Néhány hónapja még különös jelentőséggel bírt az üzleti Facebook oldalakon az érkeztető oldal, amit magyarul kapu oldalnak, angolul landing page-nak nevezünk.
Április óta ennek sokak szerint már nincs, szerintünk megváltozott ezek jelentősége.
Érzékelhető, hogy a beépített tabok (menüpontok) látogatottsága csökkent, de még mindig érdemes figyelmet fordítani ezek megfelelő kialakítására, és egy jó üzenőfali kommunikációval az oldalak rajongói (és nem rajongói) számára felkelthető az érdeklődés irántuk.
Nézzünk erre egy példát. Bármely cég életében időnként, vagy rendszeresen vannak akciók. Lehet az akciókat az üzenő falon posztolni, de sokkal elegánsabb, és kezelhetőbb, ha a posztban csak utalunk az akcióra, és bővebb információért az akciós menüpontba irányítjuk az érdeklődőket, ahonnan aztán akár a weboldalra is.
Tudjuk, hogy az emberek 2-3 klikkelést elvégeznek, annál többet már nem, viszont az is tény, hogy a hosszú szövegeket (posztokban pláne) NEM olvassák el.
A posztoknak rövidnek, lényegre törőnek, kell lennie, és képet kell tartalmaznia, ellenkező esetben érdektelen lesz
Tehát kellenek a beépített tabok, de a hangsúly most eltolódott az olyan alkalmazásfejlesztés irányába, ami forgalomnövelést eredményezhet.
Nos, kapu oldal. Gyakorlatiasan közelítve a témához, tapasztalataink azt mutatják, érdemes olyan üdvözlő oldalakat készíteni, ami mögött olyan tartalom rejlik, amik csak rajongóink számára elérhetőek. Ezek nem általában a cég brandjét, márkaépítését szolgálják, hanem konkrétan a játék, kvíz, kupon bevezetésére irányulnak, mindeközben persze építik a márkát, a brandet, de közvetett módon.
A Facebook törekvése a Timeline bevezetésével egyértelműen arra irányult, hogy az oldalak látogatói böngésszenek a posztok, a kiemelt tartalmak között.
Ezzel megnőtt az üzenőfali kommunikáció jelentősége, mert minden üzleti vállalkozás célja, hogy felkeltve az érdeklődést, minél több rajongója legyen.
Apropó minél több rajongó. Ez is egy érdekes kérdés, és sokan átesnek a ló túlsó oldalára, és azt tűzik ki célul, hogy 5-10-20 ezres rajongótábort építsenek, ami nem feltétlenül hoz hasznot számukra.
Erről majd legközelebb írunk…
Összefoglalva:
- kell kapuoldal, de nem mindegy hol, és hogyan
- kellenek tabok az üzleti oldalakba
- a fő hangsúly a forgalomnövelő alkalmazások beépítésére tevődött át
nyereményjáték, kvízjáték, kuponjáték, fotójáték
Nektek mi a véleményetek erről?