12 ok amiért Ad nem működik 404A Facebook promóciós kampányok, játékok futtatása egy nagyszerű módja annak, hogy felélénkítse oldalán a párbeszédet a rajongókkal, e-mail listát építsen.

A Socialmouths.com oldalán jelentetett meg egy listát az Antavo Promotion Builder társalapítója, Szabó Zsuzsa a legfontosabb hibákat összegyűjtve arról, hogy mik lehetnek az okai annak, ha nem hozza a várt eredményeket egy promóciós kampány.

Lehet, hogy a promóció az egyik termékkel kapcsolatban kedvezményes kupont ajánl fel, vagy néhány ajándékot ad. Lehet a promóciót terjeszteni mindenféle közösségi csatornán, ahol egyes esetekben maga a promóciós oldal /hely talán még kap is egy csomó forgalmat, mégsem garantált, hogy a promóciós sikeres legyen.
Más szóval az emberek látják a promóciót az oldalon, de nem osztják meg. Kampányának konverziós aránya alacsonyabb a vártnál.

Példa

Ön szerint a képen látható alkalmazás jól néz ki, és 200$-os nyeremény jó érték? Szerintünk igen.
A képen látható, hogy “3 egyszerű módon lehet részt venni a játékban”, és a jobb alsó sarokban láthatók a klikkelési lehetőségek, viszont 2 opció elküld a Twitter fiókhoz, vagy a honlaphoz; ahol már nem nyomon követhető a konverzió, így ha a játékos elhagyta az alkalmazást a lehetséges irányokba, el is „vesztette” őt.

Elvesztette a a játékost a promóció, máshová küldte regisztrálni

Miért nem konvertálja át a promóció a látogatókat (olvasókat) résztvevővé, vásárlóvá? Itt egy lista, hogy mit csinálhat rosszul.

12 ok, amiért az Ön promóciós kampánya nem működik

1. A fődíj nem elég nagy, nem elég vonzó a célcsoportnak.

2. A fődíj túl nagy, ezért nem hiszik el az emberek, hogy van esélyük megnyerni.

 3. Trendi kütyüt – például egy iPad-et, iPhone-t, Samsung Galaxy-t – adni egy promócióban kockázatos, mert nagyon sok átverés volt már ilyenekkel, ezért nehéz megteremteni a hitelességet.

 4. A stock fotók hiteltelené tehetik a promóciót, főleg a sokat használt olcsó darabok, hiszen a játékosok már ismerik őket, lehet, hogy látták más cégnél, ezért megkérdőjelezhetik az egész promóció valódiságát.

 5. Publicitást kér a nyertestől, vagy akár a résztvevőktől.
Sok területen ez egyszerűen nem működik. Sokan nem szeretnék megosztani az ismerőseikkel, hogy narancsbőrük van, vagy azt, hogy fogyni szeretnének. Ez túl nagy ár a részvételért, vagy a nyereményért.

 6. A promóció túl sokáig tart. Ha ugyanaz a játék túl sokáig fut, akkor az káros lehet. Persze ez sok mindentől függ.
Az eredeti cikk 5-9 napot ír az egyszerű nyereményjátékokra, 14-20 napot a szavazós versenyekre. Adott esetben, szerintünk ennél lehet hosszabb is (4-6 hét) a promóció, de 3 hónapig egy nyereményért regisztráltatni az embereket biztos nem szerencsés.

 7. Az emberek nem tudják, hogyan vehetnek részt a nyereményjátékban. Hiányzik a megfelelő ösztönzés, vagy nem tiszta a leírás, esetleg nem jó a design.

 8. Túl sokáig tart a regisztráció, mert túl sok adatot kell megadni. Csak nagyon csábító nyereményeknél szabad ezt megtenni.

 9. Ha hibaüzenetet kapnak az emberek, feladják a próbálkozást.
Lehet, hogy tényleg butaságot csináltak, de Önnek az a dolga, hogy olyan folyamatot és felületet készítsen, ahol nem lehet hibázni.

 10. Földrajzi területhez kötött a nevezés, viszont a hirdetés nem korlátozódik arra.

 11. A részvételi feltételek túl bonyolultak, vagy nem adnak elég tájékoztatást.

 12. Egyéb nemvárt tényezők, mint például szerver leállás, vagy rossz beállítás a promóciós alkalmazást futtató rendszeren, vagy a visszaigazolást kérő e-mailről elvonja a figyelmet egy másik látványosabb levél, és végül nem erősíti meg a feliratkozását.

Példa

Ez a promóció megfelelőnek tűnik, csak egy telefonszámot kér a regisztráláshoz. A bal oldalon azt mondja, nyerhetsz egy iPhone-t, de aztán a jobb oldalon azt mondja: “iPod”. A készülék a fotója úgy tűnik, hogy 1. generációs iPhone, ami körülbelül 6 éves.

Több száz (ha nem több ezer) megkérdőjelezhető, hasonló akcióval találkozhatunk, amelyek mind adatokat gyűjtenek. Ezek nyilvánvalóan nem erősítik a promóciókba vetett bizalmat.

12 ok amiért Ad nem működik 3

Vegyük át még egyszer

Összefoglalva az egészet, van 3 fő terület, amire összpontosítani kell a kampány tervezése során, hogy elkerülje az alacsony konverziós értéket:

  • A megfelelő fődíj kiválasztása.
  • Rövid és belátható kampányidő választás.
  • Tiszta és könnyen értelmezhető részvételi feltételek és szabályok.

A kozossegikalandozasok.hu oldalon Lévay Richárd ezeket a szabályokat még további, hárommal egészítette ki:

+1. Mobilon nem lehet nevezni, de mobilon is hirdet.

+2. Nem kap elég támogatást a promóció. Nincs például reklám semmilyen felületen, nincs kommunikációs támogatás, vagy unalmas a kommunikáció a nyereményjáték körül. Így nincs esély arra, hogy beinduljon.

+3. Ha nincsenek betartva a szabályok. Például nincs kampány alkalmazás, vagy más helyen sérülnek a Facebook promóciós szabályai, vagy ha nincs megfelelő adatkezelési szabályzat, esetleg rossz a kampány alkalmazás.

Ön jön

Mit gondol, milyen más okai lehetnek, mi lehet a baj, ha alacsony a promóciós kampány konverziós aránya? Ha hasznos volt az információs oszd meg ismerőseiddel is.

(forrás: Socialmouths.com és kozossegikalandozasok.hu)

Pin It on Pinterest

Read previous post:
Facebook új szabályai a képeken elhelyezhető szövegekről

A Facebook a múlt hónapban bejelentette, hogy a hirdetésekben, szponzorált történetekben felhasznált képek nem tartalmazhatnak a kép 20%-nál nagyobb kiterjedésű...

Close