Reméljük nem bolondok napi tréfa, hogy pont április elsején érkezett meg a Facebook új hirdetési struktúrája. 😆 Nálunk ma reggel állt üzembe a február végén beharangozott, akkor március 4-re ígért változás, miszerint a kampányok és a hirdetések mellett megjelennek a hirdetési csoportok (ad sets).
Az új, háromszintű hirdetési struktúrát a Facebook így mutatja be:
Már a kampányban határozzuk meg a hirdetésünk célját, ami lehet:
- oldalbejegyzéssel kapcsolatos aktivitás növelése (lájk, hozzászólás, megosztás)
- oldalkedvelések gyűjtése (új oldal lájkolók)
- kattintás a weboldalra
- konverziók a weboldalon (a konverziókezelő menüpontban létre kell hozni, majd a megfelelő weboldalba a kapott kódot be kell építeni)
- alkalmazástelepítések
- alkalmazáshoz kötődő aktivitás növelése
- eseményreagálások (a létrehozott esemény népszerűsítése)
- ajánlat beváltása (a létrehozott ajánlat népszerűsítése)
Az hirdetési csoportokban határozhatjuk meg a bennük szereplő hirdetéseink költség és futási idő adatait. Csoportonként eltérő célzásokat beállítva jobban tudjuk ellenőrizni a hatékonyságot.
Az új struktúrában a hirdetések változtak legkevésbé, úgyan úgy lehet beállítani mindent, mint a kétszintű rendszerben.
A meglévő kampányok nem változnak, továbbra is az eredeti beállítások szerint fognak futni.
Mindhárom elemet (kampány, hirdetési csoport, hirdetés) nagyon egyszerűen lehet ki- és bekapcsolni.
A ki- és bekapcsoláshoz hasonlóan mindhárom elemben (kampány, hirdetési csoport, hirdetés) egyformán látható, hogy a hirdetés:
- aktív,
- nem jóváhagyott,
- ellenőrzés alatt áll,
- nem jelenik meg,
- vagy inaktív.
Nekünk tetszenek az új költés mutatók, melyeket szintén mindhárom elemnél láthatunk.
Megkezdjük az új hirdetési struktúra használatát, a tapasztalatok összegyűjtését, ezek után beszámolunk majd tippjeinkről, hogy olvasóink is hatékonyabban használhassák ki az új hirdetési struktúrában rejlő lehetőségeket.