Az internet rengeteg lehetőséget kínál a hirdetésre, ezért érdemes alaposan utánajárni, hogy hol, mennyire éri meg népszerűsíteni az új terméket vagy szolgáltatást. Ebben segít a Google DoubleClick hirdetés tervezője is. TIPP
Google DoubleClick hirdetés tervezője remek felületet biztosít erre, sőt listába rendezve nyilvántartják az 1000 leglátogatottabb weboldalat is. Kis szépséghibája csupán, hogy az adatok jelenleg 2011 februárjából származnak. 
Hol éri meg hirdetni?
Az első helyen a Facebook áll, amely nem meglepő, tekintettel arra, hogy 590 millió egyedi felhasználóval rendelkezik és 38.1 %-os eléréssel. A második helyen álló YouTube-nak 490 millió felhasználója van és 31.5 %-os elérése, míg a harmadik helyezett Yahoo-nak 410 millió egyedi látogatója mellett 26.7 %-os elérési aránya. Látható, hogy elég magas a különbség az első és a harmadik helyezett weboldal adatai között és az első tíz helyezett alatt már eléggé hasonló eredményt mutat az elérés a weboldalaknál. 
Forgalom figyelés
A DoubleClick a Google ingyenes kutató és média tervező szolgáltatása, amelyet korábban Ad Plannernek hívtak. Az átnevezés oka, hogy jelenleg mélyebb, pontosabb betekintést nyújt az online felületek nyújtotta lehetőségekbe. Ezáltal a hirdetők könnyebben kiválaszthatják a számukra megfelelő oldalakat. 
Azonban ez nem feltétlenül csak szakmai szemmel lehet érdekes, hanem a laikusok is elidőzthetnek az oldalon, ugyanis például megtudhatják a weboldalak forgalmát. 
A hirdetés tervezővel:
  • behatárolhatod a közönségedet demográfiai és érdeklődési kör alapján
  • ennek megfelelően kereshetsz a weboldalak között
  • 40 ország weboldalainak statisztikái közt böngészhetsz
  • létrehozhatsz listákat arról, hogy hol szeretnél hirdetni és médiatervben tárolhatod őket
  • létrehozhatsz összesített weboldal statisztikát a média tervednek megfelelően
A DoubleClick nem tartalmaz minden weboldalt, amelyek hiányának sok oka lehet, például ha az oldal forgalma a meghatározott küszöb helyezkedik el. 
Tehát a használathoz nem kell mást tenni mint meghatározni a közönséged, a hirdetésedhez megfelelő oldalakat találnod, majd média tervet készíteni és kielemezni. 

Pin It on Pinterest

Close