A közösségi oldal egy folyamatábrán mutatja be a bejelentés utáni feldolgozási folyamatokat.

Mark Zuckerberg a kezdetekben csak a Harvard keretein belülre korlátozott álma meglehetősen rövid idő alatt duzzadt globális méretűvé, aminek végeredményeként a Facebook mára 900 milliós felhasználói bázissal rendelkezik. Egy ekkora létszámú közösségben elkerülhetetlenül felbukkannak olyan személyek vagy tartalmak, melyek különböző módokon zavarhatják meg nyugalmunkat: az erre alkalmas, nem kívánt jelenségek közé sorolhatóak például a fiókok ellen elkövetett támadások, az Egyesült Államokban egyre népszerűbb „cyberbullying” vagy a személyiségi jogokat sértő képek és videók. A rendszer elvileg ezeket automatikusan szűri, ám a köztudat már tapasztalhatta, hogy a kifejezetten erre a célra kifejlesztett algoritmus nem minden esetben képes százszázalékos hatékonyságra. Ezt orvosolandó, a sértett saját kezűleg is megteheti a feljelentést az adott személy és tartalom ellen.

A felhasználó szemszögéből csak pár kattintás plusz pár megfogalmazandó mondat a nem kívánt tartalom vagy személy bejelentése, ám ez a közösségi oldalról nézve egy sokkal komplexebb folyamat. Ahogyan az az oldal legutóbbi, felhasználói biztonságról szóló posztjából kiderül, „a Facebook bejelentéseit egy kifejezetten erre a feladatra kiképzett csapat elemzi, majd dolgozza fel. A szakemberek a munkájukat a hét minden napján, a nap minden órájában végzik. A világon több száz alkalmazott felelőssége az, hogy a jelentések minden esetben, a megfelelő módon kerüljenek feldolgozásra. Egy példával élve ezt úgy lehet elképzelni, hogy ha mondjuk a Menlo Parkban található iroda emberei végeztek a napi munkával, akkor automatikusan váltják őket a Hyderabadban működő csapat emberei.”

A bejegyzés további részéből megtudhatjuk, hogy a különböző teamek más és más bejelentéstípusokkal (biztonsági kérdések, gyűlöletkeltő és a zaklatással kapcsolatos panaszok, hozzáférési problémák és sértő tartalmak) foglalkoznak. Típustól függően a beérkezett jelentések egy saját szisztéma szerint kerülnek feldolgozásra, aminek a menetét remekül illusztrálja a lent látható, részletes infografika. Valljuk be, nincs olyan ember a világon, aki örülne annak, ha bármi is megzavarná a szeretteivel, barátaival vagy egyéb ismerőseivel való nyugodt kommunikációt – ha nem is érzékeljük nap mint nap, felettébb üdvözítendő látni azt, hogy a közösségi oldal mekkora erőfeszítéseket tesz meg a felhasználók nyugalmáért.

Facebook Report Guide

A cég az alábbi sorokkal zárja közleményét: „Az oldalunkat használó emberek biztonsága és védelme kiemelkedő fontossággal bír számunkra, ami a Facebook minden egyes tagjára egyenlő mértékben vonatkozik. Noha a rendszerünk összetettsége egyesek számára szédítő lehet, reméljük, hogy ez a rövid bejegyzés, valamint az infografika segít jobban megérteni a háttérben zajló folyamatokat, és – noha reménykedünk benne, hogy soha nem kell majd jelentést küldenie senkinek – pontosan tudni fogják, hogy mi is történik egy jelentés elküldése után.” A rendszer megismerésére buzdító akció örömteli, sőt már-már szívet melengető lépés, a kérdés már csak az, hogy ez a valóságban tényleg a reklámozott hatékonysági rátával működik-e?

Forrás: ItCafe.hu

Pin It on Pinterest

Close