Múlt pénteken a Facebook egy új analitikai rendszerrel örvendeztette meg a rajongói oldalak adminjait, amit egyszerűen csak az új verziójú Facebook Insights-nak hívnak (ezzel egyidejűleg “réginek” nevezve a korábbit). Rengeteg új, hasznos információt kaptunk a kezünkbe ezzel a rendszerrel, nézzük most át röviden (a The Nonprofit Facebook Guy cikkének segítségével), milyen adatokhoz juthatunk mostantól (írja a BeSocial.hu):

Az új mérőszámok

Az új analitikával új mérőszámok is érkeztek, melyekkel érdemes megismerkednünk:

  • People Talking About This – Ez az a szám, ami megmutatja, 1 hét alatt hány ember lépett valamilyen módon kapcsolatba az oldalunkkal. Összeszámolja, hogy hányan like-olták oldalunkat, hányan kattintottak a Tetszik-re egy bejegyzésnél, hányan szóltak hozzá, vagy osztották meg azt. Beleszámolja azt is, hányan válaszoltak egy kérdésünkre, vagy jelöltek be minket (tag) egy bejegyzésükben, vagy képükön. 
  • Friends of Fans – Azon emberek összessége, akik a rajongóink ismerősei 
  • Reach – Azon emberek száma, akik bármilyen, oldalunkra mutató tartalmat láttak az adott időszakban. Ez lehet a bejegyzésünk, de ide tartozik a hirdetésünk is 
  • Virality – Azon emberek százalékos aránya, akik látták a bejegyzésünket és “beszéltek róla” (talked about it). 
Hogyan érjük el az új Insights-ot?

Az új statisztika a profilképünk alatti linken érhető el:

Ha erre a linkre kattintunk, azonnal a statisztika főképernyőjét látjuk és megjelenik három almenü, a Fans, Reach és Talking About This. A főképernyő egy áttekintést ad az oldalunk teljesítményéről. Olyan hasznos információkat kapunk róla, melyek a napi munkánk visszajelzésének kiértékelését segítik.

Mit jelentenek a számok?

A számok a grafikon fölött a legaktuálisabb pillanatfelvételt tükrözik oldalunkról. A fekete számok az aktuális értéket, a mögötte lévő zöld, vagy piros százalékok pedig az előző hét naphoz viszonyított változást mutatják:

A számok egyenként:

  • Total Likes – egyszerűen a rajongóink száma 
  • Friends of Fans – a rajongóink összes ismerősének száma, figyelembe véve az emberek közös ismerőseit is. Ez az érték a leghasznosabb, amikor Like Story hirdetést futtatunk, hiszen potenciálisan ennyi embert érünk el azzal a hirdetéssel. A százalékos változás az előző hét napos periódushoz mért érték. 
  • People Talking About This – Ahogy előzőleg már írtuk, ez az az érték, ami megmutatja, 1 hét alatt hány ember lépett valamilyen módon kapcsolatba az oldalunkkal. Összeszámolja, hogy hányan like-olták oldalunkat, hányan kattintottak a Tetszik-re egy bejegyzésnél, hányan szóltak hozzá, vagy osztották meg azt. Beleszámolja azt is, hányan válaszoltak egy kérdésünkre, vagy jelöltek be minket (tag) egy bejegyzésükben, vagy képükön. A mögötte lévő százalék ismét csak az előző 7 napos periódushoz mért változást mutatja. 
  • Weekly Total Reach – Azt mutatja meg, hogy hány ember látott bármilyen, az oldalunkra mutató tartalmat az elmúlt 7 napban. Ebbe a számba beletartozik a hirdetések megjelenése is! A mögötte lévő százalékos arány természetesen ismét csak az előző 7 naphoz mért arányt mutatja. 

Ezalatt grafikonon is látjuk a heti értékeket, az elmúlt hónapra vetítve. A grafikon egyes pontjaira mutatva láthatjuk az adott naptól 7 napra visszaszámolt összesített értékeket. Látnunk kellene még lila pontokat, különböző mértékben, amiknek az aznap felvitt bejegyzések számának arányában kellene változtatnia a méretét. Egyelőre ilyen pontokat nem látunk, ezek elképzelhető, hogy később kerülnek bevezetésre.

Milyen információkat kapunk a Page Post táblázatból?
A grafikon alatt táblázatos formában láthatjuk a legutóbbi bejegyzéseinket, illetve információt kapunk arról, mennyire volt az adott bejegyzésünk népszerű rajongóink körében. Mindegyik oszlop szerint rendezhetjük a táblázatot a könnyebb áttekinthetőség kedvéért, sőt, még bejegyzés típusa szerint is tudunk szűkíteni a táblázat bal fölső sarkában.

Az egyes oszlopok jelentése:
  • Date – A bejegyzés felvitelének dátuma 
  • Post – A bejegyzés típusa (sima bejegyzés, fotó, videó, link…) és annak első pár szava 
  • Reach – Azon felhasználók száma, akik látták a bejegyzést, vagy ahányszor látták összesen 
  • Engaged Users – Azon olvasók száma, akik kattintottak bárhova a bejegyzésünkben. Ez lehet kattintás a linkre, fotóra, a bejegyzés dátumára, névre, bárhova. 
  • Talking About This – Azon olvasók száma, akik valamilyen interakcióba léptek az adott bejegyzéssel (like, komment, share…) 
  • Virality – A Talking About This és a Reach százalékos aránya 
  • Mit tudunk meg a Fans, Reach és Talking About This almenükből?
    A Fans menü nagyjából ugyanazokat az adatokat adja nekünk, amiket a régi Insights-ból nyerhettünk. Láthatunk demográfiai adatokat a rajongóinkról, megnézhetjük hányan like-olták oldalunkat és hányan távoztak tőlünk. Láthatunk még egy hasznos grafikont, ahol megnézhetjük, honnan érkeztek az új rajongóink. 

    A Reach menü arra vonatkozóan ad bővebb információt, hogy hányan látták oldalunkat az elmúlt 30 napban. Ez tartalmazza a rajongókat és a nem rajongókat is. Ugyanitt láthatjuk azt is, hányan látogattak egy adott napon a saját rajongói oldalunkra (tehát nem csak a hírfolyamban nézték a bejegyzésünket), illetve hogy milyen füleket néztek meg az oldalunkon.

    A Talking About This menüben pedig részletesen látjuk, milyen demográfiai eloszlásban és hányan “beszéltek az oldalunkról”. Minden érték a grafikonon az előző 7 nap összesítését tartalmazza!

Ha már Nálad is megjelent az új Insights, de még idegenkedsz tőle, próbáld meg végignézni a fenti sorvezető segítségével és remélhetőleg hasznos információkat kapsz majd. Ha még nem látod az oldaladon, akkor tedd el későbbre ezt a cikket, jó szolgálatot fog tenni majd, ha megjelenik Nálad is. De akár így, akár úgy van, ne felejts el a Share-re kattintatni alább, hogy mások is megismerjék és könnyebben megértsék ezeket a számokat!

Forrás: BeSocial.hu

Pin It on Pinterest