A Besocial.hu lefordított egy közérthető, rendszerezett írást arról, hogy a Facebookon milyen szabályok vonatkoznak a promóciók (nyereményjátékok, sorsolások, stb.) használatára, mit kell betartanunk, mit kerüljünk el. Az eredeti Socialmediatoday.com angol nyelvű cikke itt olvasható.

“Mikor szabálytalan egy Facebook promóció? Mi mindenre kell figyelnünk, ha szabályosan akarunk játszani? Hogyan értelmezzük a Facebook erre vonatkozó szabályzatát? Ezekre a nap, mint nap felmerülő kérdésekre próbálunk most egyértelmű választ adni a következő cikkünkben.

Értsük meg a fogalmakat!

Hogy megfelelően tudjuk tervezni a leendő promóciónkat, meg kell értenünk az alapfogalmakat, illetve a Facebook Promotion Guideline előírásait. Nem könnyű feladat, mert az angol nyelvű szöveg nem mindenhol egyértelmű, ezért is segít nekünk a Facebook egy magyarázó videóval, melyet megnézve az angolul tudók akár ugorhatnak is cikkünk aljára, számukra minden világos lesz:

Mi is számít pontosan promóciónak a Facebook-on?

Sokan úgy gondolják, hogy a szabályzat csupán a nyereményjátékokra vonatkozik, pedig ennél jóval többet jelent: a Facebook értelmezésében “promotion”-nek minősül minden olyan kampány, amiben játszani lehet (nyereményjátékok), illetve amiben ajándékba adunk valamit a résztvevőknek (kuponok, kedvezmények, letölthető anyagok). Ezek mindegyikére vonatkoznak az előírások, melyeket be kell tartanunk.

Hol futtathatunk a Facebook-on belül kampányokat?

Ahol biztosan nem: az üzenőfalon. A szabályok szerint nyereményjátékot, vagy akciókat kizárólag egyedi fülön, vagy egy alkalmazás saját oldalán futtathatunk.

Mire figyeljünk a részvételi szabályzatban?

Amikor a játékszabályt, részvételi feltételeket írjuk, minden esetben bele kell írnunk a Facebook felelősségét kizáró sablon nyilatkozatot: “This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You are providing information to [cég neve] and not to Facebook.”, azaz valami ilyesmit: “Ezt a nyereményjátékot a Facebook semmilyen formában nem támogatja, azzal összefüggésbe nem hozható. A játék során átadott adatokat a < >kezeli, azt a Facebook semmilyen formában nem kapja meg.”

Célszerű a szöveget angolul is beleírni a későbbi félreértések elkerülése végett.

Hogyan vehetnek részt a jelentkezők a promócióban?

A legfontosabb: tilos a játékban való részvételt kizárólag a Facebook funkciók valamelyikéhez (like, megosztás, hozzászólás) kötni! Tehát a “Legyél a rajongónk hogy részt vehess a játékban!” feltétel szabálytalan, nem lehet elegendő csupán rajongónak lenni ahhoz, hogy valaki bekerüljön a játékosok közé: rendelkeznie kell a kampányunknak saját regisztrációs felülettel, ahol a jelentkezők megadják saját nevüket, vagy email címüket, telefonszámukat, bármilyen más adatukat. Ezeket természetesen elkérhetjük egy alkalmazás engedélyezésével is.
Amit elvárhatunk a jelentkezőktől, az az, hogy a játékban való részvétel előtt legyen a rajongónk: “Ezt a játékot rajongóinknak szerveztük, ahhoz, hogy részt tudj venni benne, előbb kattints a Like gombra!” – ez szabályos, csak utána legyen még egy játékban való részvételhez kötött regisztráció.

Hogyan szavaztassunk?

Nagyon egyszerű: tilos a Facebook Like gombját használni a szavazásra! Ha a promóciónk olyan, amiben szavazatokat gyűjtűnk a résztvevők számára, akkor a játék alkalmazásnak rendelkeznie kell saját szavazó gombbal, ami nem lehet a Like, vagy Share gomb.

A nyertes értesítése

Itt is figyelembe kell vennünk egy fontos szabályt: nem használhatjuk a Facebook egyetlen funkcióját sem arra, hogy a nyertest értesítsük a nyereményéről! Azaz a nyertest a korábban elkért e-mail címen, vagy telefonszámon kell értesíteni. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem írhatjuk ki a nyertesünk nevét a Facebook-on, de meg kell győződnünk róla, hogy mielőtt ezt megtesszük, a játékos hozzájárulását adta a nevének közléséhez.

Még egy fontos kitétel, amire érdemes figyelnünk: amikor a promóciót hirdetjük: még véletlenül se sugalljuk, hogy azt a Facebook-kal közösen szervezzük!
Csupán a fentieket kell betartanunk és akkor már nem kell félnünk tőle, hogy a Facebook hirtelen eltávolítja az oldalunkat a szabálytalan promóciónk miatt. Bár sokan úgy gondolják, ez velük biztosan nem történhet meg, ne legyünk nyugodtak, számos példa volt már erre az elmúlt időszakban.

Reméljük ezzel a rövid összefoglalóval segítettünk tisztába tenni az alapokat. Ha kíváncsiak vagytok, hogyan lehet ezekkel a feltételekkel könnyen, olcsón, mégis hatékonyan és – nem utolsósorban – szabályosan játszani a Facebook-on, gyertek el az Evolution konferenciára, ahol a délelőtti előadásokon és a délutáni workshop-okon is sok tippet és trükköt mutatunk majd meg Nektek erre vonatkozóan!”

Forrás: Besocial

Pin It on Pinterest

Close