Egy érdekes esetet teszünk közzé, ami bárkivel megeshet főleg akkor, ha informatikusként valamilyen bizalmi pozíciót tölt be, szolgáltatást ad, vagy ilyen állásban van. Függetlenül attól, hogy ez Facebook oldal létrehozásával kapcsolatos, véleményünk szerint más területen is előfordulhat.
Az egyszerűség és a névtelenség megőrzése miatt az ÜGYFÉL megszólítása = AB, míg a SZOLGÁLTATÓ megszólítása = XY.
Nézzük a téma indító eseményeket, majd a párbeszédet.
Példa értékűen jó munkakapcsolatban, az Ügyfél megbízására a Szolgáltató elkészítette az ügyfél Facebook üzleti oldalát. Rendszeres egyeztetések, javaslatok figyelembe vételével elkészült oldalt az Ügyfél teljes megelégedéssel, nagyon jól használta. A Facebook oldal használata és az azon keresztül történő kommunikáció teljesen beépült a napi üzletmenetébe ezért folyamatosan, szinte minden percben reagált a Facebook oldalához kötődő rajongok hozzászólásaira, és ők is nagyon gyakran adtak közre információkat az üzenőfalon.
Az egyik pillanatban még jól működő oldal, egyszer csak nem volt elérhető.
A Facebook üzenete: “Sajnos ez az adatlap pillanatnyilag nem elérhető. Kérlek, próbálkozz később újra.”
Ezek után következett az üzemeltetők, az adminisztrátorok, a bizalmi pozíciókat betöltők rémálma…


Ügyfél:

Kedves XY! Miért vette le az oldalunkat? Nem értjük! Mi nem nyúltunk hozzá! Most szóltak a társirodák,hogy hogy nincs fent az oldalunk ? Nem értem miért, nem kértük erre senkit, dolgozunk vele és működik!
MÉG SOHA EGY OLDAL NEM TÜNT EL ÉVEK ALATT !

Köszönöm AB

Szolgáltató:
Kedves AB!
Természetesen nem nyúltam az oldalukhoz ilyen formán, pláne nem vettem le.
Amikor azt írja a Facebook, hogy “Sajnos ez az adatlap pillanatnyilag nem elérhető. Kérlek, próbálkozz később újra.” akkor valamilyen frissítést hajt végre.

Üdvözlettel,
XY

Ügyfél:

ÉRTEM, már megijedtem! Mert korrektnek ismertem meg Önt, és én is az vagyok!

Szolgáltató:

Ez a jelenség saját oldalunknál is előfordult valamelyik Facebook frissítésnél, és más oldalaknál is.

Szolgáltató:

Kedves AB! Nagyon nem értem, amit ír! Soha, egyetlen ügyfelünknek sem tettünk keresztbe így visszautasítom még a feltételezést is! Mint az előbbiekben írtam ez a fb jelenség, a probléma velünk, és néhány partnerünkkel is előfordult már és idegenekkel is. Egyszerűbb lenne szóban telefonon megbeszélnünk ezt.
Telefon beszélgetés során a Szolgáltató próbálta elmagyarázni, hogy semmi köze a kifizetett oldal működési hibájához, és próbálta megnyugtatni az Ügyfelet, hiszen volt már hasonló Facebook működési zavarral dolga s tudta, hogy ha nem adott ki az Ügyfél idegennek admin jogosultságokat, és betartja a Facebook előírásait, akkor az oldal újra elérhető lesz.
Ez néhány percen belül be is következett, az oldal teljesen jól működött.

Ügyfél:

KÖSZÖNÖM SZÉPEN MINDEN RENDBEN VAN!!!!!!

Szolgáltató:

Nincs mit, hiszen az állapot helyreállása sem rajtam múlt, a Facebook állt helyre.

Ígértem telefonon egy linket: http://downrightnow.com/facebook#refresh

Ezen az oldalon egy automatikusan frissülő grafikon jelzi, ha a Facebookkal rendszer szintű hiba van. Ha a kis kék pötty a zöld sávban van akkor jó, de ha a piros tartományban, akkor előfordulhat a mostanihoz hasonló kimaradás. Ezen a grafikonon most látszik, hogy kb. 1,5 óra óta komoly problémák voltak, s ez állt most helyre.

További szép napot 🙂

Üdvözlettel,
XY


Ugye nem volt egyszerű a helyzet.
Az Ügyfél nem tudta mi történik, általa eddig soha nem látott ok miatt (és hiba üzenettel) nem érte el fontos munkaeszközét; a Szolgáltató pedig az alaptalan gyanúsítás miatt előbb jó magyarsággal “köpni-nyelni nem tudott” majd utána nézett mi történt …

Néhány JÓ TANÁCS az oldal tulajdonosoknak:

  1. TARTSD BE a Facebook szabályait, a hozzáértők tanácsait az oldalad kezelésével kapcsolatban.
  2. “No para ” ne idegeskedj, hívj fel egy hozzáértőt mielőtt agyalnál, kombinálnál, összeesküvés elméleteket gyártanál. Ne kelts hisztériát, ne vádolj addig, amíg nincs alapos gyanúd (biztos adatom van rá, hogy az illető a tettes).
  3. A Facebookról nem tűnik el semmi nyomtalanul (sokszor ezt róják fel hibájának), még admin joggal törölt oldal is visszaállítható.
  4. Mielőtt körbe trombitálsz mindenkit, hogy veled mi történt, érdeklődd meg, hogy másnál előfordult-e veled hasonló eset mostanában.
  5. Akit megbíztál, bízz meg benne és először vele konzultálj.
A Facebook működési zavarainak állapotáról ad tájékoztatást az alábbí eszköz:


Facebook Status

Még néhány hasznos írás a témával kapcsolatban:
Az online bizalom elemei
Hasznos tippek, ha feltörték a Facebook fiókodat
Mit tegyél baj esetén a Facebookon?

Szívesen látjuk hozzászólásaitokat, osszátok meg velünk tapasztalataitokat! Ha tetszett, akkor pedig osszátok meg ismerőseitekkel, a linkelt írások mindenkinek segítségére lehetnek.

Pin It on Pinterest