A HVG.HU cikke “Mivel fizetett a Facebookos indián nevéért?” nyomán engedjetek meg néhány gondolatot.

A cikk:
“Kevesen tudják, milyen adataikhoz engednek hozzáférést, ha használnak egy ártatlannak tűnő alkalmazást Facebookon. A magyar közösségen a napokban végigsöprő ‘indián név’ őrület például egy ékszerüzlet marketingkampánya.


Több közösségi médiával foglalkozó hazai blog is felkapta az indián név jelenséget, miután a kampány felhívására több mint 630 ezer felhasználó lett kíváncsi a véletlenszerűen generált fantázianevére. A kampányt indító ékszerüzlet hirtelen a legnagyobb hazai cég lett a Facebookon, közösségi média szakértők pedig látszólag meglepetten állnak a faék egyszerűségű alkalmazás sikere előtt.

A módszerben viszont semmi különleges nincs, hasonló elven működik minden Facebookos alkalmazás. Ha elfogadjuk az alkalmazás által megadott feltételeket, hozzáférést biztosítunk tulajdonosa számára minden Facebookon megadott személyes adatunkhoz, fényképeinkhez, címlistánkhoz, barátaink nevéhez és rajtunk keresztül az ő bizonyos adataikhoz is.
Ha már ön is tudja az indián nevét, akkor az alkalmazást indító ékszerüzlet akár az ön nevében, az ön további hozzájárulása nélkül is üzeneteket posztolhat Facebookos adatlapjára. – Ahogy bármely másik hasonló alkalmazás is élhet ezzel a lehetőséggel.
Érdemes tehát kattintás előtt végiggondolni, megéri-e bárkinek kiszolgáltatni személyes adatainkat, hogy megtudjuk mit kapunk karácsonyra, vagy mi az indián nevünk.
Az ITmánia bejegyzéséből többet is megtudhat az indián név alkalmazás sikerének hátteréről, a Kettős Mérce blog bejegyzéséből pedig megtudhatja, sért-e adatvédelmi jogokat egy ilyen Facebook kampány.”
A mi véleményünk erről a következő:
Egy érdekesnek tűnő alkalmazással lehet több ezer, vagy akár több százezer „rajongót” gyűjteni, de mire jó az, azon kívül, hogy elmondhatja magáról a cég, hogy az egyik leglátogatottabb oldallal rendelkezik a közösségi médiában.
Ettől még jelentős forgalomnövekedés nem várható, vagy mégis?
A nevüket és e-mail címüket megadó felhasználók majd csodálkozva tapasztalják, hogy miért kapnak üzeneteket, e-maileket ékszerüzlettől, rádióállomástól (valószínűleg nem is emlékeznek rá mikor adták meg adataikat) és letílták azokat, a leveleket pedig spamnek jelölik.
Itt a következő hasonló alkalmazás.
A Lailanma a releváns találatok (lájkok), és a megalapozott marketing híve.
Referenciáink között található olyan cég, aki a nulláról építette fel Facebook rajongói táborát, és valós forgalomnövekedést ért el. Nem indiánnevekkel találta meg a „fizetőképes” vendégeit, hanem valós akciókkal, játékokkal, ami mind az ő tevékenységéhez kapcsolódott, illetve a már meglévő rajongókkal értékes párbeszédet tart fenn pl. Anacapri Utazási Iroda, Pizza Maffia étterem, a 2007 Kapos Felnőttképző, aki éppen egy hirdetéssel támogatott logóterv pályázatot futtat – és még sorolhatnánk tovább.
Vannak olyan partnereink, akiknek fontos a korrekt, üzleti megjelenés (hogy kitűnjenek egyediségükkel a tömegből), és a  hatékony üzletépítés a céljuk még akkor is, ha az lassabb mint az “indiánneves”.
Sok cégnek fogalma sincs a lehetőségeiről a közösségi portálokon való megjelenés, kommunikáció tekintetében…
Mi magyarok mindent másképp akarunk csinálni?! – így a másoknál jól működő módszereket, itthon sokszor lejáratnak.
Vannak partnereink, akik „nagy csalódásokon” vannak túl, mert bár van pár száz „rajongó” az oldalukon, de mintha nem is lenne, mert egy passzív tábort alkotnak – “valaki odavitte nekik a lájkolókat”. Szerencsére segítségünkkel túl jutottak ezen állapoton és most már – egy fotópályázat alkalmazásával – rájuk kíváncsi rajongókkal tudtak duplázni.
Szerintetek azok közül, akik „megtudták” mi az indián nevük, hányan tudják, hogy pontosan mire is mondták, hogy „tetszik”, és azok közül akik tudták, hányan látogatnak el ténylegesen az üzletbe és hányan vásárolnak?

Mi hosszú távú együttműködésre alapozzuk üzleti kapcsolatainkat. Munkánkkal, és tanácsainkkal támogatjuk a cégeket.
Neked mi erről a véleményed? Várjuk hozzászólásaitokat, s ha tetszett írásunk osszátok meg, illetve kattintsatok a “Tetszik” gombra! 🙂

Pin It on Pinterest

Close