A Facebook a hivatalos blogján jelezte, hogy vége a hirdetőket átverő, tömeges lájkolásra tenyésztett kamu felhasználók korának a közösségi oldalon. Az oldal hirdetési modellje a hagyományos bannerek mellett a cégek, termékek saját oldalain alapul, amelyekre a felhasználók a lájk gombbal feliratkozhatnak, majd onnan mindenféle (akár reklám) üzenetet kapnak. Az utóbbi időben futott fel a rendszer kiskapuit kihasználó csalók biznisze, akik lájkokat árulnak ipari mennyiségben, a valóságban nem létező felhasználókat generálva és a nevükben automata programokkal kattintgatva. A Facebook szabályzata szerint ez tilos, de eddig nemigen tettek lépéseket a jelenség ellen.

Az automata lájkolórobotok ellen automata védelmet épít a Facebook, ami azonosítja a kamu, vagy vírussal fertőzött felhasználót. A becslések szerint a céges oldalakon a lájkok, és ezáltal a rajongók kevesebb mint egy százaléka fog átlagosan eltűnni.

A Facebookon a százmilliót közelíti a szabálytalan felhasználói fiókok száma, ennek nagyjából fele duplikált felhasználó (hírességek szoktak például a privát ismerősi körük számára titkos fiókot fenntartani álnéven, plusz egy hivatalosat, vagy facebookos anonim kommenteléshez szokás még fiktív felhasználót gyártani). Tíz-tizenöt millióra tehető a direkt spamterjesztésre vagy klikkelőfarmok tagjainak létrehozott felhasználók száma, ami elsőre óriási számnak tűnik, de az oldal teljes felhasználótáborához képest csupán másfél százalék.

A cikk teljes terjedelmében itt olvasható.

Forrás: Index.hu

Facebook oldal adminisztrátorok! Kerestek már meg azzal, hogy rövid idő alatt 5.000, 10.000 vagy akár 100.000 lájkolót visznek oldaladra (lájkonként 20-40 Ft-ért)? Ugye nem dőltél be?

Pin It on Pinterest

Close