Vincenzo Cosenza évente kétszer, júniusban és decemberben frissíti az általa szerkesztett világtérképet, amely a közösségi oldalak népszerűségi megoszlását mutatja be. Cosenza kutatása 137 országra terjed ki, adatforrásként pedig a Google Trends for Websites, valamint az Alexa által szolgáltatott információkat használja.
A LEGNÉPSZERŰBB KÖZÖSSÉGI HÁLÓZATOK (2012. JÚNIUS) | |||
Ország | #1 | #2 | #3 |
Ausztrália | |||
Ausztria | Badoo | ||
Belgium | Badoo | ||
Brazília | Orkut | Badoo | |
Kanada | |||
Kína | Qzone | Tencent Weibo | Sina Weibo |
Dánia | Badoo | ||
Finnország | |||
Franciaország | Badoo | Skyrock | |
Németország | Wer-kennt-wen | ||
India | Orkut | ||
Olaszország | Badoo | ||
Japán | Mixi | ||
Hollandia | Hyves | ||
Norvégia | |||
Portugália | Badoo | Orkut | |
Svédország | |||
Oroszország | Odnoklassniki | V Kontakte | |
Spanyolország | Tuenti | Badoo | |
Egyesült Királyság | |||
Egyesült Államok | |||
Forrás: vincos.it |
A 2012 júniusára vonatkozó adatokat Cosenza vasárnap délután hozta nyilvánosságra. A Facebook elsöprö fölénye már első pillantásra is nyilvánvaló: Mark Zuckerberg közösségi oldala szinte az egész világon a legnépszerűbb közösségi szolgáltatásnak számít, a 137 vizsgált országból 126-ban ez a domináns közösségi platform. A Facebook Európában a legnépszerűbb, ahol 232 millióan használják a szolgáltatást; kevéssel lemaradva követi Észak-Amerika, 222 millió felhasználóval. Ázsiában viszont csak 219 millióan használják a Facebookot.

Más országokban azonban a közösségi oldal azonban alulmarad. Az orosz anyanyelvű területeken elsősorban a Vkontakte és az Odnoklassniki vezet, a Tencent által fejlesztett QZone pedig a kínaiak körében népszerű. A vietnamiak elsősorban a Zinget használják, az irániak pedig a Cloobot– persze, kérdéses, hogy az ő esetükben kényszerről vagy önkéntes választásról van-e szó. Kimutatható részesedése van a Drauglemnek is, amit Lettországban használnak Facebook-pótlékként, és a személyes adatok védelmére kényes, a kék-fehér színkombinációt pedig taszítónak és ridegnek érző japánok közül pedig sokan Mixitet használnak.
Forrás: index.hu
Azt gondolom az elemzés adatai alapján még élesebben felvetődik, egy másik tanulmányban boncolgatott kérdés a magyar vállalkozások közösségi médiához való viszonyáról.
Blog bejegyzéseinkről hírlevelünkben is értesülhetsz.