Felmerült már benned az a kérdés, hogy van egy Facebook rajongói oldalad, amelyik valamely termékedet/szolgáltatásodat próbálja népszerűsíteni, de nem érzed elég hatékonynak? Adunk pár tippet, hogy mit kell tenned vele. Persze az eredményekhez türelem kell, egyik napról a másikra nem fog megtörténni az, hogy rengetegen látogatni kezdik, és aktívvá válnak, hacsak nem nyúlsz mélyen a zsebedbe…
1. Adjunk szép url-t az oldalnak.
Ezt úgy tudjuk megtenni, ha a következő oldalra kattintunk: http://www.facebook.com/username/ Ekkor megjelenik minden Facebook oldal, amit adminisztrátorként kezelünk. Ha az oldalunk 25 főnél több rajongóval rendelkezik, akkor elkeresztelhetjük. Adjunk neki rövid, nem bonyolult, ékezet nélküli, és persze még nem foglalt nevet, és így egyszerűbb url-ünk lesz, pl.: http://www.facebook.com/lailanma.kft. Jól gondoljuk meg a döntésünket, mert átnevezésre később nincs lehetőség!
2. Adjunk nevet az oldalnak
Az oldal szerkesztése menüben az alapadatok pontnál lehet megtenni. Ez ugyan változtatható, de ne váltogassuk, építsünk márkát! A név legyen szinkronban az adott url-lel, lehetőleg az url-ben jelenjen meg!
3. Töltsünk fel profilképet
Sokkal hitelesebbnek tűnik az oldalunk, ha egy rá jellemző logót vagy képet feltöltünk, és nem egy kérdőjel virít a profilkép helyén.
4. Töltsük ki az oldal szerkesztése rovatban az alapadatokat
Olyan módon tegyük, hogy kellően meg legyen tűzdelve azokkal a kulcsszavakkal, amik fontosak számunkra. Amennyiben az oldalunk egy külső internetes oldalt támogat (pl.: céges honlap, blog), akkor olyan kulcsszavakat használjunk, amik a sima oldalon is megtalálhatók. Válasszuk ki a ránk illő kategóriát. 
5. Adjuk meg más online felületeinket
Amennyiben rendelkezünk honlappal, Youtube, Twitter vagy egyéb online elérhetőséggel (persze olyannal, ami kapcsolatba hozható a Facebook page-ünkkel), akkor azokat tüntessük fel az alapadotknál! A keresők értékelik, ha más, releváns oldalak linkjeit megjelenítjük, egyben “médiafelületet” is biztosítunk magunknak. Az említett, általunk kezelt felületeken pedig jelenítsük meg a Facebook oldalunk url-jét! Külön előny, ha a sima internetes oldalba beépítünk egy Facebook widgetet, egy ablakocskát, ahol megjelenik vagy a hírfolyamunk, és/vagy néhány rajongónk. Ilyeneket könnyen találunk a neten, és általában leírás is van hozzá, hogy milyen módon kell beilleszteni a html kódba.
6. Kedvenc oldalaink
Nem csak saját, de mások Facebook oldalait is megjeleníthetjük Facebook oldalunkon. Az oldal szerkesztése menüben kattintsunk a kiemelt oldalak pontra, de ne személyes profilunkkal, hanem oldalunk profiljával jelentkezzünk be! Itt megadhatunk olyan Facebook oldalakat, amik kapcsolatba hozhatók a miénkkel. Ha valamelyiknek az adminisztrátorával jó kapcsolatot ápolunk, akkor kérjük meg, hogy ő is tegye ezt a mi oldalunkkal. Kereső szempontból előnyös, ha mi is be vagyunk linkelve más, releváns oldalakon.
7. Rendszeres, megfelelő mennyiségű és minőségű kommunikáció
Ha az oldal üzenőfalára kiposztolunk egy képet vagy egy linket, akkor adjunk hozzá leírást, megfelelő kulcsszavakkal, ne csupaszon tegyük ki azokat! A kommunikációnk vágjon az oldal profiljába, ne kezdjünk olyan témákat, amik nem összeegyeztethetőek az oldal mondanivalójával! Hetente 5-15 posztnál se többet, se kevesebbet ne tegyünk k lehetőség szerinti, a kevés poszt azt mutatja, hogy nincs mondanivalónk, a sok pedig szétspameli a rajongóink falát, félő, hogy letiltanak minket.
8. Lájkolás és kommentelés generálása
Érdemes jó tartalmakat közzétenni, mert ezeket többen lájkolják, kommentelik, ez megjelenik az ő üzenőfalukon, amit aztán az ő ismerőseik is láthatnak, lájkolhatnak. Minél több ilyen külső link generálódik az oldalunkról, annál szerencsésebben indexelik oldalunkat a keresők, illetve jobban látszódunk a közösségi térben is. Ez különösen fontos most, amikor a Facebook üzenőfalakon alapbeállításként csak azok az oldalak jelennek meg a lájkolt oldalak közül, amelyekkel valamilyen interakció történt a közelmúltban (lájk, vagy komment pl.).

Pin It on Pinterest

Close