Korábban csak azok a felhasználók kommentelhettek és lájkolhattak bármit rajongói oldalakon, akik előzőleg a “tetszik” gomb megnyomásával fejezték ki elkötelezettségüket az oldal iránt. Talán Ti is észrevettétek már, hogy ez egy ideje nem így van! A Facebook ugyanis belerondított a dologba, és most már boldog, boldogtalan beleszólhat az oldaladon folyó csevejbe anélkül, hogy rajongóvá vált volna! Hogyan lehet ezt kezelni? Erről olvastunk egy bejegyzést John Haydon oldalán, amit most lefordítottunk Nektek.

A rajongói oldalakhoz való csatlakozás tulajdonképpen jelentőségét vesztette, mind a hálón jelenlévő márkák, mind pedig a felhasználók szempontjából.

Van megoldás…

Tudjuk, hogy ez érzékenyen érint mindenkit aki rajongó oldalt adminisztrál. Nézzük más szemszögből a dolgot, és vegyük észre az “izgalmas” oldalát!

Valószínűleg aggodalommal tölt el mindenkit, hogyan lehet kontrollálni a módosítás miatt megjelenő kommentáradatot.

Amiatt is aggódhatnak az adminok, hogy minden erőfeszítést, amit eddig a rajongók gyűjtéséért tettek, hiábavaló volt. Be kell azonban látnunk, hogy egy rajongó megszerzése nem feltétlenül jelent bérelt helyet a hírfolyamában.

Nézzük a dolgok jó oldalát! Ugyanis éppen azáltal, hogy megszűnt az olvasók lájkolási kötelezettsége, könnyedén előfordulhat, hogy jóval többen éreznek majd késztetést reagálni a bejegyzésekre, mint korábban! Hiszen a lényeg tulajdonképpen ez, és ebből a szempontból talán nem is olyan fontosak a számok, melyeket korábban megrögzötten figyeltünk.

Milyen feladatot állít ez az adminok elé?

Továbbra is legyünk érdekesek! Az oldal mindenki számára nyitott, így sokkal fontosabb, hogy folyamatosan érdekes tartalommal szolgáljunk, és ezzel minél több ember érdeklődésére számot tartsunk!

Figyeljünk, mert beszélgetni fognak az oldalról és az ott képviselt vállalkozásról, ennél jobban pedig semmi sem fogja megmutatni az adminoknak a rólunk kialakult közvéleményt!

Fejlődjünk! Már ne csak azért szülessen egy bejegyzés, hogy pozitívabb besorolást érjünk el a felhasználók hírfolyamában, helyette kezdeményezzünk mélyebb és szélesebb körű diskurzusokat velük!

A jó hír…

…nem más, mint az, hogy a közösségi hálón jelenlévő márkák 99%-a lusta, fáradt vagy egyszerűen csak érdektelen az ilyen jellegű kapcsolat kiépítéséhez és nem törekszik arra, hogy valóban BESZÉLGESSEN rajongóival. Így hát ha úgy gondoljátok, elég ambíciózusok vagytok ahhoz, hogy ennek épp az ellenkezőjét tegyétek, figyeljétek meg, mindjárt kevesebb konkurenciával kell majd farkasszemet nézni!

Forrás: BeSocial.hu

Pin It on Pinterest