A Facebook csendben megváltoztatta a szabályokat arról, hogy milyen tartalmakat lehet elhelyezni a Facebook oldalak borítóképein. Minden egyéb szabály eltűnt, egyedül a 20%-os szöveg arányra vonatkozó maradt meg.
A jó hírre Mari Smith Facebook marketing szakértő posztjából értesültünk.
Mit jelent ez, milyen szabályokat vett ki a Facebook?
Lehet, hogy törölni kell a cachet, hogy láthasd a a módosított iránymutatásokat (vagy másold be ezt a hivatkozást egy új böngészőablakba, ahol nem jelentkeztél be Facebook-ba): https://www.facebook.com/page_guidelines.php

Mari Smith-nek volt képe a régi szabályokról, alatta pedig az új látható
Amit mindenképp be kell tartani, mert a módosítottban is megmaradt:
A képen elhelyezhető szöveg aránya a 20%-ot nem haladhatja meg.
“Minden borítókép nyilvános. Ez azt jelenti, hogy bárki, aki meglátogatja a oldalt képes lesz látni a borítóképet. Borítók nem lehetnek megtévesztők, félrevezetők, vagy nem sérthetik mások szerzői jogait. A Facebook nem fogja ösztönzi az embereket, hogy töltsenek fel borítóképet a személyes idővonalukhoz. A borítókép nem tartalmazhat több mint 20% szöveget.”
Ezek a szabályok maradtak ki:
Borítók nem tartalmazhatták a következőket:
- Ár vagy vásárlásra vonatkozó adatokat, mint például a “40%-os kedvezmény” vagy “Töltsd le a socialmusic.com”;
- Forduljon információért… honlap cím, e-mail, levelezési cím, vagyis az ilyen információkat az oldal a “Rólunk” részben lehetett feltüntetni;
- Hivatkozások Facebook funkciókra vagy tevékenységekre, mint például a “Like” vagy “Megosztás”, nem mutathat nyíl a borítóképen ezen szolgáltatások bármelyikére;
- Cselekvésre felhívás, mint a “Vedd meg most” vagy “Mondd el a barátaidnak”.
Érdekes, hogy mind a régi és az új szabály verziók (az oldal tetején) azt mondják: “A legutóbbi változat dátuma: December 17, 2012”. 🙂
Lehet, hogy a Facebook azért távolította el ezeket a szigorú szabályokat mert jó ideje nem bírt hatásosan érvényt szerezni nekik?
Mit gondolsz ezekről a változásokról?