Az első kérdés, ami azonnal felmerül, hogy van-e élet egyáltalán a sok (mondhatni rengeteg) lájkoló megszerzése után. A tapasztalat azt mutatja, hogy sok üzleti oldalnál nincs, mert nem tudnak mit kezdeni rajongóikkal. Sokan kérdezik tőlünk, hogy ki a hasznos rajongó.

Nos, szerintünk minden rajongó hasznos, de vannak minőségi rajongók, akik potenciális vásárlókká, megrendelőkké válhatnak, és vannak azok a „lájkom-lájkom”, robotok, és fantom rajongók, akik minden oldalon ott vannak, és nagy biztonsággal megjósolható, hogy sosem lesznek vásárlók.
Ezzel együtt minden rajongó, hasznos rajongó, mert mindenki ismeretségi körében lehetnek olyanok, akik minőségi rajongóvá válhatnak.

Szabálytalan játék poszt

Szabálytalan játék (“Post játék”)

 Ha megnézünk jó néhány oldalt, azt látjuk, hogy gombamód szaporodnak az olyan játékok, amik amellett, hogy szabálytalanok, értelmetlenek, és sokszor a korrektséget is nélkülözik. Pl.: nem lehet már az összes rajongót visszanézni, így azok az ígéretek, hogy lájkoljatok, és az összes rajongóból sorsolják ki a nyertest, nem megvalósítható! Az is érdekes kérdés, hogy „teleszóratják” az oldalak az üzenőfalukat azzal, hogy „osztva, osztottam”, stb. ami lássuk be, nagyon messze van az üzletiességtől, és azt ígérik, hogy a megosztók között sorsolnak.

Tapasztalatunk, hogy a legtöbb üzleti oldal tulajdonosnak nincs ideje, vagy nincs embere arra, hogy minőségi kommunikációt folytasson az oldalán, akkor erősen megkérdőjelezhető, hogy arra hogy van ideje, hogy kimásolja a megosztókat, hogy sorsolni tudjon belőlük.
Tapasztalati alapon állíthatjuk, hogy amíg csak klikkelni kell a megosztás, és a lájk gombokra, addig a „lájkom-lájkom rajongók” rendkívül aktívak, de amint valami egyéb tevékenységet kell végezni, aktivitásuk alábbhagy.

Miért gondolja bármely üzleti oldal tulajdonos, hogy a (esetleg drága pénzen vett) sok-sok indifferens lájkoló hasznot hoz vállalkozása számára?

Mi hozhat eredményt az üzleti oldalak számára a Facebook-on?

A kommunikáció, a posztolás. De milyen legyen ez a kommunikáció? Hogyan csináljuk, hogy a rajongóinkat meg is tudjuk tartani, és ami ennél még fontosabb, aktívak is maradjanak, különös tekintettel a minőségi rajongókra?

Na ez a jó kérdés!

Nagy tévedés azt hinni, hogy a közösségi médiában való jelenlét arról szól elsődlegesen, hogy eladjuk a szolgáltatásunkat, termékeinket!
Minden marketing a forgalom növeléséről szól, de a módszereket érdemes jól megválasztani, és alkalmazni. Más egy Google Adwords, vagy facebook hirdetés, és teljesen más a facebook üzleti oldalakon való kommunikáció.
Elérhető forgalomnövekedés, ezt partnereink bizonyítják, de ehhez tudatosan kell építkezni, megfelelő időben, a megfelelő kommunikációt kell alkalmazni, a céghez kinézetében, és tartalmában méltó „játékot” kell indítani.

Vissza-visszatérő kérdés, hogy baj-e, ha egy alkalmazás, játék, vagy egyéb tartalom csak a rajongók számára érhető el.

Aki ezt a kérdést feszegeti, az elképzelhető, hogy felületesen olvasta el a facebook szabályokat az üzleti megjelenésre vonatkozóan (általában azt vélelmezzük, hogy elenyésző százaléka az üzleti oldalak üzemeltetőinek van tisztába ezzel), és nehezményezi, ha egy oldalon azt kérik tőle, hogy előbb lájkoljon, hogy megtekinthesse az áhított tartalmat.
Zárójelbe jegyezzük meg, hogy érdekes módon, amikor mi a „ilyen-olyan neved” alkalmazáshoz kell lájkolni, azt ezrek teszik meg „ész nélkül”.

„ilyen-olyan neved” típusú alkalmazás

„ilyen-olyan neved” típusú alkalmazás

Nos lájkolás. Hallottatok már olyat, hogy törzsvásárlói kártya? Biztosan.
A facebook üzleti oldalak miért ne tehetnének fel olyan tartalmat, ami csak a rajongói számára elérhető?
Mindenki számára világos, hogy az üzenőfali kommunikáció bárki számára látható, tehát publikus. Viszont egy akció, vagy bármi, ami kedvezményeket rejt csak a rajongóknak elérhető. Ez teljesen normális szerintünk, csak arra kell figyelni, hogy a kapuzott tartalom üzleti, érdekes, hasznos legyen.

Szabályosan csak alkalmazások beépítésével lehet „játszani”! Facebook promóciós szabályairól itt is olvashatsz, vagy eredetiben itt.

Van olyan vélemény, hogy nem jutnak el az alkalmazásokig az oldalakra látogatók.

Szerintünk ez így, ebben a formában nem igaz, csak JÓL kell kommunikálni!

Van kérdés? Szívesen konzultálunk, ráadásul szeptemberben új partnereinkkel is ingyenesen!
Amennyiben szeretnél értesítést kapni híreinkről, hasznos információkat adó cikkeinkről, akcióinkról iratkozz fel hírlevelünkre!

Pin It on Pinterest