Ha elkészült az oldalunk és biztosak vagyunk benne, hogy a név is megfelelő, elkezdhetünk foglalkozni azzal, hogyan tudnánk rajongókat gyűjteni az oldalra. Nincs is annál lehangolóbb, mint amikor 20-30 emberhez szólunk csak a bejegyzésekkel, miközben látjuk, hogy vannak oldalak, melyeknek több százezres tábora van. Nézzük, hogy tudnánk követőket gyűjteni oldalunkra!
A legelső feladat: hívjuk meg ismerőseinket!
Kézenfekvő lépés, hogy amint kész az oldalunk, ajánljuk azt a funkcióval barátainknak. Azonban az így kiküldött értesítés sokkal kevésbé feltűnő, mint amikor küldünk egy levelet ismerőseinknek és bemutatjuk nekik az alkotásunkat, megkérve őket, hogy kövessék az oldalt. Ezzel remélhetőleg az első 50-100 rajongónk már meg is lesz, bátorító alapot adva nekünk a folytatásra.
Használjuk weboldalunkon a közösségi kiegészítőket!
Ha rajongói oldalt csinálunk a Facebook-on, nagy valószínűséggel rendelkezünk már működő weboldallal is (na jó, a miénk még mindig nincs teljesen kész). Ha jól csináltuk, akkor arra a weboldalra naponta jönnek látogatók, ha csak 20-30-an, akkor is. Tegyük ki jól látható helyre a Facebook csatlakozási lehetőségeket, lássák az oda érkezők, hogy van rajongói oldalunk!
Mutassuk meg jól láthatóan, hogy fenn vagyunk a Facebook-on!
Ha weboldalunkon rendszeresen viszünk fel bejegyzéseket, esetleg termékeket árulunk, ne feledkezzünk meg róla, hogy minden bejegyzésnél, terméknél lehetőség legyen az adott cikket like-olni! Legelső bejegyzésünkre a Facebook-os közzétételt követően kb. 80-an kattintottak, de a megosztásoknak hála mostanra már több, mint 200-an olvasták el.
Ajánljuk oldalunkat más oldalaknak!
Bár a tapasztalatunk az, hogy rettentő nagy tömeget nem fogunk tudni elhozni az oldalunkra, mégis érdemes kipróbálni az együttműködési lehetőségeket. Keressünk oldalakat, ahol magasabb rajongói szám van és kérjük meg, hogy 1-1 bejegyzésével segítse népszerűsíteni a mi oldalunkat. Cserébe természetesen mi is ajánljuk fel ezt a lehetőséget, bár ez nyilván szerény kompenzáció lesz akkor, ha nálunk még alig van több 100 rajongónál. Ettől függetlenül ne legyünk gátlásosak, a közösségi médiában legtöbben tényleg közösségben gondolkodnak és örömmel segíteni fognak nekünk! Találjunk ki közös promóciókat, játékokat, de arra ügyeljünk, hogy a befektetett munka és érték ne legyen nagyobb a várható eredménynél: még ha a legjobb közös akciót találjuk is ki – úgy vettük észre – akkor is csak maximum 5-10%-ot tudunk áthozni a másik oldal rajongói közül, de az átlag inkább 2-5%. Mindig gondoljuk meg, hogy az erre elköltött pénz (mert az idő is pénz, ne feledjük) egy hirdetésbe fektetve nem hozott volna-e több követőt?
Természetesen arra próbáljunk meg figyelni,  hogy releváns oldalon jelenjünk meg, hisz ne várjuk egy játékkonzol rajongóitól, hogy a szépségszalonunk lelkes követői legyenek. És ügyeljünk arra is, hogy olyan oldalakon próbáljunk megjelenni, akiknek a piacát nem sérti a mi tevékenységünk.
Az MTRO-val való együttműködés kb. 40 új rajongót hozott az oldalnak
Ha a mennyiség a lényeg: indítsunk játékot!
Ma mindenki játszik a Facebook-on, van aki a szabályokat betartva és van aki azokra fittyet hányva. Kétségtelen tény, hogy a játékkal sok rajongót lehet az oldalunkra toborozni, ám vigyázzunk, mert ennek megvan a maga veszélye! 1-1 játékkampány során nagyon sok olyan követőt kapunk oldalunkra, akik valójában még csak minimális elkötelezettséget sem éreznek termékünk, szolgáltatásunk iránt, egyetlen oka van, hogy velünk tartanak, az pedig a nyerés esélye. Bár több ezerre duzzadhat így a követőink száma, könnyen csalódást okozhat nekünk, hogy a nyeremény kiosztása után a rajongók aktivitása drasztikusan csökken, alig lesz “like” és komment a bejegyzéseinkhez. Ezért a játékoknál ügyeljünk a mértékletességre és gondosan tervezzük meg azt!
A játékok tudnak nagyon jól és nagyon rosszul is végződni, néhány tanáccsal, tippel egy következő bejegyzésünkben visszatérünk majd erre a témára.
Ha elfogadjuk, hogy semmi sincs ingyen: hirdessünk!
Kétségtelen tény, hogy ma a leghatékonyabban és legjobban irányítható módon hirdetésekkel tudunk új követőket szerezni. A Facebook hirdetések természetesen pénzbe kerülnek, de ez a befektetés később busásan megtérülhet. Ha elfogadjuk, hogy pénzt áldozunk rá, kezdjük el hirdetni az oldalunkat. Egy ügyesen elkészített reklám kattintásonkénti ára 0,1-0,15 EUR között lehet, szerencsések (éttermek, cukrászdák és egyéb édesség forgalmazók) még ennél is lejjebb tudnak menni, kevésbé szerencsések (speciális szakterületek, szűkebb célcsoporttal rendelkező vállalkozások) ennél magasabb összeggel is számolhatnak.
Kalkuláljunk pár száz Euro befektetéssel, nagyban megkönnyíti az indulást és hamar tudunk egy hatékonyan kommunikáló csapatot verbuválni oldalunkhoz, akikkel már élmény lesz a kommunikáció!
Hirdetésekkel gyorsan tudunk hatékony rajongói bázist kialakítani
A folytatásban…
A hirdetések létrehozásában millió apró trükk segíthet nekünk, következő bejegyzésünkben arról írunk majd, mikre figyeljünk első hirdetésünk létrehozásánál: hogyan válasszunk kreatívot, mit ne felejtsünk el, amikor a szöveget írjuk, mire ügyeljünk a célcsoport meghatározásánál, és az időzítésnél. Addig is ezen a linken sok hasznos információt tudhatunk meg a Facebook-tól a hirdetésekről.
Ha nyitva hagytunk volna olyan kérdést, amire itt vártad a választ, ne habozz, tedd fel kommentben! Ha pedig tetszett az írásunk, tudasd velünk egy Like-kal!

Pin It on Pinterest

Close