Korábban már írtunk pár tippet, hogyan növelhetjük bejegyzéseink hatékonyságát, most pedig a Oneforty oldalán találkoztunk ezzel a cikkel, benne a 25 ötlettel, amiket mi is nagyon hasznosnak tartunk. Természetesen minden ötlet nem alkalmazható az összes oldalra, hisz sokféle oldal sokféleképpen kommunikál, de azért érdemes végigolvasni, biztos talál mindenki jó gondolatokat benne:
Állapotbejegyzések az üzenőfalon
  • Kerüljük az automatizált bejegyzéseket, különösképp ne állítsuk be a Twitter üzeneteink automatikus post-olását a Facebook üzenőfalunkra. Két teljesen más média, kezeljük is külön őket.
  • Hivatkozzunk meg más oldalakat (a nevük előtt írjunk egy @ jelet és ahogy elkezdjük írni a nevüket, máris felajánlja az adott oldalt – feltéve, hogy annak az oldalnak rajongója vagyunk, ez fontos!), ezzel az ő üzenőfalukon is megjelenünk, növelve az olvasók számát. Ez egyfajta keresztpromóció, mi tudatjuk olvasóinkkal, hogy létezik a másik oldal, az ő üzenőfalukon megjelenve pedig annak az oldalnak a rajongóival tudatjuk, hogy mi létezünk.
  • Rendszeresen válaszoljunk a rajongók hozzászólásaira! Minél aktívabbak vagyunk, annál jobban ösztönözzük rajongóinkat is aktivitásra.
  • Hívjunk  meg vendéget! Egy – az adott szakmában jártas – külső személy, vagy egy híres meghívott vendég vegye át az oldalunkat egy órára és válaszoljon az olvasók kérdéseire. Ezt természetesen jó előre harangozzuk be rajongóink körében, hogy kellőképpen felfokozzuk a várakozást.
  • Kérjük ki a közösség véleményét! Írjunk bejegyzést egy kérdésről, gondolatról, ami máshol merült fel (Twitter, blog, előadás, stb) és kérdezzük meg a rajongóink véleményét róla.
  • Tegyünk fel poénos kérdést és hagyjuk, hogy a rajongóink válaszoljanak!
  • Kérjünk ötleteket a közösségtől. Kérdezzük meg, miről szeretnének olvasni a következő blogbejegyzésben, e-book-ban…
  • Adjunk fel rejtvénykérdést! Ügyeljünk azért, hogy valami egyszerűbb kérdés legyen, hogy sokan válaszoljanak rá.
  • Tegyünk fel hipotetikus kérdést! (pl: Inkább lennél a tengerparton ilyen melegben, mint itt a gép előtt?)
  • Osszunk meg linkeket a blogunkról és használjuk a link állapotleíró mezőjét arra, hogy kiemeljünk egy fontosabb részt a blogból, ezzel felhívva a figyelmet a cikkre!
  • Osszuk meg a linket a heti, vagy havi hírlevelünkhöz. Készítsünk feliratkozó fület és rendszeresen kérjük meg rajongóinkat, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre.
  • Osszunk meg információkat a cégünkről: hírek, események a cég életéből, állásajánlatok, promóciók, eredmények. Használjunk számokat a demonstrációra, az mindig hatásosabb a szövegnél. (“Az elmúlt hónapban 300%-al növeltük az eladásokat!”)
Fényképek
  • Jelöljünk be embereket a képeken! A barátaik látni fogják ezeket a képeket, ezzel új rajongókhoz juthatunk el.
  • Tegyünk fel sejtelmes képet! Kérdezzünk rá, vajon mi lehet a képen és fokozzuk a várakozást a kommentekben!
  • Kérjük meg az embereket, hogy adjanak címet a képünknek. Jutalmazzuk a legjobbat!
  • Készítettél egy interjút a szakma legjobbjainak egyikével? Készítsünk képeket az interjú alatt és tegyük ki később az üzenőfalra. Éreztessük velük, hogy beláthatnak a kulisszák mögé. Ha valamilyen terméket állítunk elő, fotózzuk le a gyártás folyamatát, legyen szó akár egy étteremről, akár egy cipőgyárról.
  • Tegyünk fel sok képet a termékünkről és használjuk a képfeliratot, azaz írjunk róla pár szót.
  • Hasonlítsunk össze két terméket egy fotón. Kérdezzük meg az olvasók véleményét a különbségről!
  • Ha a blogunkon infógrafikát osztunk meg, vagy bármilyen képet, a Facebook post-ba csak a fotót tegyük és mellé a linket, hogy az olvasók kattintsanak, ha kíváncsiak!
  • Használjuk ki kreatívan az 5 kis képet az állapotsor fölötti sávban!
Analitikák
  • Emlékezzünk meg az ünnepekről! Használjuk az Insights analitikáját, hogy kiderítsük olvasóink területi és életkorbeli eloszlását. Ne kívánjunk mondjuk boldog Apák napját akkor, ha olvasóink 75%-a nő és a 25% férfi 24 év alatti.
  • Nézzük meg Insights-ban, melyik bejegyzéseink voltak a leghatékonyabbak, mikkel tudtuk a legjobban lekötni az olvasóink figyelmét. Használjuk azt a fajta bejegyzést többször a későbbiekben!
  • Adjunk UTM kódokat a megosztott linkekhez, hogy követni tudjuk a forgalmat, melyet a Facebook-on keresztül irányítunk oldalunkra.
Kíváncsi vagy, mi mindent tudhatsz még meg a Facebook Insights rendszeréből? Kattints a cikk alján a Tetszik-re és hálából egy következő bejegyzésünkben erről fogunk szólni részletesebben.

Pin It on Pinterest

Close