A jó online közösség kialakításának legfontosabb eleme, hogy a fogyasztók megbízzanak a márkában. Ennek 8 fontos eleme van, amelyekre érdemes odafigyelni a kommunikáció során.
Az online jelenléttel rendelkező magánszemély, szervezet vagy márka számára egyaránt nagyon fontos, hogy jó benyomást keltsen magáról. A bizalom felépítése és megtartása az egyik legfontosabb tényező a siker felé vezető úton, hiszen nem szívesen vásárolnak olyantól, aki már eljátszotta ezt a bizalmat. Bármit teszel a közösségi médiában, az nagyban meghatározza, hogy a rajongókban mennyire sikerül kialakítanod az érzést, miszerint nyugodt szívval rádbízzák az adataikat, vagy a pénzüket.
Melyik bizalmi tényezők a legfontosabbak a számodra? Mit adhatsz hozzá? Nézzük a bizalomig vezető utat!
- Igazság: Az első lépés szinte magától értetődő: légy őszinte! A féligazságok, a mellébeszélések még a neten keresztül is átjönnek a rajongók felé, és hamar elkönyvelnek megbízhatatlannak.
- Titoktartás: A másik nagyon fontos tényező a biztonságos adatkezelés. Soha ne élj vissza a rajongók adataival! Ne használd azokat engedély nélkül, ennek elkérülése érdekében készíts szabályzatot!
- Ígéretek: Mindig tarts meg az ígéreteidet! A feledékenység nem lehet mentség arra, ha megfeledkezel valamiről, amit az online közösségednek ígértél. Ráadásul hamar számon fogják kérni rajtad, és a magyarázkodás kellemetlen szájízt ad az amúgy jóindulatú ígéretnek.
- Felelet: Ügyelj rá, hogy minden neked címzett kérdést gyorsan megválaszolj! A mai világban a közösség a lassú reakciót gyakran közömbösen fogadja, elvesztik az érdeklődésüket az aktuális termék, szolgáltatás vagy téma iránt.
- Becsület: Mindenféle interakcióhoz állj tisztességgel! Ne feldd, hogy szolgáltató vagy!
- Marketing: Fektesd a hangsúlyt az etikus online hirdetésre és promócióra. Az egyenes ajánlatok mindig célba érnek.
- Átláthatóság: Légy nyitott, hiszen a közösségednek szüksége van információkra, ne rejtsd el ezeket, mert gyanakvást kelt.
- Történelem: A bizalom a pozitív interakciók ismétlődésén keresztül jön létre.
Íme mindez infografikán megjelenítve:
