A Facebook a múlt hónapban bejelentette, hogy a hirdetésekben, szponzorált történetekben felhasznált képek nem tartalmazhatnak a kép 20%-nál nagyobb kiterjedésű szöveget. Ez a korlátozás a borítóképre (cover photo) már a Timeline bevezetése óta érvényben van, de most már a teljes hírcsatornára, a hirdetési felületek képeire is kiterjed.
A jövőben a Facebook ellenőrizni fogja a Page Post hirdetések képeit, és amennyiben a kép nem felel meg a 20%-os szöveg arány szabálynak, akkor nem fogja engedélyezni a hirdetést. A változtatásnak az a célja, hogy a Facebook hírcsatorna felülete ne alakuljon át csupán hirdetési banner hordozóvá.
Partnerünk, a Shortstack.com készített egy sablont, amiben néhány példán keresztül bemutatja, hogy a különböző képfelületeken hogyan, hol érdemes szöveget elhelyezni, hogy képünk megfeleljen a január 15-én életbe lépő 20%-os szabálynak.
Emlékeztetőül láthatók a kép méretek is: a borítókép (Cover Photo) 851×315 pixel, a támogatott posztok (Promoted Posts) kép mérete 404×404 pixel, míg a szponzorált történetek (Sponsored Stories) képek mérete 100×72 pixel.
Oszd meg a sablon ismerőseiddel, ha hasznosnak találtad!