A Facebok kiadott egy kézikönyvet, ami végigvezeti a cégeket, a marketingeseket azon, hogy milyen megoldásokkal, módszerekkel tudnak sikereket elérni a Facebookon.
Töltsétek le és nézegessétek, mert nagyon hasznos, mi is ebből csemegéztünk.

A Facebook bemutatkozik
Hogy állj neki a “facebookozásnak” cégként? Mi az a folyamat, ami segít az eredmények elérésében? Nézzük őket sorban!
 
1. Alapozás
 
Alakíts ki egy oldalt és legyél jelen a Facebookon.
De ne csak a Facebookon belül legyél jelen! Használd a Facebook Helyek (Places) szolgáltatást is, így a felhasználók már aakár az utcáról be tudnak jelentkezni a boltodba, a weblapodat pedig a Social Pluginok és a GraphApi segítségével kötheted be a Facebookba.
Vagyis használd például a weblapodon a like gombot, a commentet illetve építsd be a weboldaladba a Facebook statisztikáját. Használhatsz olyan Facebook alkalmazásokat is, amivel testreszabott megoldásokat, vagy éppen szórakoztató élményt tudsz nyújtani a célcsoportodnak.
 
2. Bevonás
 
Engage, a lefordíthatatlan varázsszó: érd el, vond be a kommunikációba, kösd magadhoz, tedd lojálissá és aktivizáld!
Ezt kell tenned a rajongóddal a sikerhez.
A kialakított kapcsolódási felületek segítségével el tudod kezdeni a rajongó (követő) gyűjtést.
Hirdess a Facebookon, publikálj hasznos és értékes tartalmakat, tegyél fel kérdéseket, vagyis vond be a rajongóidat a kommunikációba, de közben figyelj a visszajelzésekre!
 
3. Erősítés
 
Minden alkalommal, amikor valaki kapcsolatba kerül a cégeddel a Facebook megoldásai segítségével, ennek nyoma lesz az ő üzenőfalán.
A rajongóid üzenőfalán megjelenő üzenetek pedig segítenek abban, hogy újabb potenciális ügyfelekhez juss el.
Ebben különösen tudnak segíteni a speciális Facebook hirdetések, amikben nem csak az üzenet, hanem a felhasználók neve és fényképe is megjelenik.
 
+1. Mérés
Bár a sorok között el van rejtve, de mindenképpen érdemes kiemelni a mérés fontosságát, hiszen ennek alapján tudod javítani a hatékonyságod.
Erre az egyik nagyon jó eszköz a Facebook Insights, ami a Facebook oldaladról és a weboldaladról is ad információt, de ez mellett nem szabad elfeledkezni a többi eszközről, például a Google Analyticsről, a linkrövidítőkről és a külső Facebook elemző megoldásokról sem.
 
 
Ezek az eszközök , és ezek a lépések egyszerre biztosítják a jó eredményt a kiérdemelt médiában és a skálázható, előrejelezhető fizetett felületeken.
Ezzel a folyamattal minden kampány amit futtatsz hosszú távú hatással lesz a kapcsolati hálózatokon keresztül.
Ez az új WOM (word of mouth) marketing, a szájhagyomány útján terjedő marketing, ami ráadásul sokkal hatékonyabban hozza az eredményeket.
 
A Facebook dokumentuma ezeket a lépéseket bontja ki, nézzétek meg, és írjatok kommentet ha tetszik, vagy ha nem!
Ha pedig úgy érzitek, valakinek hasznos lehet, küldjétek tovább ezt a cikket!
 

Pin It on Pinterest