A Facebook újra megváltoztatta a hírfolyam működését, de ez most igazán jó hír a céges oldalak tulajdonosai számára.
Néhány napja a Facebook bejelentette, hogy változtat a hírfolyam algoritmusán. Mostantól az ismerősök hírfolyamán több “csak szöveges” állapot frissítés (poszt) lesz látható. Biztosan Ön is észrevette, hogy a céges oldalak “csak szöveges” posztjai, hozzászólások kevésbé láthatók (a Facebook tapasztalatai szerint az oldalak “csak szöveges” bejegyzései kisebb érdeklődést kapnak a rajongók részéről).
Miért jó ez az oldalaknak?
Itt van a jó hír. A Facebook azt is bejelentette, hogy az oldalak rajongói számára az érdekes média (kép, videó) tartalmak mellett, az un. “link-megosztás” (link-share) típusú oldal állapot frissítéseket (posztokat) nagyobb számban fogja megjeleníteni.
Mi az a “link-share” poszt?
A legtöbben az állapot frissítések szövegébe helyezik el a linket, de ez már nem hatékony. Azt javasoljuk, hogy ne tegye, mint például az alábbi képen:

Ez így “csak szöveges” poszt.
Ehelyett, mostantól hozzon létre a LINK-SHARE állapot frissítést, ami így néz ki:

Figyeljük meg, hogy ebben a posztban egy nagy méretű kép van, alatta cím és szöveg, felette pedig a bejegyzés készítő Forbes szövege.
Ez a “link-share” post. (Ez a fajta oldal poszt nem új – az újdonság az, hogy a Facebook változtatta ezt az algoritmust, és most nagyobb súlyt kap a link-share típusú oldal állapot frissítés – poszt-, mint a “csak szövegesek”.)
Hogyan hozzunk létre egy link-megosztás bejegyzést oldalunkon?
Amikor egy linket bemásolunk az oldalunk állapot frissítés mezőjébe, a Facebook automatikusan feldolgozza, megmutatja a linkhez tartozó kép(ek)et, címét és leírását – ezáltal válik “link-megosztás” alakúvá a poszt. Ezután törölje az állapot frissítés mezőből a bemásolt linket, mert a kép és a leírás már kattintható és a link által mutatott helyre visz.
Ugye milyen egyszerű?
A közelmúltban ezt mondta a Facebook, erről a változtatásról:
“Miután a hírfolyam algoritmus frissítés elvégeztük a legjobb módja lesz annak, hogy megosszon egy linket, hogy létrehoz link-share bejegyzést. Az a tapasztalatunk, hogy az oldalak állapot frissítéseibe ilyen módon elhelyezett linkek esetén sokkal nagyobb az elköteleződés (lájkok, hozzászólások, megosztások száma), hiszen a rajongók a vizuális élményeket részesítik előnyben, s ezeket szeretik látni hírfolyamukban.”
Ez jó hír az oldal tulajdonosoknak, mert képeik, amelyek szemet gyönyörködtetőek, érdekesek, gyakrabban fognak megjelenni a hírfolyamokban, mint az unalmas szövegest posztjaik. Szóval, csupa jó dolgokat ígér az új változás.
Még egy tipp!
Továbbra is érdemes létrehozni olyan állapot frissítéseket, amelyeknél saját maga tölti fel a képet az oldalra. Ha ezt teszi, azt javasoljuk, hogy a feltöltött kép mérete akár 1200 képpont széles (ez a nagy, tudjuk!) is lehet. A Facebook fogja átméretezni az Ön számára, de a megjelenő posztban nem lesz megvágva, s az idővonalán, az asztali böngészők hírfolyamában és a mobil hírcsatornákon is jól fog megjelenni.
Tudjuk, hogy a Facebook sok frissítése okoz bosszúságot a céges oldalak tulajdonosainak.
Ennek ellenére biztosak vagyunk benne, hogy Ön is tudja, a Facebook nagyon értékes eszköze a online marketingnek; ugyanakkor tudjuk, hogy mennyire bosszantó, hogy egyre csökken a természetes (organikus) elérés, ez azt jelenti, hogy a posztjaink az oldalunk rajongóinak csak töredékénél jelenik meg (Ez minket is őrületbe kerget!).
A mi dolgunk az, hogy segítsünk Önnek is a Facebook lehetőségeinek, eszközeinek minél hatékonyabb kihasználásában. Vannak más tippek, trükkök, megoldások a tarsolyunkban, amivel növelni tudja az oldala rajongóinak számát, az aktivitást és elköteleződést – ezért olvasson be hasonló blog bejegyzéseinkbe, kísérje figyelemmel Facebook oldalunk posztjait, iratkozzon fel hírlevelünkre!
Ha bármilyen kérdése van a Facebook hírfolyam változásai, vagy más témakörben ne habozzon, tegye fel őket akár itt hozzászólásban, vagy Facebook oldalunkon.
(Forrás: Army Porterfield)