Miután bejelentették az új Facebook oldal idővonalas (Timeline) átállítását (február 29-én), sok vállalkozás, kis-és nagyméretű, gyorsan, megfontolás, utánajárás (olvasás) nélkül átállította a rajongói oldalát. 2012. március 30-án, a Facebook az összes oldalt átállítja az új megjelenésre – akár tetszik, akár nem.
A két legfontosabb változás az oldalon:
  • A megjelenése – a nagy borító kép, melybe fixen beépült a logó, fénykép, stb. megjenítésére alkalmas hely. A nagy kép alatt kissé jobbra találhatóak a menűk, alkalmazások. A régi megjelenésben megszokott baloldali oszlop, ami eddig a navigációt segítette eltünt. Tehát az új céges (üzleti) megjelenés olyan lesz, mint a sokak által már ismert, és megkedvelt személyes profil Timeline (idővonal) megjelenés..
  • Megszünt a fan-kapuzás (az oldalra beállítható alapértelmezett érkeztetés szintjén) – valószínűleg ez a legnagyobb változás, és ez az ami első látásra gondot okoz a legtöbb üzleti oldal tulajdonosának. A Timeline az alapértelmezett nyitóoldal minden látogató számára, és most nincs lehetőség, hogy ezen változtassunk. Megfelelő kommunikációval és látvány elemekkel, hirdetésekkel lehet és kell az embereket a kapuzott, beépített alkalmazásokra vezetni. Ez azt jelenti, hogy lényegében csak külső alkalmazásokat, forrásokat vehetünk igénybe, de ettől nem kell megijedni, nem olyan rossz ez, hiszen továbbra is vonzó lehet az új látogatók számára néhány kapuzott menüpont, és egy kreatívan, érdekfeszítően, látványosan kivitelezett Timeline oldal.
Itt egy kép a Timeline új megjelenésének kihasználására:

Itt egy kép a Timeline képi elemek méretezésére:

1. lépés: A borítókép fotó (Cover photo)

A borítókép 851 képpont széles x 315 képpont magas. Ez a fejléc-stílusú kép hivatott igazán megmutatni, hogy ki vagy és mit csinálsz. Legyen látványos, figyelemfelkeltő, érdekes!
FIGYELEM: A Facebook irányelvek kimondják, hogy a borító fotó NEM TARTALMAZHAT :
  • Ár vagy a vásárlással kapcsolatos adatokat, mint például a “40%” vagy a “Letölthető a honlapunkon”
  • Elérhetőségeket, mint például a web-cím, e-mail, levelezési cím vagy egyéb információkat
  • Hivatkozásokat, felhasználói felület elemeire, mint például a Like vagy megosztása , vagy bármely más Facebook funkció.
  • Felhívást cselekvésre, mint a “Mondd el a barátaidnak”, “osszd meg” stb.
Érdemes időnként frissíteni a borító fotót, mert ez frissen tartja az oldalt, és a borítókép cseréje is bekerül a hírek közé a hírcsatornába.

2. lépés: A profil kép (Profile picture)

Ez lehet a logó, vagy bármilyen grafikai elem, ami azonnal információt ad a vállalkozásról, az oldalról. Ennek feltöltési mérete 180px x 180px . (Ezt követően 125px x 125px méretben jelenik meg, és 32px x 32px nagságban a hírcsatornában mint a miniatűr kép, vagyis bélyegkép).

3. lépés: Megtekintések és alkalmazások ikonjai

Ezek azok, amelyek eddig a bal oldali oszlopban voltak, és az áthelyezésük valószínüleg felvet némi problémát a megtalálhatóság tekintetében, de a látvány, és a tudatos oldalszerkesztés hamar feledteti ezt.

  • Kép mérete – 111 képpont széles x 74 képpont magas
  • 4 menüpont (alkalmazás) látható azonnal, de akár 12 is beépíthető, amelyeket megnézhetünk a lefelé mutató nyílra kattintva
  • Az Admin, szerkesztheti a menüpontok neveit, képeit, és hogy milyen sorrendben jelenjenek meg, kivéve a fényképek menüpontot, amely nem szerkeszthető.
  • Rendezzük az alkalmazásokat és nézeteket,   hogy a legfontosabbak jelenjenek meg a felső sorban. Ezt akkor tudjuk elvégezni, hogyha a listát kinyitottuk, és a szerkeszteni kívánt alkalmazásra kattintunk. Ekkor a legördülő menü segítségével helyezhetjük át, módosíthatjuk az alkalmazás megjelenését.
  • A fényképek menüpontban mindig a legutóbb feltöltött fénykép látható
  • Az események menüpontban az a kép jelenik meg amit legutóbb feltöltött eseményhez társítottunk.

4. lépés: Tekintse át a nézetek és a beépített alkalmazás oldalakat

A beépített alkalmazások (Tabok) szélessége 520px-ről 810px-re nőtt.
Ez jelentős változtatás, amit érdemes kihasználni termékek, szolgáltatások bemutatására, népszerűsítésére, újabb rajongók megtalálására.

Néhány példa a Timeline megjelenésre

Használja ki az idővonal elemeket

Ne féljen kísérletezni egy kicsit a képekkel, amelyek a legjobban működnek. Ezek az elemek hathatós eszközei lehetnek abban, felkeltse látogatói érdeklődését, és minél több rajongót vonzzon az oldalára.
Hozza ki a legtöbbet Facebook oldalából!
Milyen érzései vannak a Facebook új idővonalas megjelenésével kapcsolatban?
Önnek már Timeline megjelnésben működik az üzleti profilja a Facebookon?
Ossza meg velünk tapasztalait, és keressen meg minket kérdéseivel!
Forrás: Friends of Social Media cikkének felhasználásával
Ha tetszett a cikk akkor lájkold, pluszegyed, és oszd meg ismerőseidnek is. Várjuk kérdéseidet, felvetéseidet. Iratkozz fel hírlevelünkre, akkor értesítést kaphatsz a megjelenő újdonságokról, cikkekről.

Pin It on Pinterest

Close