A Facebook használatával kapcsolatban folyamatosan rengeteg kérdés merül fel, amit a Facebook próbál is kezelni a saját súgórendszerében.
Azonban ez a súgórendszer és a hozzá kapcsolódó GYIK elég átláthatatlan, ráadásul az információk nagy része nem is található meg benne magyarul, ezért Mari Smith cikke segítségével most összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat.
1. Hogy tudom biztosítani a rajongói oldalam felhasználónevét (URL-jét)?
Először is ehhez szükség van 25 rajongóra. Ezután irány a http://facebook.com/username oldal, hogy regisztrálni tudjuk az egyedi felhasználónevet (URL) a rajongói oldalhoz. Itt találsz videót arról, hogy kell pontosan csinálni.
2. Hogy tudok váltani a személyes oldalam és a céges oldalam között, amikor kommunikálni szeretnék?
Amikor a céges oldaladként osztasz meg valamit, jobb oldalt fent, kattints a Profilom-ra > Váltás oldal üzemmódra. Vagy az admin felületen az oldal jobb felső részén kattints a „ A Facebook használata mint: xxxx” (az oldal neve).
Azonban figyelj arra, hogy csak akkor tudsz a saját nevedben kommunikálni, ha az oldalad a megfelelően van beállítva.
Kattints az „Oldal szerkesztése” gombra> „Saját beállítások” > „Közzétételi beállítások” ne legyen beikszelve, ha szeretnél a saját nevedben is kommunikálni.
Ha váltani akarsz a felhasználód és az oldalad között, az admin felületet is állítsd át!
Ha ez be van ikszelve, akkor mindenképpen az oldalad neve alatt fognak megjelenni a Te bejegyzéseid is.
3. Hol tudjuk a „Javasold ismerőseidnek” funkciót elérni?
Úgy tűnik, a Facebook arra bátorítja a Facebook a felhasználókat, hogy használják a „Megosztás” gombot, a tömeges ajánlások helyett.
Ez a link minden Facebook oldal alján a baloldali részen megtalálható.
Az adminisztrátoroknak van egyedül lehetőségük tömegesen ajánlani, vagy a jobb oldalon található “Javasold az ismerőseidnek” link segítségével, vagy az oldal szerkesztésén belül a marketing részben címlista feltöltésével. További információ itt!
Ne feledjétek, az ajánlások azonban már nem üzenet formájában érkeznek meg, hanem a reklámokhoz hasonló felületben fognak megjelenni a jobb oldalon!
4. Hogy tudok több rajongót szerezni?
Rengeteg kreatív online és offline lehetőség van, hogy felépítsük a rajongói táborunk. Ha arra fókuszálunk, hogy szervesen felépítsük, akkor 2 szempontot kell szem előtt tartani:
- gondoskodni kell a következetes minőségi tartalomról és
- a mennyiségi tartalomról is.
Ez egy kicsit rövid tanács, de ezekben a cikkekben van szó a rajongói tábor növeléséről, illetve Facebook marketing stratégiákról.
Jó olvasást hozzájuk!
5. Amikor egy oldal lájkolja az én oldalam, ez befolyásolja a teljes rajongói számot?
Nem. Csak a Facebook felhasználóktól származó lájkok (vagyis a személyes profilok) számítanak rajongónak.
6. Hogy tudom megnézni az összes oldalt, amelyik lájkolta az én oldalam?
Két lehetőség van arra, hogy megtudjuk melyik oldalak lájkolták a mi Facebook oldalunkat:
- ha egy másik oldal ír a te oldalad üzenőfalára, akkor ő (legalább ideiglenesen) lájkolt, hiszen csak így tud írni.
- nézd meg bármelyik Facebook oldal Info fülét, ahol láthatjuk az összes oldalt, amit az adott oldal lájkolt.
7. Hogyan lehet egy nyereményjátékot futtatni a Facebook oldalamon, a szabályzat betartása mellett?
Először is szükség van arra, hogy egy külső alkalmazást használjunk. Március elejétől a Facebook az FBML-t, az alkalmazás alapú iFrame-re cserélte, tehát alapvetően mi magunk csináljuk meg a saját alkalmazásunkat, hogy egy nyereményjátékot futtathassunk. Amire figyelni kell, hogy itt a Facebook Promóciós szabályzatát be kell tartani. Például az a nyereményjáték, ahol csak a lájkolás a cél, nem megengedett, ráadásul nem lehet értesíteni a Facebook felületén a nyerteseket.
8. Hogyan adjunk egyéni tartalmat a rajongói oldalnak, ha az FBML alkalmazás megszűnt?
Válaszd a külső alkalmazásszolgáltatót, vagy használd a Facebook új iFrame-jeit.
Reméljük hasznos volt ez a néhány tipp, hamarosan jövünk a következő adaggal.
Addig is ha tudni szeretnétek valamit, ha kérdésetek van, várjuk a hozzászólások között őket!