A posztolásról már sokszor írtunk, legutóbbi bejegyzésünkben is említettük, hogy a rajongói oldalak posztjai az oldal rajongóinak csak ~16-20%-hoz jut el, személyes profilok esetében az ismerősök ~10%-hoz. A Facebook már a személyes regisztrációk esetén is lehetővé tette, ami a rajongói oldalnál már több hónapja működik, poszt hirdetéssel juttathatjuk el üzenetünket a célközönséghez. A poszt hirdetések nagyon jók, csak nem lehet olyan egyszerűen targettálni, mint ahogy szeretnénk. Te is találkoztál már feladott poszt hirdetésed hatására más nyelvű, vagy országból érkező lájkolóval?
Végre megérkezett hozzánk is az USA-ban már több hete (hónapja) működő újítás.
Két módja van annak, hogy ellenőrizzük, beállítsuk ki láthatja az oldal posztjait:
- területi korlátozások – milyen országok, mely városok (minden posztra vonatkozik)
- új poszt optimalizálás, célzás (posztonként állítható)
Mindkét beállítást a rajongói oldal Adminisztrációs felület tetején lévő Oldal szerkesztése lenyíló menü-> Jogosultságok kezelése menüpont segítségével állítható be, de most csak a posztonkénti célzást nézzük meg.
A képen látható módon a poszt adatvédelmi kapuzást kapcsoljuk be a jelölőnégyzet kipipálásával, majd mentsük el a beállítást.
A posztoknál eddig korlátozhattuk, hogy nyilvános legyen, vagy csak szűkebb kör láthassa, illetve hely / nyelv szerint szűkíthettük (nem rég jelent meg) a megjelenést.
A poszt optimalizált célzási lehetőség csak a “Post privacy gating” bekapcsolásával után látható az oldalon, akkor ha új állapotfrissítés, kép, vagy videó, stb. posztot akarunk készíteni.
Milyen célzási lehetőségekhez jutunk?
Az összes, hirdetések készítésénél már megszokott célzást alkalmazhatjuk, rákattintunk a ![]()
|
![]() |
Ha a poszt megjelenését optimalizáltuk, célzottá tettük; akkor a poszt hirdetésünk (Promote), is ezen beállítások szerint fog megjelenni.
Mi nagyon vártuk már a poszt célzás megjelenését, kíváncsiak vagyunk a gyakorlatban hogyan működik, mennyire lesz hatékony.
Várjuk ezzel kapcsolatos véleményeteket, hozzászólásaitokat, és kérünk titeket, hogy osszátok meg minél többen élni tudjanak az új lehetőséggel és célzottabban tudjanak rajongóikkal kommunikálni.