Múltkor arról írtam, hogy milyen szabályai vannak a Facebookos nyereményjátékoknak (http://lailanma.blogspot.com/2011/08/valtozo-facebook-jatekszabalyok.html), és hogy ezeket a magyar nyereményjátékok 3/4-e nem tartja be. 

A legtöbb játék ráadásul elég bonyolult is, hiszen sokszor 6-8 feltételt kell teljesíteni az oldal és az esemény lájkolásánál kezdve a különböző szintű kommentelésig, illetve ismerős meghívásig.
Ezeknek a nagy része pedig szabálytalan.
De mit tehetsz, ha szabályosan szeretnél nyereményjátékokat futtatni? (szerencsére azért ez a lehetőség is egyre több ember fejében fordul meg)
 
Fizetős promóciós alkalmazások
 
Egyrészt van nagyon sok cég, ahol pár dollár költségtől kezdve tudsz igénybe venni különböző típusú nyereményjátékokat.
Ezek általában megfelelnek a Facebook feltételeinek, de közös jellemzőjük, hogy a megjelenésüket csak akkor tudod testre szabni, ha nem csak pár tíz ezer forintot szánsz rá, hanem mondjuk egy nagyságrenddel többet.
 
Nagy előnyök viszont, hogy komoly virulens hatással rendelkeznek.
Olyannal, amelyik megközelíti, sőt gyakran meghaladja a “hívd meg a barátaidat ÉS jelentkezz az eseményre” koncepció hatását.
Hátrány viszont a költségen és a sablon megjelenítésen túl az, hogy ezekhez külön Facebook alkalmazást kell telepíteni a résztvevőknek, amelyik hozzáfér az adatokhoz. Ezekkel szemben pedig sokan bizalmatlanok.
 
Saját nyereményjáték ingyenes eszközökkel
 
A Facebook többek között azt kéri, hogy külső alkalmazással oldjuk meg a nyereményjátékot, legyen benne regisztráció, és ne a Facebookos felületeken keresztül értesítsük a felhasználókat.
 
Ezeket az igényeket meg tudjuk oldani ingyenes, teljesen saját testre szabott megoldásokkal is.
Nézd meg egy példánkon keresztül: http://www.facebook.com/2007Kapos
 
Például úgy, hogy készítünk a Facebook oldalhoz egy like kapu oldalt, vagyis egy olyan felületet, ami szétválasztja a felhasználókat és azzal ösztönzi a látogatókat az oldal Tetszik gombjának megnyomására, hogy nem teszi nekik lehetővé a részvételt a nyereményjátékban.
Persze amint valaki megnyomja a tetszik gombot, azonnal lehetőséget kap a részvételre, hiszen a kapu oldal tartalma megváltozik, és megjelenik egy regisztrációs form, ahol megadhatja az adatait.
Egy ilyen formában összeállított nyereményjáték elvileg már megfelel a Facebook szabályzatainak, és ingyenesen megvalósítható teljesen testre szabott módon.
 
Hátránya, hogy virulens elemeket nem tartalmaz, hiszen nincsen olyan funkció az oldal Tetszik gombjának megnyomásán kívül, amelyik a résztvevők ismerőseinek hírfolyamában megjeleníti a nyereményjáték hírét.
Ez pedig lehet, hogy kevés (cserébe viszont nem kell alkalmazást sem telepíteni).
 
A technika nem elég!
 
Természetesen a technikai megoldásokon túl az egyéb jogi feltételekre is oda kell figyelni, ha a szabályosság a cél.
Be kell tartani a Facebook előírásait és a törvényi előírásokat egyaránt.
 
Nektek melyik a szimpatikus, az alkalmazás alapú, vagy az egyszerű, kérdőív alapú nyereményjáték?
Illetve Ti mit használtok? Van olyan fizetős alkalmazás rendszer, ami megfelel az igényeiteknek, vagy inkább fejlesztetek magatoknak egyet? Vagy kit érdekel a Facebook szabályozás, marad a  lájkolós módszer?
Ha tetszett a cikk, nyomjatok egy lájkot, ha tudtok olyat, akinek fontos lehet, hogy olvasson a Facebook nyereményjátékokról, küldjétek el neki a cikket!
 

Pin It on Pinterest

Close