HVG.HU

Pin It on Pinterest