Vincenzo Cosenza évente kétszer, júniusban és decemberben frissíti az általa szerkesztett világtérképet, amely a közösségi oldalak népszerűségi megoszlását mutatja be. Cosenza kutatása 137 országra terjed ki, adatforrásként pedig a Google Trends for Websites, valamint az Alexa által szolgáltatott információkat használja.

 A LEGNÉPSZERŰBB KÖZÖSSÉGI HÁLÓZATOK (2012. JÚNIUS)
 Ország  #1  #2  #3
Ausztrália Facebook LinkedIn Twitter
Ausztria Facebook Badoo Twitter
Belgium Facebook Badoo LinkedIn
Brazília Facebook Orkut Badoo
Kanada Facebook LinkedIn Twitter
Kína Qzone Tencent Weibo Sina Weibo
Dánia Facebook LinkedIn Badoo
Finnország Facebook LinkedIn Twitter
Franciaország Facebook Badoo Skyrock
Németország Facebook Wer-kennt-wen Xing
India Facebook LinkedIn Orkut
Olaszország Facebook Badoo Twitter
Japán Facebook Twitter Mixi
Hollandia Facebook Hyves Twitter
Norvégia Facebook LinkedIn Twitter
Portugália Facebook Badoo Orkut
Svédország Facebook Twitter LinkedIn
Oroszország Odnoklassniki V Kontakte Facebook
Spanyolország Facebook Tuenti Badoo
Egyesült Királyság Facebook Twitter LinkedIn
Egyesült Államok Facebook Twitter LinkedIn
 Forrás: vincos.it

A 2012 júniusára vonatkozó adatokat Cosenza vasárnap délután hozta nyilvánosságra. A Facebook elsöprö fölénye már első pillantásra is nyilvánvaló: Mark Zuckerberg közösségi oldala szinte az egész világon a legnépszerűbb közösségi szolgáltatásnak számít, a 137 vizsgált országból 126-ban ez a domináns közösségi platform. A Facebook Európában a legnépszerűbb, ahol 232 millióan használják a szolgáltatást; kevéssel lemaradva követi Észak-Amerika, 222 millió felhasználóval. Ázsiában viszont csak 219 millióan használják a Facebookot.
WMSN0612-1024
Más országokban azonban a közösségi oldal azonban alulmarad. Az orosz anyanyelvű területeken elsősorban a Vkontakte és az Odnoklassniki vezet, a Tencent által fejlesztett QZone pedig a kínaiak körében népszerű. A vietnamiak elsősorban a Zinget használják, az irániak pedig a Cloobot– persze, kérdéses, hogy az ő esetükben kényszerről vagy önkéntes választásról van-e szó. Kimutatható részesedése van a Drauglemnek is, amit Lettországban használnak Facebook-pótlékként, és a személyes adatok védelmére kényes, a kék-fehér színkombinációt pedig taszítónak és ridegnek érző japánok közül pedig sokan Mixitet használnak.
Forrás: index.hu

Azt gondolom az elemzés adatai alapján még élesebben felvetődik, egy másik tanulmányban boncolgatott kérdés a magyar vállalkozások közösségi médiához való viszonyáról.
Blog bejegyzéseinkről hírlevelünkben is értesülhetsz.

Pin It on Pinterest