A Be Social és a Social Times fordította le Econsultancy.com -on megjelent cikket a jó Facebook kommunikációról.
A cégek a bejegyzések átlagosan 95%-ára nem válaszolnak az üzenőfalukon. Ez azt jelenti, hogy a cégek úgy kezelik a Facebook-ot is, mint bármely hirdetési csatornát, mondjuk mint a televíziót: azt gondolják, elég csak nekik beszélniük, nem kell beszélgetniük. Az AllFacebook cikke ezt a gondolatot vitte tovább és fogalmaz meg 4 szabályt, amit az igazán hatékony közösségi marketinghez be kell tartanunk:

1. A tartalom menedzsment és a közösségi menedzsment ugyanolyan fontos!

Egy hatékony Facebook oldal üzemeltetéséhez nagyon nagy szükségünk van érdekes, minőségi tartalomra. De legalább ennyire fontos, hogy menedzseljük a kommunikációt is az oldalon, válaszoljunk a feltett kérdésekre, beszélgessünk! Ha a rajongóink kapcsolatba lépnek ezen az új platformon is cégünkkel, akkor miért akarjuk elkerülni őket? A tartalom bemutatja cégünket, a kommunikáció bemutatja a cégünk kultúráját.

2. Minden bejegyzés megérdemel egy választ!

Nem a legtöbb. Mindegyik! Még azok is, amikben nem tettek fel nekünk kérdést, csupán közöltek valamit. Még ott is illik egy “Köszönöm”-öt, vagy legalább egy like-ot nyomnunk, hogy megmutassuk, figyelünk minden egyes olvasónkra. Ha valaki vette a fáradtságot, hogy írjon az üzenőfalunkra, akkor mi se legyünk lusták, válaszoljunk.

A kivételt ezek alól természetesen a nyilvánvalóan spam, vagy vulgáris, nyilvánvalóan sértő szándékú bejegyzések, ezeket nyugodtan törölhetjük.

3. Az oldal adminjának jól kell ismernie a céget!

Sokszor alkalmazott megoldás, hogy a Facebook üzemeltetést odaadjuk az iskolapadból épp kilépett friss kollégának a cégnél. Azonban a sikert csak akkor érhetjük el, ha az, aki a közösséggel beszélget tisztában van cégünk múltjával, jelenével és jövőbeni céljaival. Ha úgy gondolod, hogy a megfelelő szakember itt nem fontos, mert “ez csak a Facebook”, már vesztettél.

4. Válaszolj gyorsan!

Sok ember azért ír az üzenőfalra, mert valami történik épp most. Ha le akarjuk nyűgözni olvasóinkat, válaszoljunk nagyon gyorsan. Online világban élünk, okostelefonokkal, tabletekkel, ne engedjük el magunkat, amikor lehet, kapcsolódjunk a beszélgetésbe azonnal! Ha 2 óránál később adunk választ, akkor a rajongóink már türelmetlenek, igyekezzünk ezt figyelembe venni, amikor bejegyzést viszünk fel.

Ha egyetértesz a 4 szabállyal, nyomj egy nagy Like-ot! Ha pedig figyelmébe ajánlanád pár oldal gazdájának, kattints a Megosztás-ra, add tovább a cikket ismerőseidnek!

Pin It on Pinterest