Facebook-kal - Facebook nélkül10-12 évvel ezelőtt a marketingesek azt mondták, hogy legyen weboldalam és akkor megtalálnak azok a potenciális ügyfelek, akik elsősorban interneten keresik a megoldásokat problémáikra. Nem akartam kimaradni belőle előbb-utóbb lett weboldalam.

Önnek is van!?

Ma már a közösségi médiában történő megjelenésre, és megfelelő alkalmazására mondjuk azt, hogy aki nincs jelen és nem megfelelően alkalmazza, az ott jelen lévő sok 100 ezer, vagy akár milliós potenciális ügyfelet enged át a konkurenciának.

Ön jelen van? Ha igen, akkor megfelelő hatékonysággal?

Tudok egy jó kifogást, amivel minden megkeresést el tud hárítani, ha a “nincs rá pénzem” sem tántorította el a megkeresőt, mert azt mondja, hogy az eszközök nagy része ingyenes.

Mondja azt, hogy az én ügyfélköröm,  korcsoportom nincs megfelelő számban jelen.

Vajon tényleg így van ez?

Úgy gondoljuk, hogy azt a szakértők és az internet felhasználók többsége is elismeri: Magyarországon a legnépszerűbb közösségi portál a Facebook. Ezt támasztja alá,  hogy 2012.08.24-i adat szerint 4.133.320-an regisztráltak rá, és a becslések szerint a regisztráltak fele napi szinten használja. Azt is tudjuk, hogy a regisztráltak  többsége nő, hiszen 2.152.920-an vannak, az 1.965.980 férfivel szemben.  Hoppá, kevés a férfi! 🙂

Aki nem kíváncsi az ész érvekre, a “kevés a férfi” adattal végleg kivégezheti a marketingest, még akkor is, ha női kozmetikumokat forgalmaz a cége!
Akinek ez bejött, ne olvassa tovább!

Na jó, nézzük tovább az adatok boncolgatását, vajon tényleg kevesen vannak az általam célzott korcsoportban?

 

Azt már feljebb leszögeztük, hogy 4.133.320 regisztráltról beszélünk.

Életkor  (év) Regisztráció(fő) Hamis v. duplikált (-30%)
0-17 626 160 187 848
18-24 967 500 290 250
25-34 1 024 540 307 362
35-44 785 320 235 596
44-54 373 200 111 960
55-64 247 820 74 346
65+ 104 520 31 356

 

A grafikonok kedvelőinek 🙂 :

Facebook felhasználók korcsoportonkénti megosztása a hamis és duplikált regisztrációk jelölésével

Hamis és duplikált Facebook felhasználók világszerte

A napokban maga a Facebook ismerte el, hogy sok tízmilliónyi hamis account létezhet a rendszerében. 83 millió regisztrációról állítja a közösségi oldal üzemeltetője, hogy azok mögött valószínűleg nincsen egyedi felhasználó, ami a 955 milliós aktív tábort nézve majdnem 9 százalékos arány.

Az amerikai tőzsdefelügyeletnek (SEC) beadott dokumentum szerint három részre osztja a Facebook a hamis profilokat. Az első kategóriába a duplikátumok tartoznak, vagyis azok, melyeknél egy emberhez több profil is tartozik. A második a rosszul besorolt (user- misclassified) típus, míg a harmadik a nem kívánt (undesirable). Előbbibe az üzleti, szervezeti vagy nem emberi entitások, mint például a háziállatok tartoznak, utóbbi pedig azt a kört fedi le, amely megsérti a Facebook felhasználási szabályzatát.

Lássuk, mekkora arányt tesznek ki az egyes csoportok! Legnagyobb részben a duplikált accountok képviseltek; az összes regisztrált felhasználói profil 4,8 százaléka tartozik ebbe a körbe. A második kategória 2,4 százalékot tesz ki, míg a leginkább nem kívánatosnak tartott regisztrációk a fent említett 955 milliós tábor 1,5 százalékát teszik ki. Ez ugyan nem tűnik soknak, de még így is 14 millió (!) regisztrációról beszélünk. Forrás: Computerworld.hu

A Computerworld cikke alapján nem indokolt, de mi mégis 30%-ot vontunk le a korcsoportonként kapott adatokból remélve, hogy így már megfelelő indokkal (túl kevesen vannak az általam célzott korcsoportban) tudjuk elhárítani a lehetőséget, hogy megfelelő Facebook jelenléttel, kommunikációval új kapcsolati rendszert építsünk ki az egyik legkedveltebb közösségi hálózaton.

Ha jól megnézzük, akkor a 30% levonása után is, a legkisebb létszámú korcsoport 73.164 taggal rendelkezik, ha ennek a fele aktív, akkor 36.582 potenciális ügyfélre biztosan nemet mondhat.

Végre, megtaláltuk azt a kis számot, ami miatt bárki azt mondhatja:
Azért nem foglalkozom a Facebook-kal, mert az én korcsoportom nincs jelen…

Ha nem így gondolja, vegye fel velünk a kapcsolatotszeptemberben az első konzultáció ingyenes – és nézzük meg közösen milyen lehetőségek vannak arra, hogy Facebook oldala megfelelően elinduljon, és hatékonyan működjön. Ha feliratkozik hírlevelünkre számtalan segítséget kaphat, pl. a Facebook oldalának működtetésével, kommunikációjának formálásával kapcsolatban.

Pin It on Pinterest