Ha a Facebook oldaladnak már van néhány rajongója, akkor két dolgot kell elsősorban tenned: minél hatékonyabban feltűnni a meglévők hírfolyamán, és még több rajongóra szert tenni! Ehhez adunk néhány tanácsot! TIPP a Social Times-tól

Íme néhány tipp, amely segíthet fejleszteni a hírfolyam optimalizációt a Facebookon! Ha ezekre odafigyelsz, akkor az általad posztolt tartalom nagyobb eséllyel jelenik meg a hírfolyamon, és ér célba a megfelelő emberekhez.

  • A kevesebb néha több A Facebookon elsősorban nem a mennyiség, hanem a minőség számít, hiszen ez alapján köteleződnek el a rajongók az oldalad felé. A túl sok poszt idegesítheti őket, ami ellen lépni fognak. Korábban elrejthették a zavaró oldalak posztjait, ám egy újítás következtében a jövőben már nem lehet egy klikkeléssel elrejteni ezeket, hanem unlájkolni kell az oldalt. Ezt nehezebben teszik meg, mint a poszt-rejtést, ám ha mégis, akkor többet veszíthetünk vele.

  • Találd meg az ideális posztolási ritmust Minden oldalnak más a dinamikája, más a célcsoportja és a szándéka. Van, aki eladni szeretne, van, aki híreket tesz közzé, míg mások csak a rajongóikat gyűjtik a Facebookra. Ennek fényében meg kell tervezni, hogy milyen gyakorisággal posztoljunk. Lehet posztolni havonta csak egyszer, és lehet naponta akár több alkalommal is. Az ideális gyakoriság folyamatában derül ki. A példa kedvéért, mi a SocialTimes-on naponta 4-5 alkalommal posztolunk, de a Nemzeti Sport Online akár naponta 10-szer is.

  • Írj rövid bejegyzéseket A mai rohanó világban az emberek szeretnek minél kevesebb energiabefektetéssel minél több információhoz jutni. Ez érvényes arra is, hogy nem szívesen olvasnak el sok soros posztokat, hanem inkább szeretik egy pillantás alatt levonni a számukra érdekes információt. Így szerintünk 3 soros bejegyzésnél hosszabbat nem érdemes írni.

  • Tapasztald ki, hogy melyik típusú tartalmat kedvelik Sok felmérés vizsgálta már azt, hogy a Facebook nyújtotta tartalmi lehetőségek közül, melyik típusú tartalomra érkezik a legtöbb lájk és hozzászólás. Nem túl meglepő eredmény, hogy a sima szöveg nem okoz hatalmas sikert, ellenben a fotókat és a videókat előszeretettel tetszikelik a rajongók. Érdemes kérdést feltenni a posztban, bár egy felmérés szerint a kérés hatékonyabb módja az új lájkolók begyűjtésének.

  • Használj teljes URL-t A linkek megosztásánál érdemes a teljes URL-t bemásolni és nem rövidített linket, mert bizalmat kelt az emberekben, ha látják hova vezet a kattintás. Ellenkező esetben sokan inkább nem tesznek próbát, hogy meglássák vajon azt kapják-e, amire számítanak.

  • Találd meg a legjobb napokat, napszakot Természetesen lehet éjfélkor is posztolni a Facebookra, ám viszonylag kevés értelme van, mert az emberek többsége már alszik. Egy korábbi kutatás szerint a facebookozók csütörtökön és pénteken a legakítvabbak, ám a mi hazai kimutatásunk szerint a péntek a legerősebb, majd a szombat és a vasárnap. Tehát tévedés, hogy az adminnak csak munkaidőben kell az oldalával foglalkoznia.

  • Posztolj manuálisan Sokat hirdetik mostanában a lehetőséget, miszerint lehet időzített posztokat is készíteni a Facebookra. Ezzel azonban nem csak az a baj, hogy nem eléggé személyes a hangvétele, hanem az is, hogy külső applikáció helyezi el. Ahogy azt korábbi cikkünkben leírtuk az automatikus posztolás csökkenti az interakciót, hiszen a Facebook kevésbé helyezi ezeket előtérbe, ráadásul össze is vonja az ugyanazon API-ról érkező posztokat.

forrás: SocialTimes

Pin It on Pinterest