
Ha nem navigálod megfelelő irányba a marketing tevékenységedet, akkor csupán az idődet vesztegeted, és bizony könnyen mellékvágányra kerülhetsz a YouTube, a Twitter és a Facebook világában.
Minden vállalkozás tudja, hogyan határozzon meg egyértelmű célokat, és a közösségi média sem kivétel.
Minden vállalkozás tudja, hogyan határozzon meg egyértelmű célokat, és a közösségi média sem kivétel.
Két cél típus
Van két olyan célkitűzés, ami szükséges, ha helyet akarsz a közösségi médiában. Ezek a navigációs célok és az úti cél célok.
A navigációs célok adják a választ a kérdésre: “Hogyan segítheti a szociális média az üzletemet?”
Az úti cél célok azok a valós eredmények, amiket a stratégiával elérhetsz.
A navigációs célok adják a választ a kérdésre: “Hogyan segítheti a szociális média az üzletemet?”
Az úti cél célok azok a valós eredmények, amiket a stratégiával elérhetsz.
Nézzük mik a csatlakoztatási pontok a két cél vonatkozásában?
A navigációs célok segítik elérni az úti cél célokat.
A navigációs célok segítik elérni az úti cél célokat.
A válasz a fenti kérdésre: “közösségi média segíti az üzletemet, hogy egyre látogatottabb legyen a oldalam”. A úti cél TÉNYLEG több terméket, szolgáltatást eladni. A több honlap látogató növeli értékesítést, amely növeli a bevételeket.
1. ÚTI CÉL CÉLOK
A közösségi média tevékenység három dolgot csinál:
- A bevételek növelését segíti
- Költségek csökkentését segítheti
- Pozitív hatást gyakorol a Brand-ed értékére
Ezek az úti cél céljaid. Ezek azok a dolgok, amik főnöködet, vagy a vezérigazgatódat, a könyvelődet fogja érdekelni. Ahhoz, hogy a fentiek megvalósuljanak természetesen stratégia szükséges. Szükséged van egy világos pontra a horizonton, hogy elindulhass ezek felé.
2. NAVIGÁCIÓS CÉLOK
Néhány a szociális médiában elérhető navigációs célokból:
- Ügyfélszolgálati panaszok gyorsabb megválaszolása
- Erőteljesebb online közösség építése
- Több forgalom irányítása a webáruházadba
- Vezetői csapatok, gondolkodók bevonása az iparágadban
- Erőteljes, nagy közösség kiépítése a Facebook-on, hogy segítsen a jövőbeni kampányok indításában
- PR erőfeszítések és a kapcsolatok támogatására hozz létre egy erős blogger hálózatot.
- Növeld a LinkedIn tevékenységedet a jobb HR eredmények érdekében
- Használd ki a wiki és a Youtube-ot a sikeres képzések segítésére
- Hozz létre egy szórakoztató és kreatív blog-ot, ami vonzza és ott tartja az érintettek figyelmét az üzleteden
Ezek a célok adnak az üzletednek egyértelmű irányt, hogy mennyi időt és pénzt fektess a szociális médiába.
Ha a navigációs céljaid megvalósulnak, akkor a valódi cél is hatékonyabban valósulhat meg, többen vásárolnak, és a világos úti cél meghozza az eredményeket.
Ha a navigációs céljaid megvalósulnak, akkor a valódi cél is hatékonyabban valósulhat meg, többen vásárolnak, és a világos úti cél meghozza az eredményeket.
Ezek egyszerű lépések, de szükséges átgondolni, amikor üzletileg fektetsz be társadalmi médiumokba.