A múlt héten jelentette be a Facebook, hogy a felhasználói hírfolyam felületének egy éve húzódó fejlesztését elvégezték, az eredeti terveket elvetve, csak apróbb módosításokat hajtanak végre, letisztultabb felületet adnak. Erről számolt be nőnap előtt HGV.hu “Megint változik a Facebook, de ennek most örülni fog” cikkében. A változás mára egyik felhasználónkhoz megérkezett (nyugi jön mindenkinek) és a következő hír is megjelent a Facebook hírei között, hogy hamarosan változik a Facebook oldalak idővonalának megjelenése is. Nézzük, mi változik az üzleti oldalak idővonalának megjelenésén?
Mielőtt belemennénk a Facebook üzleti oldalak átdizájnolási őrületének megvizsgálásába vessünk egy pillantást, egy már átalakult személyes idővonal és a hírben közölt új oldal kinézetére.
Az egységesítés szembetűnő és az is, hogy az új rajongói oldal nagyon fontos grafikai, marketing elemét veszti el, hiszen hiányzik a jobb oldali képről a beépített alkalmazásokat megjelenítő három kép.
Fő változások a napokban bevezetendő oldal idővonalon:
- Frissült az idővonal bejegyzések, hozzászólásokat megjelenítő hírfolyam, amik már csak a jobb oldalon lesznek láthatók. (Nem lesz széles kiemelt poszt!).
A bal oldali oszlopban lesznek láthatók az üzleti információk, elérhetőségi adatok, weboldal linkek, térkép, stb., - Könnyebb lesz az oldal adminisztrációs eszközeinek elérése, hiszen az adminok mindig látni fogják a borítókép feletti menüt. A borítókép jobb oldalán láthatók lesznek a legfontosabb statisztikai adatok, hiszen a borítókép alól eltűnnek a lájk, a beszélt róla, járt itt… adatok.
- Az Insight statisztikában egy újabb lapon fog megjelenni az oldalhoz felvett konkurensek statisztikáját megjelenítő felület.
Az említett Facebook hírben képekkel is illusztrálják a legfontosabb változásokat. Mit szól a újabb üzleti oldal, idővonal megjelenéshez? Önnek hiányozni fognak, az eltüntetett egyedi grafikai lehetőségek, a beépített alkalmazások szem előtt tartása?