A Facebook néhány órája adott hírt arról, hogy megkönnyítette az üzleti oldalak számára a promóciók tartását, ezért megváltoztatta az oldalakkal kapcsolatos szabályokat (ez tartalmazza a promóciós szabályokat is). A legfontosabb változás, hogy most már nem csak külső alkalmazás segítségével lehet promóciókat, akciókat szervezni a Facebook rajongói oldalakon.
Mit kell tudniuk az oldal adminisztrátoroknak?
A hír szerint ezután az oldalakon nem csak külső alkalmazásban, hanem az adminisztrált oldal idővonalán, a Facebook eszközeit is használva indíthatunk promóciót, játékot.
Például:
- Gyűjtse össze, hogy az oldalon elhelyezett posztot hányan lákolták, vagy szóltak hozzá.
- Számolja meg, hogy hányan üzentek az oldalnak, vagy hány felhasználó posztol az oldalon.
- A lájkot felhasználhatja szavazási mechanizmus részeként.
A promóciók pontos megjelölésére figyelni kell. Továbbra is tilos:
- A felhasználók timeline felületét használni a promócióhoz.
- Arra kérni a felhasználót, hogy jelöljék magukat egy termék képen.
Az viszont nem tilos, hogy a termék képéhez hozzászólásban pl. nevet adjanak a terméknek és a résztvevők között jutalmat osszanak ki.
A hír szerint a szabályok ilyen mértékű enyhítését a marketingesek unszolására, annak érdekében hajtották végre, hogy minél több kis vállalkozás is tudjon promóciókat csinálni a Facebookon.
Minden oldal adminisztrátor feltétlenül olvassa el:
- az új promóciós szabályokat itt a III. / D. és E. pontokat,
- és érdemes tanulmányozni az új szabályok értelmezéséhez kiadott, és letölthető segédletet.
A segédletben szereplő példában arra kérik a felhasználókat, hogy adjanak nevet a kiwi koktélnak hozzászólásban. Jasper és munkatársai kiválasztanak egyet, a nyertest meghívják 500$ értékben…
Érdemes elolvasni a FAQ-ot, amiből kiderül pl. Miért nem engedélyezi a Facebook a személyes idővonalak használatát, azokra történő megosztás, hozzászólás, vagy lájkolás kérését az új promóciós formáknál.
Ezeknek a könnyítéseknek van néhány hátulütője, amin érdekes elgondolkozni mielőtt belecsapunk a poszt alapú promóciókba:
- Szavazásként használt több száz lájk esetén számlálás, dokumentálás, sorsolás kérdése.
- Csak az oldalamra korlátozódik az új típusú promóció, aminek résztvevő számát hatékonyan csak hirdetéssel tudom növelni.
- A Facebook szabályainak, és a magyar jogszabályoknak a betartása ilyen promóciók esetén is kötelező, pl. megfelelő játékszabály megléte, résztvevők, de kiemelten a nyertesek adatainak kezelése, stb…
… neked milyen kérdéseid vannak?
Mielőtt belecsapsz, konzultálj velünk ingyenesen!
Várjuk véleményedet, kérdéseidet hozzászólásban itt, de akár Facebook oldalunkon is megkereshetsz minket, s ha hasznosnak találtad cikkünket oszd meg ismerőseiddel is.