Többen panaszkodtak az utóbbi hetekben, hogy nagyon megemelkedett a Facebook hirdetések CPC (kattintásonkénti) ára. Az AllFacebook bejegyzésében erre ad magyarázatot, illetve tanácsot arra, hogyan kerüljük el a magas árakat:
Korábban már egy cikksorozatban bemutattuk, hogyan lehet hirdetésünkből egy kis kreativitással a legjobb eredményt kihozni. A kreativitás azonban olykor nem elég, nagyon fontos az időzítés is. Tudnunk kell, hogy a Facebook-nak is korlátosak az erőforrásai, nincs lehetőségük minden egyes hirdetést egyenként értékelni. Helyette automatizált rendszert használnak, mely az alapján dönt egy hirdetés megjelenéséről, hogy arra mekkora  kattintásonkénti árat ajánlott a hirdető.
Ha olyankor hirdetünk, amikor mások nem akarnak, garantáltan kevesebbet kell fizetnünk a kattintásért.

Kerüljük a versenyt!

A hirdetők egymással versenyeznek, akár a nagyközönségnek hirdetnek, akár célcsoportra szűkítenek. Amikor több hirdető szeretne azonos csoportot elérni, azok a hirdetések fognak megjelenni, amelyikre a legmagasabb licitárat ajánlották.  A Facebook abban segít nekünk, hogy minden hirdetésnél megadja a javasolt licitárat. Minél magasabb ez az ár, annál nagyobb verseny zajlik az adott célcsoport eléréséért. Az alábbi grafikon a Socialbakers jelentését mutatja a magyarországi átlagos CPC árakról:
Csakúgy, mint az AllFacebook által mutatott amerikai adatoknál, itt is jól látszik a jelentős áremelkedés, melyet szeptember eleje, az iskolakezdés hozott. Látva a tendenciákat, érdemes megfontolnunk, hogy a kampányunkat kicsit későbbre halasszuk, ha nem sürgős. Gondoljunk erre az év további ünnepei közeledtével, a költségek ugyanúgy emelkedni fognak karácsony környékén, illetve “ajándékozós” ünnepekkor.

Forrás: Be Social

Pin It on Pinterest

Close