
Az elmúlt napokban több olyan Facebook oldal is előkerült, ahol a talk about szám nagyon magas a rajongók számához képest. Erről írta az alábbi cikket az RG Studió.
Ráadásul ezek nem mind kicsi és friss oldalak, több régebbi, sok rajongóval rendelkező oldal is a figyelem középpontjába került.
Bár az ennyien beszélnek róla szám véleményem szerint nem a legfontosabb, hiszen sok más fontosabb mutató is van, a téma mégis izgalmas, mert jelentős eltérések tapasztalhatók sokszor az arányban.
Miközben a legtöbb oldalnál az arány 10-20% között van, néhány nagyobb oldal estetén akár többen is beszélhetnek róla, mint amennyi rajongó van.
1. Új oldalak
Ez egy oldal indulásakor nagyon látványos, hiszen az elmúlt 7 napban érkezett új rajongók száma alapvetően növeli a többi értéket.
Vagyis ha egy hét alatt egy új oldalhoz 100 ember csatlakozott, és néhányan megosztottak vagy lájkoltak, akkor a szám könnyen lehet 120-130.
Az igazi próba az első hét után lesz, hiszen akkor az első rajongók lájkjai már nem fognak számítani.
Ezt a hatást tapasztalhattuk például -sok másik friss oldal mellett- a DTK show Facebook oldalának indulásakor is.
2. Egy jó kérdés
Ha pedig válaszolsz egy ismeretlen oldal kérdésére, már Te is beszélsz az oldalról.
A a talk about this szám logikája szerint legalább is így van.
A ToshibaPolska szép eredményének egyik összetevője valószínűleg innen fakad.
3. Virulens alkalmazás

A gond az alkalmazásokkal akkor van, ha kérdés nélkül, a Facebook szabályait megszegve (vagy legalább is lazábban értelmezve) kommunikálnak a játékosok nevében.
Pár hazai oldalon láthatunk ilyet, amik például a “ki a legjobb szakács” játékkal gyűjtik az új rajongókat.
Itt az alkalmazás anélkül posztol a rajongók üzenőfalára és az ő ismerőseik hírfolyamába (illetve a fotóalbumába), hogy erre külön engedélyt kérne. A dolog hatása azonban megkérdőjelezhetetlen, hiszen a gasztronómiai kérdések még az 56-os témáknál is jobban foglalkoztatták az embereket a múlt héten.
4. Hirdetés
Ha meglevő rajongóknak hirdetsz, és őket aktivizálod, akkor több emberhez tudsz eljutni, és többet beszélnek a meglevő rajongók is az oldalról.
Ha új rajongóknak hirdetsz, akkor a bejövő lájkok miatt lesz nagyobb ez az érték.
5. Amikor a rajongó ír
A gond az, hogy kevés olyan oldal van, amelyik szabályos keretek között el tudja érni, hogy elég sok rajongó írjon az üzenőfalra.
Szabálytalanul persze “könnyű”: elég egy olyan nyereményjáték, amelyikben azt kérjük a rajongóktól, hogy töltsenek fel képet, vagy írjanak be valamit, de ezzel az oldalunkat kockáztatjuk.
Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot vagy egy +1-et, ha pedig valakinek hasznára válhat, oszd meg vele vagy küldd el neki!
Forrás: kozossegikalandozasok.hu